Gå til innhold

Hva skal vi legge på gulvet? Ønsker tips og ideer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver og bygger garasje med "gjesteleilighet" på loftet. Det vil bli åpent og luftig med høyt tak, samt takvindu der. Vi grubler litt på hva vi skal legge på gulvet der oppe. Jeg kunne godt tenkt meg å legge flis, men det mener mannen min vil bli for kaldt (åpen garasje under). Det samme gjelder for laminat.

Vi kan selvsagt legge parkett, men jeg har lyst å være litt mer vågal og prøve meg på noe "nytt". Har hørt at man kan legge korkbelegg, men hvordan ser det ut osv.?

Jeg tar imot alle meninger, forslag og tips med takk :-)

Skrevet

Jeg ville lagt tregulv og behandlet det med lys panelbeis og lakkert oppå beisen etterpå. Godt og varmt å gå på og slitesterkt - samt at det kan pusses ned og fornyes når tiden er moden for dèt.

Ellers kommer jo parketten i mange farger.. Din mann har forøvrig helt rett ift laminat. Det er iskaldt å gå på om vinteren - selv i 2'etasje i et hus! (vi har det nemlig!)

Lykke til hva du nå enn velger.:o)

Skrevet

Fliser uten varmekabler under blir iskaldt!

Hvis du vil ha noe som er litt annerledes men samtidig tidløst så kan jeg anbefale høykantparkett. Vi har det på kjøkkenet og spisestua, og alle som kommer innom kommenterer gulvet vårt :-)

Skrevet

Fliser uten varmekabler under blir iskaldt!

Hvis du vil ha noe som er litt annerledes men samtidig tidløst så kan jeg anbefale høykantparkett. Vi har det på kjøkkenet og spisestua, og alle som kommer innom kommenterer gulvet vårt :-)

Jeg tok et søk på nettet for å se hva høykantparkett er for noe. Det ser fint og spesielt ut, men litt dyrt...

Vi hadde håpet å ikke blakke oss på gulvet siden det bare skal være på loftet i en garasje...

Ang. fliser tenkte jeg litt på gulvbelegg med flismønster. Noen sier det ser helt ekte ut, men jeg er fortsatt noe usikker..

Takk for svar:-)

Skrevet

Jeg ville lagt tregulv og behandlet det med lys panelbeis og lakkert oppå beisen etterpå. Godt og varmt å gå på og slitesterkt - samt at det kan pusses ned og fornyes når tiden er moden for dèt.

Ellers kommer jo parketten i mange farger.. Din mann har forøvrig helt rett ift laminat. Det er iskaldt å gå på om vinteren - selv i 2'etasje i et hus! (vi har det nemlig!)

Lykke til hva du nå enn velger.:o)

Takk for tips:-)

Skrevet

Tor jeg ville gått for heltregulv. Heltre Eik er lekkert, men svindyrt. Heltre furer er pent og relativt rimelig. Du kan jo sette det inn med noe som gjøre at det blir litt mer "spenstig".

Skrevet

Jeg tok et søk på nettet for å se hva høykantparkett er for noe. Det ser fint og spesielt ut, men litt dyrt...

Vi hadde håpet å ikke blakke oss på gulvet siden det bare skal være på loftet i en garasje...

Ang. fliser tenkte jeg litt på gulvbelegg med flismønster. Noen sier det ser helt ekte ut, men jeg er fortsatt noe usikker..

Du får spare høykantparketten til dere skal pusse opp stua ;-)

Du nevnte kork i det første innlegget ditt, det ville jeg ha vurdert hvis du finner noe til en ok pris. Jeg hadde en gang i tida korkfliser på soverommet, det var lunt og behagelig. De måtte impregneres en gang i året, men jeg tror også det finnes kork som er behandlet slik at du slipper å impregnere den.

Skrevet

iiiiiiiiiiiiiik! FlisMØNSTER........ :((

Skrevet

Enig med serendipity: furuplankegulv, som dere luter. Evt. behandler med panellakk el.l.. Og så et løst teppe foran senga / under bordet el.l.

Skrevet

iiiiiiiiiiiiiik! FlisMØNSTER........ :((

Okei, da dropper jeg det ;-)

Skrevet

Tor jeg ville gått for heltregulv. Heltre Eik er lekkert, men svindyrt. Heltre furer er pent og relativt rimelig. Du kan jo sette det inn med noe som gjøre at det blir litt mer "spenstig".

Heltre eik har vi i huset vårt ellers, så kunne tenkt meg noe annet enn det. Ser ut til at det blir tregulv iallefall.

Skrevet

varmt og godt plankegulv!

Jepp, vi ender antagelig opp med det - eller kork...

Skrevet

Enig med serendipity: furuplankegulv, som dere luter. Evt. behandler med panellakk el.l.. Og så et løst teppe foran senga / under bordet el.l.

Okei, skal tenke litt på det :-)

Skrevet

Du får spare høykantparketten til dere skal pusse opp stua ;-)

Du nevnte kork i det første innlegget ditt, det ville jeg ha vurdert hvis du finner noe til en ok pris. Jeg hadde en gang i tida korkfliser på soverommet, det var lunt og behagelig. De måtte impregneres en gang i året, men jeg tror også det finnes kork som er behandlet slik at du slipper å impregnere den.

Bra forslag det, ja ;-)

Jeg så i et interiørblad for en tid tilbake. Der var det korkgulv i alle slags farger og mønstre. Så veldig kult ut når man ellers har en minimalistisk stil. Har aldri sett annen kork enn den vanlige (korkfargede) live, så derfor er jeg usikker på om det er noe for oss. Får ta en titt i en eller annen butikk tenker jeg!

Skrevet

Som andre har sagt: Fliser er utrolig kaldt hvis dere ikke har varmekabler under.

Og laminat er både kaldt, hardt å gå på, og skritt over gulvet får litt smellende lyd.

Det er mange spennende parketter også, da, ! *S

Skrevet

Vi har vinylbelegg, som legges i "staver", altså ikke et helt gulvbelegg, men "lapping".

Lettere å legge enn et stort gulvbelegg, MYE enklere å skjære til ved vegger, vinkler osv. Limes. En kan fint legge det selv, på flatt underlag, feks sponplater eller (flytesparklet) gulv.

Vi har sorte nater i mellom vinylplankene. Da vi hadde taksering her, måtte takstmannen ned på kne for å kjenne at det ikke er skipsgulv.

Kvm pris ca 150 kroner og oppover.

Det er ripesterkt, kjapt å legge, og ikke så veldig dyrt.

Anbefales på det sterkeste av sambo som er gulvlegger :-)

Dette er en stor og seriøs leverandør. (Følg linken til designgulv, for det jeg skriver om)

http://www.polyflor.no/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=43

Skrevet

La det litt feil her nede, også glemte jeg korken!

Noen må lakkes, noen holder det å bone i ggr/året/innimellom. Beste merke skal vist være Wicanders

http://www.wicanders.com

Vi har vinylbelegg, som legges i "staver", altså ikke et helt gulvbelegg, men "lapping".

Lettere å legge enn et stort gulvbelegg, MYE enklere å skjære til ved vegger, vinkler osv. Limes. En kan fint legge det selv, på flatt underlag, feks sponplater eller (flytesparklet) gulv.

Vi har sorte nater i mellom vinylplankene. Da vi hadde taksering her, måtte takstmannen ned på kne for å kjenne at det ikke er skipsgulv.

Dette er en stor og seriøs leverandør. (Følg linken til designgulv, for det jeg skriver om)

Skrevet

Som andre har sagt: Fliser er utrolig kaldt hvis dere ikke har varmekabler under.

Og laminat er både kaldt, hardt å gå på, og skritt over gulvet får litt smellende lyd.

Det er mange spennende parketter også, da, ! *S

Ja, sant det. Bare så dumt at det oftest er ganske dyrt med parkett. Hadde håpet å få noe rimeligere i og med at det er et rom som tross alt ikke blir brukt så altfor ofte..

Skrevet

Tusen takk!

Linken er lagt inn på favoritter:-)

Et spm.: Vil ikke dette gulvet virke kaldere og hardere enn parkett?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...