Gjest prust Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Så det var et innlegg om vaskemaskin her. For meg gjelder det oppvaskmaskinen. Vi har en Electrolux fra 1997 som har vært helt fantastisk. Vi har vært knallfornøyd med den. Nå i sommer synes jeg imidlertid at den vasker dårligere. Veldig ofte ser jeg at både tallerkner og bestikk ikke blir reint. Nå er vi ikke så grusomt flinke til å skylle av alt før vi setter det inn i maskinen, men den har jo vasket alt bra før. Jeg sjekket det filteret som sitter i bunnen av maskinen i dag, og det var nesten ingenting der. Mulig det finnes et annet filter, men det har kanskje ikke noe med saken å gjøre? En annen ting: Den tørker mye dårligere nå enn før. SVært ofte er det fremdeles vått når maskinen er ferdig kjørt, selv om den har kjørt gjennom tørkeprogrammet. Hvor lenge er det vanlig at en oppvaskmaskin varer? 0 Siter
Excelsion Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Skyllemiddel, oppvaskmiddel, prøvd å hatt i salt, det skal visst hjelpe mot at den ikke vasker like godt iallefall, jeg synes min vasker -mye- bedre med salt i enn uten. 0 Siter
asterix Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Ang. tørkingen har jeg ingen tips, men ang. men dårlige vaskingen: Har du sjekket inne i i disse "sakene" som spinner rundt og fordeler vannet om det ligger noe rusk og rask der? Har vært borti flere oppvaskmasiner hvor det har lagt seg ting inne i disse og dette gjorde at maskinene vasket dårlig. Da disse var skikkelig renset var problemet løst. 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Dette innlegget kunne jeg ha skrevet selv! Nå er jeg lei av å spyle og tørke oppvasken etterpå, så nå er mannen informert at jeg vil ha en ny maskin i løpet av kort tid. I tillegg her mangler vi alle knappene, såpelokket har fått en provisorisk fjær siden den som var der brakk og det har falt av en del av spyledingsen oppe ) Den er nå åtte år gammel og vi har hatt en reparasjon pga ødelagt varmedings. Nå vi jeg ha ny.....egentlig et mirakel at den har levd så lenge. 0 Siter
Gjest samme problem her Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Skyllemiddel, oppvaskmiddel, prøvd å hatt i salt, det skal visst hjelpe mot at den ikke vasker like godt iallefall, jeg synes min vasker -mye- bedre med salt i enn uten. Min oppvaskmaskin har aldri tørket bra, tross skyllemiddel. Kanskje jeg skulle prøve med salt. Kan jeg bruke vanlig salt? Hvor heller jeg det? 0 Siter
Åsemor Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Ang. tørkingen har jeg ingen tips, men ang. men dårlige vaskingen: Har du sjekket inne i i disse "sakene" som spinner rundt og fordeler vannet om det ligger noe rusk og rask der? Har vært borti flere oppvaskmasiner hvor det har lagt seg ting inne i disse og dette gjorde at maskinene vasket dårlig. Da disse var skikkelig renset var problemet løst. Hehe... Druesteiner passer perfekt til å blokkere disse små hullene. 0 Siter
Gjest Moliza Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg lurer også, vår tørker ofte veldig dårlig. Men den er 20 år gammel. Og jeg gidder ikke skifte!! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Skyllemiddel, oppvaskmiddel, prøvd å hatt i salt, det skal visst hjelpe mot at den ikke vasker like godt iallefall, jeg synes min vasker -mye- bedre med salt i enn uten. Heller du i salt sammen med pulveret da? Det har jeg aldri hørt om før! Skal prøves i morgen! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Ang. tørkingen har jeg ingen tips, men ang. men dårlige vaskingen: Har du sjekket inne i i disse "sakene" som spinner rundt og fordeler vannet om det ligger noe rusk og rask der? Har vært borti flere oppvaskmasiner hvor det har lagt seg ting inne i disse og dette gjorde at maskinene vasket dårlig. Da disse var skikkelig renset var problemet løst. Må en demontere de "armene" da? Det kan jo være at de er blokkerte ja. Ellers fant jeg noen morellsteiner i bunnen av maskinen i dag. Kanskje noen av dem har satt seg andre steder? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Dette innlegget kunne jeg ha skrevet selv! Nå er jeg lei av å spyle og tørke oppvasken etterpå, så nå er mannen informert at jeg vil ha en ny maskin i løpet av kort tid. I tillegg her mangler vi alle knappene, såpelokket har fått en provisorisk fjær siden den som var der brakk og det har falt av en del av spyledingsen oppe ) Den er nå åtte år gammel og vi har hatt en reparasjon pga ødelagt varmedings. Nå vi jeg ha ny.....egentlig et mirakel at den har levd så lenge. Dere fortjener en ny maskin da ja :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg lurer også, vår tørker ofte veldig dårlig. Men den er 20 år gammel. Og jeg gidder ikke skifte!! Nei, jeg synes ikke tørkingen er det verste. Og 20 år da! Imponerende! Min mor skiftet akkurat ut sin vaskemaskin. Den var 26 år! 0 Siter
Aryane Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Kjøpte også maskin i 97, og den ble byttet ut for over et år siden. trodde i grunnen den skulle vart lenger, men sånn er det vel bare. Kommer nok an på hvor mye den blir brukt kan jeg tenke meg. 0 Siter
Aryane Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Min oppvaskmaskin har aldri tørket bra, tross skyllemiddel. Kanskje jeg skulle prøve med salt. Kan jeg bruke vanlig salt? Hvor heller jeg det? Jeg har aldri brukt salt i min, men fikk beskjed i butikken at hvis jeg skulle bruke det måtte jeg kjøpe spesialsalt som var beregnet på det, fikk også beskjed om å ringe vannverket for å høre om det var nødvendig med salt....det var det ikke her jeg bor. 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Nå har jeg ikke lest tråden. Men du sier at du har renset filtrene. Det neste du bør gjøre er å se på vaskerotorene. På endene av disse er det hull i dreieretningen. Disse hullene pleier å bli tettet av f.eks. fiskeben e.l. Da snurrer de ikke. Ta løs rotorne og rengjør de skikkelig, så får jeg høre hvordan det går. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Nei, jeg synes ikke tørkingen er det verste. Og 20 år da! Imponerende! Min mor skiftet akkurat ut sin vaskemaskin. Den var 26 år! Hørte om en dame en gang som måtte bytte kjøleskap etter å hatt samme skap i 25 år - hun var meget fortørnet over holdbarheten og skulle ikke ha samme merke flere ganger nei! *Hehe* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.