Gå til innhold

Synes ikke man skal KREVE...

Anbefalte innlegg

"Du mener at dine verdier og kriterier for utvelgelse av partner er bedre enn de som har andre verdier enn deg."

Jeg vet ikke om du går inn for å misforstå meg, men jeg får prøve med teskje jeg også da:

Det har jeg aldri ment. Jeg har presisert for deg tidligere at jeg selvsagt mener at det seksuelle skal klaffe når man velger en partner. For meg er det en selvfølgelighet. Det jeg derimot sier er at det for meg blir feil utgangspunkt å sette absolutte krav til innholdet i sexlivet. Og da tenker jeg i alle faser av et forhold, både i starten og i det lange løp. Jeg har _aldri_ ment at man ikke skal velge en partner som ikke har noelunde de samme seksuelle behovene og ønskene som seg selv. Og jeg er selvsagt enig i at folk selv må få bestemme hvor stor vekt de vil legge på den seksuelle biten av forholdet.

Altså: folk må gjøre akkurat som de selv vil.

Likevel tror jeg altså at man vil ha små sjanser for å få et forhold til å vare i lengden dersom man stiller _absolutte krav_. Jeg synes man reduserer sex til en ren teknisk øvelse dersom man utelukker en ellers fantastisk partner fordi hun/han ikke vil være med på alle ens evt ønsker i senga. Og da snakker jeg altså _ikke_ om fundamentale forskjeller, men om man f.eks liker en finger opp i rompa eller vil svelge sæd. (Eksemplene er tatt fra tråder under her).

Når dette er sagt så tror jeg utgangspunktet for diskusjonen har falt litt i fisk for å si det sånn. Flere av de som tidligere her har uttrykkt slike "must"-er har nå presisert hva de egentlig mente. Selv har du sagt at man kanskje mente det litt "humoristisk". Det håper jeg du har rett i og da er dette igrunn en "ikke-sak". Og det har det kanskje vært hele tiden. For jeg tror ikke noen mennesker som virkelig faller for en annen vil utelukke denne personen pga et enkelt seksuelt ønske som ikke blir innfridd.

Og da er vi i tilfelle enige alle sammen.

Men for all del - vi er sansynligvis mer enige enn det kan virke som.

"....................................."

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

43

• Lillemus

8

• cecily

3

• ShitDiddelyDo

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Margarites

"Når dette er sagt så tror jeg utgangspunktet for diskusjonen har falt litt i fisk for å si det sånn"

Heh-heh...all diskusjon falt i fisk i det øyeblikket du begynte å bable om at "du skriver sånn og sånn i andre tråder jeg har lest, så jeg må nok stemple deg som en idiot". Og det samtidig som du ignorerer alt som blir sagt.

Og nei - dette er ikke krangling, men en kommentar til selve diskusjonen. Jeg regner ikke med at du vil gjøre annet enn å fortsette på samme måte, og det får bli opp til deg.

".................................."

Ok, da sier vi det. Jeg kan jo ikke annet enn å godta at du ikke er frisk. Og jeg forventer ikke at du skal se det selv.

Takk for nå, så holder vi oss unna hverandre heretter. Det skulle vel gå greit.

Det har vel heller med ønsker og behov å gjøre mer enn krav.

Dersom jeg skulle si at noe er et must for meg, så ville jeg mene at jeg hadde savnet dette elementet utrolig mye dersom det ikke var tilstedeværende. Og det har, som SDD sier så klokt under her, med ens egen seksualitet å gjøre. Og Prozak sier at drømmedama ikke vil være drømmedama dersom disse elementene ikke var der. Der er jeg helt enig med begge to.

Dersom noen krever noe av en partner, så grenser det i mine øyne til voldtekt og misbruk, og det henger ikke sammen med normal seksualitet.

Slik tolker jeg det iallefall.

Ok, da sier vi det. Jeg kan jo ikke annet enn å godta at du ikke er frisk. Og jeg forventer ikke at du skal se det selv.

Takk for nå, så holder vi oss unna hverandre heretter. Det skulle vel gå greit.

"Ok, da sier vi det. Jeg kan jo ikke annet enn å godta at du ikke er frisk. Og jeg forventer ikke at du skal se det selv."

Heh-heh...forbannede fjott :-) Hvor gammel er du, egentlig, som kan komme med slike barnslige personfikserte utsagn?

Ikke ett eneste banalt poeng klarer du å ta - selv rævva mi ler av deg. PS: *gjesp*

"...................................."

Dersom jeg skulle si at noe er et must for meg, så ville jeg mene at jeg hadde savnet dette elementet utrolig mye dersom det ikke var tilstedeværende. Og det har, som SDD sier så klokt under her, med ens egen seksualitet å gjøre. Og Prozak sier at drømmedama ikke vil være drømmedama dersom disse elementene ikke var der. Der er jeg helt enig med begge to.

Dersom noen krever noe av en partner, så grenser det i mine øyne til voldtekt og misbruk, og det henger ikke sammen med normal seksualitet.

"Der er jeg helt enig med begge to."

Jaggu - det er bra det finnes folk som tar utsagn for det de er, og ikke inntar en arrogant min-moral-er-bedre-enn-din holdning :-)

"Dersom noen krever noe av en partner, så grenser det i mine øyne til voldtekt og misbruk, og det henger ikke sammen med normal seksualitet."

Det kommer jo litt an på _hva_ som kreves, men jeg er enig i at det ikke har noen plass i god seksualitet å gjøre.

"..................................."

"Ok, da sier vi det. Jeg kan jo ikke annet enn å godta at du ikke er frisk. Og jeg forventer ikke at du skal se det selv."

Heh-heh...forbannede fjott :-) Hvor gammel er du, egentlig, som kan komme med slike barnslige personfikserte utsagn?

Ikke ett eneste banalt poeng klarer du å ta - selv rævva mi ler av deg. PS: *gjesp*

At du gidder, Prozak. :o)

Annonse

"Der er jeg helt enig med begge to."

Jaggu - det er bra det finnes folk som tar utsagn for det de er, og ikke inntar en arrogant min-moral-er-bedre-enn-din holdning :-)

"Dersom noen krever noe av en partner, så grenser det i mine øyne til voldtekt og misbruk, og det henger ikke sammen med normal seksualitet."

Det kommer jo litt an på _hva_ som kreves, men jeg er enig i at det ikke har noen plass i god seksualitet å gjøre.

Takker og bukker for komplimentet.

c",)

Når jeg hører ordet kreve, så tenker jeg at partneren i utgangspunktet har sagt nei, men at denne kreveren ikke tar det til etterretning.

Har lest gjennom en del av innleggene hans. Tror faktisk ikke han gjør det bare for å provosere. Da hadde han klart å holde seg litt mer besinnet og saklig selv. Det virker som han blir veldig provosert selv.

Min konkusjon blir nok at han lider av en viss personlighetssforstyrrelse. Får bare overse ham i fremtiden, tenker jeg.

Jeg har mailet litt med Prozak privat og han er en meget oppegående og trivelig fyr skal jeg si dere.

*Forsvarer Prozak* ;o)

ShitDiddelyDo

"Dersom noen krever noe av en partner, så grenser det i mine øyne til voldtekt og misbruk, og det henger ikke sammen med normal seksualitet.!"

Enig.

Dessuten må det etter min mening et ganske sykt sinn til for å skulle kunne nyte at en dame gjør noe hun ikke vil. Det være seg oralsex eller analsex. Liker hun ikke det ville det vært en umulighet for meg å ha det med henne.

Mer enn halve moroa er jo at dama nyter.

Takker og bukker for komplimentet.

c",)

Når jeg hører ordet kreve, så tenker jeg at partneren i utgangspunktet har sagt nei, men at denne kreveren ikke tar det til etterretning.

"Når jeg hører ordet kreve, så tenker jeg at partneren i utgangspunktet har sagt nei, men at denne kreveren ikke tar det til etterretning."

Ah, det blir en helt annen sak ja. Det grenser jo til psykopat-tendenser.

"....................................."

Annonse

Tett opptil, ja. Enkelte "krav" må man kanskje jenke på... Men ikke når det gjelder sex?

For min del har jeg funnet ut at synet på hva som er drømmemannen endrer seg med hvem jeg er forelsket i. :o)

Han som nå er drømmemannen min ligner ikke det minste på det som tidligere var drømmemannen for å si det sånn.

Du trenger ikke forsvare meg mot drittunger, Lillemus - men takk for det :-)

Vet det. Du er stor gutt og kan forsvare deg selv, men jeg liker ikke at noen rakker ned på noen jeg liker. Nemlig. :o)

*Tusler på kjøkkenet og fyller vinglasset igjen* Skål!

Vet det. Du er stor gutt og kan forsvare deg selv, men jeg liker ikke at noen rakker ned på noen jeg liker. Nemlig. :o)

*Tusler på kjøkkenet og fyller vinglasset igjen* Skål!

Skål, ja :-)

Nå tar jeg en pause fra arbeidet og går og handler øl og pizza :-)

For min del har jeg funnet ut at synet på hva som er drømmemannen endrer seg med hvem jeg er forelsket i. :o)

Han som nå er drømmemannen min ligner ikke det minste på det som tidligere var drømmemannen for å si det sånn.

Det tror jeg nok er ganske vanlig, ja :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...