Gå til innhold

FU: Hvilken årstid liker du best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og hvorfor?

Min rekkefølge:

1. Våren er deilig, for da har vi gått og ventet på varmen hele vinteren. Også er det ofte mange varme og gode soldager, ofte flere enn i f.eks juni. Deilig å se at det begynner å spire og gro.

2. Sommeren _er_ jo deilig, men det kan bli litt slitsomt hvis det blir _for_ varmt, synes jeg. Og alle fluene (og andre insekter) er en stor bakdel. Varme sommernetter er deilige.

3. Høsten er også fin. Vakre farger og varme høstdager er flotte! Men det er også godt med mørke dager med striregn, vind og innekvelder etter en lang og varm sommer.

4. Vinteren har vel sine fordeler, men jeg liker den minst. Snø som blir til slaps etter få dager og sørpeføre på veiene. Mørkt og trist og uendelig lang. Jula synes jeg er en stor bit stress. Da er det godt at våren er neste ut.

Hva er deres rekkefølge?

Skrevet

Vår er konge.

Høst er bra.

Sommer er ok.

Vinteren suger.

Skrevet

1. Sommeren fordi jeg er sliter minst med muskelplagene da. Varme dager liker jeg godt og jeg nyter da sola og svømmer mye i sjøen. Også fordi jeg stortrives på campingen hvor jeg tilbringer mesteparten av 2mnd. sommerferie. Ute fra morgen til kveld så sant ikke været er altfor ille.

2. Våren: Forventningene til ny sommer og at det spirer og gror rundt meg. Jogginga begynner igjen og jeg nyter skoglufta og fuglesang om morgenene når jeg jogger.

3. Høsten: Frisk og klar luft og vakre farger i skogen og på fjellet. Innekos med håndarbeid, stearinlys, gode samtaler med familien, lesing, TV og PC. Mere tid til venner igjen.

4. Vinteren: MEN, bare om det er ordentlig vinter, i såfall kan jeg bytte om rekkefølgen med høsten. Liker ikke vinter uten snø og bare is på gangveiene her. Er glad i å gå langrenn og det er også vakkert i skogen og i fjellet på den årstiden. Nyter spesielt vinterferien til fjells med langrennskia, svømming på hotellet og det å komme til ferdig dekket bord. Denne ferien gir så mye etter flere måneder hjemme. Ser alltid fram til denne ferien helt fra juletider. Påsken likeså.

Hver årstid har sin sjarm:-

Skrevet

1. Sommeren fordi jeg er sliter minst med muskelplagene da. Varme dager liker jeg godt og jeg nyter da sola og svømmer mye i sjøen. Også fordi jeg stortrives på campingen hvor jeg tilbringer mesteparten av 2mnd. sommerferie. Ute fra morgen til kveld så sant ikke været er altfor ille.

2. Våren: Forventningene til ny sommer og at det spirer og gror rundt meg. Jogginga begynner igjen og jeg nyter skoglufta og fuglesang om morgenene når jeg jogger.

3. Høsten: Frisk og klar luft og vakre farger i skogen og på fjellet. Innekos med håndarbeid, stearinlys, gode samtaler med familien, lesing, TV og PC. Mere tid til venner igjen.

4. Vinteren: MEN, bare om det er ordentlig vinter, i såfall kan jeg bytte om rekkefølgen med høsten. Liker ikke vinter uten snø og bare is på gangveiene her. Er glad i å gå langrenn og det er også vakkert i skogen og i fjellet på den årstiden. Nyter spesielt vinterferien til fjells med langrennskia, svømming på hotellet og det å komme til ferdig dekket bord. Denne ferien gir så mye etter flere måneder hjemme. Ser alltid fram til denne ferien helt fra juletider. Påsken likeså.

Hver årstid har sin sjarm:-

fei1365380229
Skrevet

Min rekkefølge:

1. Sommeren er topp og den blir jo nesten aldri for varm i Norge. Det er deilig at ungene har fri fra skolen og alle aktiviteter slik at vi kan kose oss litt sammen. Insekter er jo noe dritt da!

2. Høsten er kjempefin. Luften er klar og deilig og man føler at man får skikkelig puste. Allikevel er det noe dritt når det blir så mørkt tidlig og det regner, regner og regner. Men en høst med klar luft, flotte farger og fint vær er det absolutt fineste som finnes.

3. Våren er slitsom, for da kommer allergien snikende og jeg har problemer med å puste. Synes det er deilig med blomstring, men sønnen min er enda mer allergisk enn meg og går og snufser, er rød i øynene og forkjølet hele våren.

4. Vinteren liker jeg også minst. Vi bor også et sted hvor snøen som faller blir til slaps dagen etter og antall dager man kan gå på ski kan telles på en hånd. Julen synes jeg er koselig, ungene gleder seg masse og er med å lage julekaker og julepynt. Vi gjør ikke mer enn vi orker og pakkene er skåret ned til et minimum.

Skrevet

Synes først og fremst at _variasjonen_ er herlig! Det at vi har ulike årstider med hver sine fordeler er i seg selv helt topp. Er veldig glad jeg ikke bor i et land hvor klimaet er likt året rundt.

Når det er sagt så liker jeg nok våren aller best. Fordi det er herlig å se naturen våkne til liv igjen. Fargene kommer tilbake og det blir varmere. Mindre klær, sol på kroppen... Det ligger en positiv forventning i våren og alle synes å bli i godt humør:)

Vinteren er nok den vanskeligste årstiden synes jeg, særlig på nyåret. Da er jula over og det er en stund til neste "høydepunkt". Jeg bor på vestlandet så vi har som oftest bare dårlig vær på denne tiden. Hadde det lagt snø i ukevis hadde jeg syntes det var flott. Slaps, derimot er noe dritt:)

Skrevet

Vår - det livner i lunder! Fuglene kvitrer og luften blir lun og velduftende

Høst - vakker og vemodig og som skapt for varm kakao og deilige fleecetepper i godsofaen mens regnet hamrer mot vindusglasset

Sommer - å sitte på hvit sandstrand med mp3en på øret og lillemor med sandslottet ved siden av seg - og havet glitrer i solskinnet

- bare man klarer å unngå å bli solbrent!

Vinter - uendelig grå og kald gufs med slaps og/eller livsfarlig is på veiene - jeg fryser fælt og huden på hendene mine sprekker

(men kjekt når sola skinner og det er fin snø i akebakken, da)

Skrevet

Synes først og fremst at _variasjonen_ er herlig! Det at vi har ulike årstider med hver sine fordeler er i seg selv helt topp. Er veldig glad jeg ikke bor i et land hvor klimaet er likt året rundt.

Når det er sagt så liker jeg nok våren aller best. Fordi det er herlig å se naturen våkne til liv igjen. Fargene kommer tilbake og det blir varmere. Mindre klær, sol på kroppen... Det ligger en positiv forventning i våren og alle synes å bli i godt humør:)

Vinteren er nok den vanskeligste årstiden synes jeg, særlig på nyåret. Da er jula over og det er en stund til neste "høydepunkt". Jeg bor på vestlandet så vi har som oftest bare dårlig vær på denne tiden. Hadde det lagt snø i ukevis hadde jeg syntes det var flott. Slaps, derimot er noe dritt:)

Kunne ikke vært mer enig. Borsett fra at jeg bor på Østlandet og det oftere er kaldere vintre her, og ikke fullt så mye slaps.

Skrevet

Er enign med Atene. Variasjon er deilig.

Alt har sin sjarm.

Skrevet

Sommer og høst er nok mine favoritter. Da vokser og gror det, gress og trær har blitt grønne og etterhvert kan man høste av naturens grøde.

Våre er på en tredjeplass, jeg liker den fordi vinteren da er over, lufta blir varmere og de første spirene kommer opp - på den annen side er det fremdeles svarte jorder og nakne trær, litt trist.

Vinteren kan holde seg fra 1. desember til 28. februar, da kan våren komme. Og med vinter mener jeg -5-8 grader og en god del snø og stabilt vær så man kan være ute og leke i snøen og kose seg. Ikke vintre med plussgrader, slaps og blankholke...!

Skrevet

Liker sommer best og høsten før den begynner med all for mye vind og regn, men blir også litt trist når høsten kommer for da vet jeg at sommeren er forbi og her i tromsø er den alt for kort. Vår på tredje for da er det snart sommer og vinter på siste

Skrevet

Sommer og høst er nok mine favoritter. Da vokser og gror det, gress og trær har blitt grønne og etterhvert kan man høste av naturens grøde.

Våre er på en tredjeplass, jeg liker den fordi vinteren da er over, lufta blir varmere og de første spirene kommer opp - på den annen side er det fremdeles svarte jorder og nakne trær, litt trist.

Vinteren kan holde seg fra 1. desember til 28. februar, da kan våren komme. Og med vinter mener jeg -5-8 grader og en god del snø og stabilt vær så man kan være ute og leke i snøen og kose seg. Ikke vintre med plussgrader, slaps og blankholke...!

Enig i det med vinteren, bortsett fra at tre måneder er _altfor_ lenge. Den kunne vart fra 1. desember til 1. februar (eller enda mindre). SÅ kunne det ha blitt vår :)

Skrevet

Enig i det med vinteren, bortsett fra at tre måneder er _altfor_ lenge. Den kunne vart fra 1. desember til 1. februar (eller enda mindre). SÅ kunne det ha blitt vår :)

15. desember til 15. februar kanskje? :o) Hadde holdt lenge det! Men hvit jul vil jeg ha!

Skrevet

Jeg liker best sommeren. På andreplass høsten, så våren. Vinteren kommer på bunn.

Skrevet

1. Sommer, fordi livet er lettere å leve og jeg har mer fri!

2. Høsten

3. Vinteren

4. Våren, dessverre, fordi det alltid blir en skuffelse hvert år fordi vi har det så travelt på jobben + alt annet som skal ordnes med hage, biler, båt etc, så da synes jeg at våren blir en suffelse. Det blir "det fortapte forår" hver gang! :-(

Skrevet

15. desember til 15. februar kanskje? :o) Hadde holdt lenge det! Men hvit jul vil jeg ha!

Jo, det er jeg enig i. 20. desember til 3. januar da, kanskje :D

*forhandler*

hare1365380455
Skrevet

Høsten liker jeg best! Regn, vind, flotte farger ute, koselig inne! Før likte jeg også veldig godt våren, men nå er den ikke så populær pga allergi (bjørkepollen). Vinteren liker jeg ikke så godt når det er slaps og våte sko. Sommeren er fin og god:)

laguna1365380434
Skrevet

Sommer,som på alle måter er knall! Defintiv førteplass,ingen over ingen ved siden av..! :-)

Derettter våren,for våren er fin, med lysere og lysere netter, og masse forventninger til hva man kan gjøre med sommeren.

Høst er ikke kult, den er våt og deprimerende, men lite pluss for at klærene en kan kjøpe gjerne blir fine igjen, og for at det ikke er svinekaldt ENDA, og for at jeg har bursdag.

Vinteren er grønnjævlig, og sånn er det bare. Jul er koselig, men sikkert bare puttet inn der for at vi ikke skal begå kollektivt selvmord alle sammen. Vinter og kulde suger baller! Usj.

Skrevet

1. Sommeren! Fordi det er varmt, solskinn, glede, mye ute, alt er supert om sommeren! :-D

2. Våren. Fordi det da går mot sommeren, og er man heldig så får man allerede noen varme dager da også. Og så har man overlevd vinteren ;)

3. Høsten. Fordi det er fine farger, klar og frisk luft, og det kan slå til med noen fine dager innimellom.

4. Vinteren. Kaldt. Grått. Kaldt. Grått. Eneste pluss er at julen er om vinteren, og jul er koselig.

Skrevet

Sommer,som på alle måter er knall! Defintiv førteplass,ingen over ingen ved siden av..! :-)

Derettter våren,for våren er fin, med lysere og lysere netter, og masse forventninger til hva man kan gjøre med sommeren.

Høst er ikke kult, den er våt og deprimerende, men lite pluss for at klærene en kan kjøpe gjerne blir fine igjen, og for at det ikke er svinekaldt ENDA, og for at jeg har bursdag.

Vinteren er grønnjævlig, og sånn er det bare. Jul er koselig, men sikkert bare puttet inn der for at vi ikke skal begå kollektivt selvmord alle sammen. Vinter og kulde suger baller! Usj.

hehe vi svarte jo nesten det samme, jo. Utenom et par setninger om høsten ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...