Gjest Halling Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Hva syns du om det? Arbeidskontraktene forutsetter nå absolutt røykfrihet i hele arbeidsforholdet. Spørsmålet er om det da er oppsigelsegrunn hvis en begynner å røyke? 0 Siter
Prozak Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Spørsmålet er hvordan det kan være lov. "...................................." 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Spørsmålet er hvordan det kan være lov. "...................................." Jeg mener hva blir det neste de skal gripe fatt i. Tåfis? Fedme? Mosjon? Mat? 0 Siter
Champagne Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Jeg mener hva blir det neste de skal gripe fatt i. Tåfis? Fedme? Mosjon? Mat? Grensen går vel på det som er skadelig for andre mennesker. Tåfis er plagsomt, men ikke skadelig. Fedme er skadelig for den det gjelder. Røyk kan ikke sammenlignes med noe, rett og slett fordi det kan gjøre skade hos andre enn den det gjelder. Røykere selv kjenner ikke hvor ufyselig de lukter, så kanskje en bilselger som røyker vil fremstå som udelikat. Og det går jo fram at røyk ikke er oppsigelsesgrunn, det gjelder kun nyansettelser. De færreste begynner å røyke i godt voksen alder, så da blir det en risk bedriften må ta, for de kan selvsagt ikke sparke en som begynner å røyke. Når alt det er sagt, kan jeg ikke skjønne at det er lov å skrive noe sånt i en stillingsannonse. De kan jo kreve at han ikke røyker på jobben, men ikke i fritiden. Jeg synes faktisk setningen om at en søker må ha et lavt sykefravær var verre, det er noe man ikke kan kontrollere. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Grensen går vel på det som er skadelig for andre mennesker. Tåfis er plagsomt, men ikke skadelig. Fedme er skadelig for den det gjelder. Røyk kan ikke sammenlignes med noe, rett og slett fordi det kan gjøre skade hos andre enn den det gjelder. Røykere selv kjenner ikke hvor ufyselig de lukter, så kanskje en bilselger som røyker vil fremstå som udelikat. Og det går jo fram at røyk ikke er oppsigelsesgrunn, det gjelder kun nyansettelser. De færreste begynner å røyke i godt voksen alder, så da blir det en risk bedriften må ta, for de kan selvsagt ikke sparke en som begynner å røyke. Når alt det er sagt, kan jeg ikke skjønne at det er lov å skrive noe sånt i en stillingsannonse. De kan jo kreve at han ikke røyker på jobben, men ikke i fritiden. Jeg synes faktisk setningen om at en søker må ha et lavt sykefravær var verre, det er noe man ikke kan kontrollere. Det er vel ikke bare plagen og skadene det er snakk om - men også antall pauser, eller mengde minutter fri man beregner seg i løpet av en arbeidsdag? Vil jeg tro... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.