Prozak Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Du har en helt feil oppfatning av hva jeg snakker om. Man kan fint ha noen ting man ikke liker uten at man dermed har "æsj-følelser" for kropp og seksualitet! Hvis du mener noe annet synes jeg det er temmelig horribelt. Og du er nok en slik mann som jeg er glad jeg ikke er sammen med. Fordi du faktisk ville eksludert å inngå i et forhold med en kvinne utelukkende pga hennes seksuelle preferanser. Selvsagt velger man partnere ut fra hvem man matcher med, men å ha en liste over "must"-er i seksuallivet blir for drøyt for meg. Da ser man ikke klart at et vellykket forhold også har helt andre dimensjoner enn sex. "Da ser man ikke klart at et vellykket forhold også har helt andre dimensjoner enn sex" He-heh. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men akkurat dét kan du ikke belære meg i. Dessuten - skal det så mye tankekraft til for å ta ord og uttrykk som nettopp det, og ikke nødvendigvis legge all betydning på ethvert humoristiske utsagn? Er det noen her som har argumentert tungt for at slik og slik må det være, annet enn å uttale (gjerne humoristisk) at enkelte ting er et "must"? Og hva er denne presiseringen med at du er glad for at du ikke kjenner meg? Jeg kjenner ikke deg, og du interesserer meg midt i ryggen - heller ikke er det et poeng for meg å presisere at "deg hadde jeg ihvertfall aldri ville kjent". Barnslig og usaklig. ".................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atene Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 "Poenget er at utgangspunktet blir feil hvis man _krever_ noe. Men der var vi visst enige:)" Gjelder det bare innen sex, eller gjelder det alle områder? I det siste tilfellet er det altfor inkonsekvent. Vil du f.eks si at det er "feil" å _kreve_ at en mann behandler deg i henhold til likestillingsloven, og at han ikke krever at du blir hjemme og lager mat og passer unger? Det er klart du kan "kreve" det av en du har tenkt å dele livet med - hvis han ikke går med på det, så innleder du ikke et forhold til ham. Og ikke kom med at det ikke kan sammenliknes - det er en helt adekvat konseptuell sammenlikning. Man velger partner bl.a ut i fra hvordan man passer sammen seksuellt - i hvilken grad dette er avgjørende er individuellt, og ingen kan si at det ene eller det andre er mer "riktig". "...................................." Neida, hvert par får finne ut av hva som er riktig for dem. Selvsagt. For meg er det et hakk viktigere å bli respektert som menneske og bli behandlet med omtanke enn om jeg får dekket _alle_ mine seksuelle lyster. Derfor synes jeg det er forskjell på de to eksemplene. Jeg har aldri sagt at man ikke kan _kreve_ noe på noen områder i samlivet. Men jeg tror det er et feil utgangspunkt for et godt sexliv. Slik er det for meg, er det annerledes for deg så er vel det greit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Når man ser på hva -noen- menn sier her, og på hva flertallet av kvinner sier, så tenker jeg at markedet er litt begrenset for disse mennene. Men du må huske på at du er inne på sexforum nå. Mannen min krever ikke eller synes ikke det er et must at jeg svelger sæd (jeg gjør det heller ikke), men så ville jeg aldri ha funnet han inne på dette sexforumet heller. For han er sex en del av livet og ikke så altoppslukende. Han har så mange andre interesser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atene Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 "Da ser man ikke klart at et vellykket forhold også har helt andre dimensjoner enn sex" He-heh. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men akkurat dét kan du ikke belære meg i. Dessuten - skal det så mye tankekraft til for å ta ord og uttrykk som nettopp det, og ikke nødvendigvis legge all betydning på ethvert humoristiske utsagn? Er det noen her som har argumentert tungt for at slik og slik må det være, annet enn å uttale (gjerne humoristisk) at enkelte ting er et "must"? Og hva er denne presiseringen med at du er glad for at du ikke kjenner meg? Jeg kjenner ikke deg, og du interesserer meg midt i ryggen - heller ikke er det et poeng for meg å presisere at "deg hadde jeg ihvertfall aldri ville kjent". Barnslig og usaklig. ".................................." Jeg henviste til at jeg i starten skrev noe om at det var enkelte menn her inne jeg var glad for at jeg ikke var sammen med. Pga holdningen som kom frem i innleggene deres. Og jeg ttror kanskje du er en av dem jeg har lest om før. Men selvsagt skal ikke du bry deg om det. Når det gjelder at disse utsagnene skal ha vært ment humoristisk så er jeg ikke så sikker på det. Jeg oppfatter det ikke slik etter å ha lest ganske mange av dem. Men hvis du sier det så... Da er vi i tilfelle ikke fullt så uenige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367458 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atene Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Når man ser på hva -noen- menn sier her, og på hva flertallet av kvinner sier, så tenker jeg at markedet er litt begrenset for disse mennene. Men du må huske på at du er inne på sexforum nå. Mannen min krever ikke eller synes ikke det er et must at jeg svelger sæd (jeg gjør det heller ikke), men så ville jeg aldri ha funnet han inne på dette sexforumet heller. For han er sex en del av livet og ikke så altoppslukende. Han har så mange andre interesser. Jeg har også mange andre interesser, men det er vel lov å være inne på sexforumet for det? Eller er det bare sexgale endimensjonerte mennesker her?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Her har du ikke skjønt hva jeg mener. Etter min oppfatning blir det feil å stille krav til at spesielle seksuelle aktiviteter _må_ være en del av sexlivet for at det skal kunne være vellykket. Selvsagt må man være rimelig samstemte seksuelt, men ikke stille absolutte krav. Stiller du like sterke krav på alle andre områder av samlivet? Eller betyr ikke det andre like mye som sex? "Her har du ikke skjønt hva jeg mener. Etter min oppfatning blir det feil å stille krav til at spesielle seksuelle aktiviteter _må_ være en del av sexlivet for at det skal kunne være vellykket." Å? Ikke det? Hva er det jeg ikke skjønner, annet enn at du føler en trang til å krangle og å diktere andre folks grunner og krav til et forhold? Det er klart man kan kreve at et vellykket sexliv skal inneholde enkelte ting, hvis disse er viktige for en. Hvis det ikke gjør det, og partnerene er veldig forskjellige, så passer man ikke sammen seksuellt sett. Er dette så vanskelig å forstå? Hvis man som person ikke legger så mye vekt på sexlivet, så vil andre ting selvsagt kunne telle mer enn et sexliv man ikke er fornøyd med. Men på det området er folk forskjellige, og det er både umodendt og arrogant å hevde at ens egne prioriteringer og syn er bedre enn andres. "Selvsagt må man være rimelig samstemte seksuelt, men ikke stille absolutte krav." Hva er absolutte krav i denne sammenhengen? Hvis du forlanger at partneren skal fokusere på din orgasme, er ikke det et absolutt krav? Og er det noe galt å ikke ville være sammen med en som ikke er villig til å gjøre det? Nei, det er det ikke. "Stiller du like sterke krav på alle andre områder av samlivet? Eller betyr ikke det andre like mye som sex?" Dette spurte jeg deg om i et annet innlegg. Selvfølgelig er andre områder viktige også, og de kan sågar være viktigere enn sexlivet. Men det er opp til en og enhver, og igjen mener jeg at man kan ikke diktere hva som er et mer eller mindre riktig fokus i et forhold. ".................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Tett opptil, ja. Enkelte "krav" må man kanskje jenke på... Men ikke når det gjelder sex? "Enkelte "krav" må man kanskje jenke på... Men ikke når det gjelder sex?" Hvem bestemmer det? Du? Det er opp til en og hver hvilke ting som teller mest. Punktum. Du kan klage så mye du vil over det, men slik er det, og slik kommer det sannsynligvis alltid til å være. Så får du heller sitte på din høye hest og mene at ditt syn og dine prioriteringer er bedre enn de som mener annerledes. "..................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Neida, hvert par får finne ut av hva som er riktig for dem. Selvsagt. For meg er det et hakk viktigere å bli respektert som menneske og bli behandlet med omtanke enn om jeg får dekket _alle_ mine seksuelle lyster. Derfor synes jeg det er forskjell på de to eksemplene. Jeg har aldri sagt at man ikke kan _kreve_ noe på noen områder i samlivet. Men jeg tror det er et feil utgangspunkt for et godt sexliv. Slik er det for meg, er det annerledes for deg så er vel det greit. "Neida, hvert par får finne ut av hva som er riktig for dem. Selvsagt. For meg er det et hakk viktigere å bli respektert som menneske og bli behandlet med omtanke enn om jeg får dekket _alle_ mine seksuelle lyster." For deg ja - nemlig. Men ikke nødvendigvis for alle andre. "................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg henviste til at jeg i starten skrev noe om at det var enkelte menn her inne jeg var glad for at jeg ikke var sammen med. Pga holdningen som kom frem i innleggene deres. Og jeg ttror kanskje du er en av dem jeg har lest om før. Men selvsagt skal ikke du bry deg om det. Når det gjelder at disse utsagnene skal ha vært ment humoristisk så er jeg ikke så sikker på det. Jeg oppfatter det ikke slik etter å ha lest ganske mange av dem. Men hvis du sier det så... Da er vi i tilfelle ikke fullt så uenige. "Pga holdningen som kom frem i innleggene deres" Dette må du utdype. Hvis ikke, så bør du ikke nevne det. "...................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg har også mange andre interesser, men det er vel lov å være inne på sexforumet for det? Eller er det bare sexgale endimensjonerte mennesker her?? Nei, men mange som ikke takler at andre har andre holdninger og meninger enn dem selv har en trang til å forsøke å stemple disse, og å rakke ned på dem. "....................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg har også mange andre interesser, men det er vel lov å være inne på sexforumet for det? Eller er det bare sexgale endimensjonerte mennesker her?? Jeg er jo her selv, ser du;) Leser 100 nyeste. Men tror du ikke at noen av de som er her mest, kanskje er mer opptatt av temaet enn andre? Jeg vet ikke jeg altså, men naturlig å tro det. Jeg tror ihvertfall at en par stykker her er mer opptatt av temaet enn mannen min, he he. Enda jeg har ikke noe å utsette på han altså. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atene Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 "Her har du ikke skjønt hva jeg mener. Etter min oppfatning blir det feil å stille krav til at spesielle seksuelle aktiviteter _må_ være en del av sexlivet for at det skal kunne være vellykket." Å? Ikke det? Hva er det jeg ikke skjønner, annet enn at du føler en trang til å krangle og å diktere andre folks grunner og krav til et forhold? Det er klart man kan kreve at et vellykket sexliv skal inneholde enkelte ting, hvis disse er viktige for en. Hvis det ikke gjør det, og partnerene er veldig forskjellige, så passer man ikke sammen seksuellt sett. Er dette så vanskelig å forstå? Hvis man som person ikke legger så mye vekt på sexlivet, så vil andre ting selvsagt kunne telle mer enn et sexliv man ikke er fornøyd med. Men på det området er folk forskjellige, og det er både umodendt og arrogant å hevde at ens egne prioriteringer og syn er bedre enn andres. "Selvsagt må man være rimelig samstemte seksuelt, men ikke stille absolutte krav." Hva er absolutte krav i denne sammenhengen? Hvis du forlanger at partneren skal fokusere på din orgasme, er ikke det et absolutt krav? Og er det noe galt å ikke ville være sammen med en som ikke er villig til å gjøre det? Nei, det er det ikke. "Stiller du like sterke krav på alle andre områder av samlivet? Eller betyr ikke det andre like mye som sex?" Dette spurte jeg deg om i et annet innlegg. Selvfølgelig er andre områder viktige også, og de kan sågar være viktigere enn sexlivet. Men det er opp til en og enhver, og igjen mener jeg at man kan ikke diktere hva som er et mer eller mindre riktig fokus i et forhold. ".................................." Jeg har _aldri_ dikter hva andre skal gjøre i sine forhold. Men jeg uttrykker mine meninger, slik du også gjør. Og så hadde det vært hyggelig hvis vi kunne diskutere litt konstruktivt? Jeg er blant annet opptatt av at man i løpet av et langvarig forhold kan endre seg. Sett at din partner etter en viss tid endret sine seksuelle lyster. La oss si hun i en periode ikke lenger hadde overskudd eller interesse for å ha et så variert sexliv som dere hadde tidligere. (Dette er en reell problemstilling for mange par, særlig etter å ha fått barn). Hvordan ville du reagert på at du ikke lenger fikk gjøre alt du ville i senga? Håper du kan gi meg et seriøst svar. Jeg er ikke interessert i å krangle, men utveksle erfaringer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atene Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Nei, men mange som ikke takler at andre har andre holdninger og meninger enn dem selv har en trang til å forsøke å stemple disse, og å rakke ned på dem. "....................................." Kan du ikke _prøve_ å diskutere seriøst? Jeg har vel aldri rakket ned på noen??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Nei, men mange som ikke takler at andre har andre holdninger og meninger enn dem selv har en trang til å forsøke å stemple disse, og å rakke ned på dem. "....................................." Hvem har rakket ned på hvem? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atene Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 "Pga holdningen som kom frem i innleggene deres" Dette må du utdype. Hvis ikke, så bør du ikke nevne det. "...................................." Husker ikke nøyaktig ordlyd, men innleggene er i tråder under her. Det var snakk om at enkelte ting var et "must" (husker i alle fall ett tilfelle og da var det snakk om analsex og fingre i rompa:) PS!Dette er et eksempel. Jeg har ingenting imot folk som liker analsex generelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atene Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 "Neida, hvert par får finne ut av hva som er riktig for dem. Selvsagt. For meg er det et hakk viktigere å bli respektert som menneske og bli behandlet med omtanke enn om jeg får dekket _alle_ mine seksuelle lyster." For deg ja - nemlig. Men ikke nødvendigvis for alle andre. "................................." Nei, men jeg blir faktisk litt skremt hvis det er folk der ute som setter sine seksuelle behov høyere enn å bli respektert som menneske. For meg høres ikke det riktig ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atene Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 "Her har du ikke skjønt hva jeg mener. Etter min oppfatning blir det feil å stille krav til at spesielle seksuelle aktiviteter _må_ være en del av sexlivet for at det skal kunne være vellykket." Å? Ikke det? Hva er det jeg ikke skjønner, annet enn at du føler en trang til å krangle og å diktere andre folks grunner og krav til et forhold? Det er klart man kan kreve at et vellykket sexliv skal inneholde enkelte ting, hvis disse er viktige for en. Hvis det ikke gjør det, og partnerene er veldig forskjellige, så passer man ikke sammen seksuellt sett. Er dette så vanskelig å forstå? Hvis man som person ikke legger så mye vekt på sexlivet, så vil andre ting selvsagt kunne telle mer enn et sexliv man ikke er fornøyd med. Men på det området er folk forskjellige, og det er både umodendt og arrogant å hevde at ens egne prioriteringer og syn er bedre enn andres. "Selvsagt må man være rimelig samstemte seksuelt, men ikke stille absolutte krav." Hva er absolutte krav i denne sammenhengen? Hvis du forlanger at partneren skal fokusere på din orgasme, er ikke det et absolutt krav? Og er det noe galt å ikke ville være sammen med en som ikke er villig til å gjøre det? Nei, det er det ikke. "Stiller du like sterke krav på alle andre områder av samlivet? Eller betyr ikke det andre like mye som sex?" Dette spurte jeg deg om i et annet innlegg. Selvfølgelig er andre områder viktige også, og de kan sågar være viktigere enn sexlivet. Men det er opp til en og enhver, og igjen mener jeg at man kan ikke diktere hva som er et mer eller mindre riktig fokus i et forhold. ".................................." Så synd du ikke svarte... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KariKruskakli Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 "Det er jo synd for en av disse mannfolka hvis man må dumpe Drømmedama fordi hun ikke liker analsex..." Hvis analsex er et "must", så er ikke en kvinne som ikke vil ha det "drømmedama" - det sier seg selv. Og man kan godt finne ut det meste om en persons forhold til kropp og seksualitet før man innleder et stormende kjærlighetsforhold, får unger etc. "...................................." "Hvis analsex er et "must", så er ikke en kvinne som ikke vil ha det "drømmedama" - det sier seg selv" Du skrev også at å svelge sæd, er et "must" Jeg er f.eks så snill og god, interesant, pen og nydelig, sexy og deilig og villig til det meste i senga. Du vil ikke tro det;), men jeg svelger altså ikke sæden din, så da er jeg nok ikke drømmedama;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Jeg ville aldri krevd noe av min partner. Men jeg ville funnet en partner med nogenlunde lik seksualitet som meg, og i så fall trenger jeg ikke å kreve noe som helst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Nei, men jeg blir faktisk litt skremt hvis det er folk der ute som setter sine seksuelle behov høyere enn å bli respektert som menneske. For meg høres ikke det riktig ut. "setter sine seksuelle behov høyere enn å bli respektert som menneske" Nå roter du - det der har ingenting med saken å gjøre. Hvem i all verden har snakket om å respektere eller ikke respektere noen som menneske? En person som kun vil ha sex med lyset av og under dyna har i utgangspunktet min fulle respekt som menneske - men jeg er ikke interessert i å ha sex med vedkommende. ".................................." 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195627-synes-ikke-man-skal-kreve/page/2/#findComment-1367982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.