Gå til innhold

Urnenedsettelse

Anbefalte innlegg

Gjest vet du ?
Skrevet

Hvordan fåregår den sermonien. Det er ikke bestilt noen spess sermoni.

Gjest Halling
Skrevet

Så vidt jeg ser, er det bare en kirkegårdsforvalter til stede med spade og et hull. Dere kan selv lage en seremoni eller bestille en.

Skrevet

Vi møtte han som har ansvaret for kirkegården (graveren) som kom med urna i armene. Han hadde på forhånd gravet et lite hull ved støtta. Så satte en av oss urna nedi, vi spadde på en spade jord hver før han fyllte hullet helt igjen og vi hadde 1 min stillhet. Så la vi på noen blomster.

(hos oss kjente både vi og avdøde han som er graver, så han var med under hele seremonien. Vet ikke hva som er vanlig ellers.)

Gjest vet du ?
Skrevet

Vi møtte han som har ansvaret for kirkegården (graveren) som kom med urna i armene. Han hadde på forhånd gravet et lite hull ved støtta. Så satte en av oss urna nedi, vi spadde på en spade jord hver før han fyllte hullet helt igjen og vi hadde 1 min stillhet. Så la vi på noen blomster.

(hos oss kjente både vi og avdøde han som er graver, så han var med under hele seremonien. Vet ikke hva som er vanlig ellers.)

Takk for svar nå hvet man hva man har i vente.

Gjest enkelt men fint
Skrevet

Vi hadde en bitteliten seremoni før vi satte mammas urne ned i fjor. Husker ikke så mye av det, annet enn at vi sang hennes favorittjulesang :)

Etterpå satte vi urnen ned i hullet som var gravd på forhånd, og så fikk min bror spa over. (Her kan alle som vil ta et spadetak).

Det var veldig fint å ha en sånn liten stund for oss aller nærmeste - i bisettelsen blir det ofte veldig folksomt - og godt er det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...