mariaflyfly Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Next står allerede på lista... Sender du meg en mail? Mail sendt:) 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Apropos barselgrupper: En i min gruppe brukte 1500 kroner på å kjøpe juelantrekk til sin halvt år gamla baby!!! Tør ikke tenke på hva slags klesbudsjett de har hatt opp igjennom åra! ;-) Jammen det er viktig skjønner du vel, babyen kan bli mobbet ). Når det er sagt kjøper min svigerinne ingen babyklær på kjedebutikke. Unnskyldningen er at de er så dårlige. Jeg har alltid kjøpt klær på kjedebutikkene og klærne er som regel bra syns jeg, men noen utedresser har jeg nok spandert litt mer penger på pga. litt dårlig erfaring. Kjøpte Reima dress til halv pris nå i vår som dattera skal ha til vinteren ) 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Ja, for solbriller til over tusen kroner er det ingen på riktig side av byen som kjøper seg.... Spøk til side; jeg er stygt redd det ikke er så mye bedre her.... Broren min har sikkert 20 par solbriller og jeg tviler på om noen av de koster under 1000 kroner Men det er vel bare en samlemani han har, han har kjøpt klær på Fretex for det var inn en stund 0 Siter
Gjest Hildegard B. Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Du kan vel gi deg selv ukepenger? Sett opp en liste på kjøleskap med alle oppgavene dine, så har du en kollonne med hvor mye penger du får for å gjøre dette, så har du en kollonne der du krysser av om du har gjort det! Knallgod idè, hadde jeg gjort mer husarbeid hadde jeg søren meg gjort det der! En tier for å vaske doen f.eks. LOL Det var igrunnen ganske glupt! *vurderer akkord* ;0) 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Men vi kjøper ihvertfall ikke I-pod til henne. Hun må greie seg med en billi mp3-spiller til ca 300 kr. Det har dattera mi men den fikk hun i 18-års presang av meg. 0 Siter
frosken Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Ja, men overdriver man, blir ikke det ansett som kult heller. De er ikke dumme disse tenåringene, og de har andre verdier også. Det er ikke kult å bare bry seg om klær, det er ikke kult å drikke og det er ikke kult å røyke. Det kreves en utrolig balansegang og kjennskap til "koder" som bare disse ungdommene kjenner til. Ser ut i fra de andre tingene du har skrevet i denne tråden at vi nok er ganske enige om disse tingene. En ting er å mislike fenomenet, en annen å sette jord og himmel i bevegelse for å motvirke buksekjøpet...*s* 0 Siter
frosken Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Å, nå begynner jeg å bli lei av å forsvare meg;) Ja, de gjør nok det når det gjelder krav om klær og den slags. Når det gjelder mye annet, så tror jeg det kan diskuteres. Men både jeg og mannen min er vokst opp på landet, og vi har hele tiden vært veldig bevisst på dette, at ungene ikke skal ødelegges. De skal vokse opp å vite at penger må det jobbes for. Synes du tålte mye "pepper" i denne tråden uten å bli defensiv:-) Du har bestått testen og kan ikke klassifiseres som "snobbete vestkantmamma"! 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Synes du tålte mye "pepper" i denne tråden uten å bli defensiv:-) Du har bestått testen og kan ikke klassifiseres som "snobbete vestkantmamma"! He he, nei jeg kan jo ikke bli sint, når jeg har så lett for å sette meg inn i tankegangen til alle her;) Jeg tror ingen som kjenner meg vil beskylde meg for å være snobbete;) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg er enig. Kjøper heller ikke så dyre bukser til meg selv. Men jeg så på mange bukser og det var jo den prisklassen alle buksene der lå på. Kanskje vi var i feil butikker? Men hun visste akkurat hvor hun skulle gå. Til min og hennes forsvar så skal det sies at hun har ikke mange bukser. Jeg har sagt at hun kan få mange bukser til den prisen, men hun vil heller ha noe hun er 100% fornøyd med. Men villt er det. Er helt enig i det. Mye enklere å handle til 11-åringen (gutt) Han fikk et lass med nye klær til skolestart og alt sammen kom på 1200 kr. Ja,- det høres ut med mye med over tusenlappen for en bukse. Men, alle de som grøsser her,- prøv å kjøpe vanlige bukser til normal pris til en tenåring! Altså,- mange av dem er faktisk litt anderledes skapt foreløpig. Min datter har lengre ben enn meg og er mye tynnere. Særlig i lår etc. Hun ville svømme i en "vanlig" bukse eller den ville være altfor kort. Det holder ikke med H&M bukse der... 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Jammen det er viktig skjønner du vel, babyen kan bli mobbet ). Når det er sagt kjøper min svigerinne ingen babyklær på kjedebutikke. Unnskyldningen er at de er så dårlige. Jeg har alltid kjøpt klær på kjedebutikkene og klærne er som regel bra syns jeg, men noen utedresser har jeg nok spandert litt mer penger på pga. litt dårlig erfaring. Kjøpte Reima dress til halv pris nå i vår som dattera skal ha til vinteren ) Hva er egentlig Reima-dress? Har bare hørt om det her inne jeg. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Hva er egentlig Reima-dress? Har bare hørt om det her inne jeg. Nei det er vel bare et vel ansett merke da ) Kjøpte den bare fordi det så ut som det var god kvalitet og så var den jo til halv pris da (fjorårets modell) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.