Gå til innhold

bukser til jenter....

Anbefalte innlegg

Gjest intimmit
Skrevet

har lenge hatt lyst på en bukse som sitter skikkelig fint på, som er akkurat passe stram og som fremhever det "fine" med rumpa mi... mange går rundt med lee, fornarina, levis osv, og jeg synes de fleste ser bra ut i disse... bestemte meg for å kjøpe en slik en, siden mange skryter av pasformen osv på disse, men jeg fant aldri en som satt som ett skudd..prøvde mange modeller og størrelser..jeg bruker vanligvis str 38 i jeans, har litt former rundt hofta og er stort sett fornøyd med rumpa(med klær på...!!) men det var ingen som så så bra ut på at de var verdt de nesten 1000 kronene.. noen som har tips til modeller osv? eller er disse buksene spesielt tilpasset jenter med en annen (les: slankere) kroppsfasong enn min? nå er ikke jeg spesielt stor, men litt former har jeg... aarghh hade håpet på å finne i hvert fall en som satt pent på. endte opp med å kjøpe en lee jenas som så sånn passe bra ut..

hvilke bukser kler egentlig jenter best?

Gjest M.Angelica
Skrevet

De buksene jeg har vært aller mest fornøyd med er buksene fra only. Det er de som sitter best, synes jeg =)

Gjest intimmit
Skrevet

De buksene jeg har vært aller mest fornøyd med er buksene fra only. Det er de som sitter best, synes jeg =)

ja, noen fra only kan være bra, men er ike ofte jeg finner bukser som sitter fint der heller...de er liksom enten for slappe/stramme/rare i rumpa eller for smale i beina eller no...hehe :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

ja, noen fra only kan være bra, men er ike ofte jeg finner bukser som sitter fint der heller...de er liksom enten for slappe/stramme/rare i rumpa eller for smale i beina eller no...hehe :)

He he..kjenner meg igjen der! Kan det være så vanskelig å lage bukser til normale mennesker?

Enten er buksene for lange, for trange, for store, trange nede. alt for stor oppe etc. Når jeg først finner ei, så koster den flesk. :P

Gjest tiiikkk
Skrevet

DTN og MUDD sitter bra hos meg iallfall. Og Bik bok! Fornarina vier seg ut sånn. Levis og Diesel ser jeg ikke ut i. For slanke lår og breie hofter :-)

Stretch er vel cluet.

Skrevet

He he..kjenner meg igjen der! Kan det være så vanskelig å lage bukser til normale mennesker?

Enten er buksene for lange, for trange, for store, trange nede. alt for stor oppe etc. Når jeg først finner ei, så koster den flesk. :P

Jeg er (i Levis-størrelse) en 30 i livet og 34/36 i lengde. Dette har gitt meg MYE hodebry opp igjennom årene, og har ofte endt med å bare kunne handle de dyreste buksene fordi de er de eneste som passer. F.eks har ikke H&M, Vero Moda eller Only noe som passer til mine mål.

Trives godt i Lee-bukser, og har erfart at disse varierer veldig fra modell til modell. En idé å spørre butikk-damene?

Men vær allikevel litt kritisk da noen sikkert vil prøve å selge deg noe man ser helt forferdelig ut, hehe..Det har jeg vært borti. "Nei, kort? ikke hvis du ikke strekker ut bena, liksom"

Skrevet

Jeg er (i Levis-størrelse) en 30 i livet og 34/36 i lengde. Dette har gitt meg MYE hodebry opp igjennom årene, og har ofte endt med å bare kunne handle de dyreste buksene fordi de er de eneste som passer. F.eks har ikke H&M, Vero Moda eller Only noe som passer til mine mål.

Trives godt i Lee-bukser, og har erfart at disse varierer veldig fra modell til modell. En idé å spørre butikk-damene?

Men vær allikevel litt kritisk da noen sikkert vil prøve å selge deg noe man ser helt forferdelig ut, hehe..Det har jeg vært borti. "Nei, kort? ikke hvis du ikke strekker ut bena, liksom"

Prøv C-girlbukser, de får du i hvert fall i lengde 36

Skrevet

B-young sine sitter bra på meg, synes jeg selv. Rimelige er de også! Men ikke så voldsomt slitesterke egentlig.

hare1365380455
Skrevet

(Men ikke 1400....);)

hare1365380455
Skrevet

Om de passer i livet på meg er de altfor lange... Men jeg synes det er veldig vanskelig å finne bukser som passer meg.

Skrevet

Jeg liker veldig godt bukser inspirert av mannebukser, altså kvinnedressbukser av godt stoff og med press i. De sitter som oftest veldig pent på jenter, har fin vidde og er elegante. Det 'maskuline' ved dem sparrer du fint med feminine topper, bluser eller hva det måtte være - samt sko/sandaler/støvletter med litt hæl.

Jeans er en helt annen kategori. Dongery-stoffet gjør buksene grovere, og at vi jenter ikke ser så fine ut i rausere guttemodeller (unntaket er helt unge jenter med TØFFE, store bukser og små, snuskete topper). Men det skal ikke være pølseskinn heller, det er det ingen som kler. De fleste kler enkle, klassiske modeller med litt lavt liv og noe vidde i bena.

For jenter er jeans som bh-er: Alt annet enn passe, er feil.

En periode hadde de fine jeans på H&M som satt godt, men det er en stund siden jeg var der og kikket.

For ungjentene synes jeg det er kult med litt store, røffe bukser og små/trange topper el.l. (ikke :for: korte, nei). Trangt både oppe og nede er, i mine øyne, vulgært og ukledelig på 99,99%.

Skrevet

Om de passer i livet på meg er de altfor lange... Men jeg synes det er veldig vanskelig å finne bukser som passer meg.

Men du? Hørt om saks og nål og tråd og sånn, eller noen som eier en symaskin? Jeg fikser nesten alltid på buksene mine jeg

Skrevet

Only og Levis har modeller som passer for de med litt former. Eve Sqare Cut (tror jeg den heter) fre Levis er fin. R&R jeans er råstilige, men ser vel best ut på de som er svært slanke.

Skrevet

Jeg er visst av den heldige sorten for jeg kler det meste av bukser, bare jeg finner dem lang nok og det synes jeg at er blitt lettere med årene. Bruker for det meste lee, c girl, b young, killah. Får også masse komplimenter for rumpa:)

hare1365380455
Skrevet

Men du? Hørt om saks og nål og tråd og sånn, eller noen som eier en symaskin? Jeg fikser nesten alltid på buksene mine jeg

Joda, jeg vet at det går an men jeg har ikke symaskin. Moren min skulle legge opp en bukse for meg, og siden har jeg ikke sett den.... Jeg får purre på det. :) Hun har nok glemt det ut.

Skrevet

Siden du bruker str 38 i bukser og har litt hofter burde det ikke være no problem å finne en perfekt bukse! Det du bør gjøre er å spørre de i butikken om hjelp. Jeg jobber selv i klesbutikk og ut i fra slik du beskriver deg selv vil jeg tro at Lee Desoto, Levis 529, Mudd, Replay, Denimbirds og Vero Moda bukser vil passe deg. Det kommer selvfølgelig an på hvordan bukse du vil ha, men de to første jeg nevnte vet jeg pleier å sitte fint på kvinnelige former. Lee Desoto og Levis 529 er begge lave i livet, men ikke ubehagelig lave. Også har de litt sleng nederst på bena. De med litt hofter kler som oftest sleng i buksene for da får man en bedre symmetri og balanse pga hoftene. Prøver du en bukse med smale ben, ser du fort at hoftene ofte ser større ut enn de egentlig er. Bukser med rette ben kan du også ha, Denimbirds Bootcut har egentlig sleng, men det er veldig lite, så de bør også se fine ut på deg. Mudd buksene har masse stretch og vil dermed holde seg fin i fasongen, men det er sjelden jeg selger Mudd til jenter over 20 år, så jeg ville ikke gått etter Mudd i første omgang. Hvis de ikke passer perfekt da :) Bare husk en ting: Alltid kjøp buksene veldig, veldig trange hvis du vil at de skal være ettersittende. Dvs at du så vidt får igjen knappen. De kommer til å sitte som pølseskinn i butikken, men når du har hatt de på deg 2 timer kommer de til å bli perfekte! Alle jeans med lite stretch utvider seg i hvert fall en halv størrelse og ofte en hel størrelse så det er bedre å gå i 2 timer og utvide den litt, enn at buksa blir for stor etter du har brukt den en gang.

Lykke til med å finne en bukse! Jeg vet at jeans kan være det vanskeligste plagget å bli fornøyd med :)

Skrevet

Joda, jeg vet at det går an men jeg har ikke symaskin. Moren min skulle legge opp en bukse for meg, og siden har jeg ikke sett den.... Jeg får purre på det. :) Hun har nok glemt det ut.

Jeans er fort gjort å legge opp! (Si det til mora di...) Penbukser er det verre med.

Og så er det litt mer jobb hvis bukse ikke er rett, men har sleng, (enten det er utoversleng eller 'innoversleng').

Gjest intimmit
Skrevet

Siden du bruker str 38 i bukser og har litt hofter burde det ikke være no problem å finne en perfekt bukse! Det du bør gjøre er å spørre de i butikken om hjelp. Jeg jobber selv i klesbutikk og ut i fra slik du beskriver deg selv vil jeg tro at Lee Desoto, Levis 529, Mudd, Replay, Denimbirds og Vero Moda bukser vil passe deg. Det kommer selvfølgelig an på hvordan bukse du vil ha, men de to første jeg nevnte vet jeg pleier å sitte fint på kvinnelige former. Lee Desoto og Levis 529 er begge lave i livet, men ikke ubehagelig lave. Også har de litt sleng nederst på bena. De med litt hofter kler som oftest sleng i buksene for da får man en bedre symmetri og balanse pga hoftene. Prøver du en bukse med smale ben, ser du fort at hoftene ofte ser større ut enn de egentlig er. Bukser med rette ben kan du også ha, Denimbirds Bootcut har egentlig sleng, men det er veldig lite, så de bør også se fine ut på deg. Mudd buksene har masse stretch og vil dermed holde seg fin i fasongen, men det er sjelden jeg selger Mudd til jenter over 20 år, så jeg ville ikke gått etter Mudd i første omgang. Hvis de ikke passer perfekt da :) Bare husk en ting: Alltid kjøp buksene veldig, veldig trange hvis du vil at de skal være ettersittende. Dvs at du så vidt får igjen knappen. De kommer til å sitte som pølseskinn i butikken, men når du har hatt de på deg 2 timer kommer de til å bli perfekte! Alle jeans med lite stretch utvider seg i hvert fall en halv størrelse og ofte en hel størrelse så det er bedre å gå i 2 timer og utvide den litt, enn at buksa blir for stor etter du har brukt den en gang.

Lykke til med å finne en bukse! Jeg vet at jeans kan være det vanskeligste plagget å bli fornøyd med :)

takk for svar:) buksa jeg kjøpte nettopp fikk jeg så vidt igjen knappen på, håper den blir bra da..

Skrevet

takk for svar:) buksa jeg kjøpte nettopp fikk jeg så vidt igjen knappen på, håper den blir bra da..

Ja, det får vi regne med! Best å kjøpe den trang så den skal holde seg ettersittende, hvis ikke blir det joggebukse ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...