Gå til innhold

Falske blondiner

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Fant et gammelt klassebilde fra 7. klasse. Det er tatt for temmelig lenge siden, lenge før noen nyere innvandring hadde funnet sted, det er m.a.o bare "helt" norske jenter i den klassen (ren pikeklasse).

Jeg telte: en med helt svart hår, fire med helt brunt hår, tre med helt lyst hår, fra nesten hvitt over til smørgult, og resten av oss? Tja, mer eller mindre mørk blondt/mellomblondt, altså 18 jenter som hadde vært lyse som små, men nå var i ferd med å bli mørke. Og alle slags fasonger var det, fra korte krøller til lange, glatte hestehaler.

Bare tre i min 7.klasse med helt lyst hår, altså. I villaforstad til Oslo.

Nå har "alle" unge jenter helt lyst, langt, glatt hår. Sideskill. Det er sånn at du stusser og legger merke til det om noen har krøllet, kort hår eller mørkblondt, brunt eller lysebrunt hår.

Er det så innmari mange som blonderer håret - eller har det skjedd noe med vanlige nordkvinner?

Skrevet

Det har nok ikke skjedd noe med norske jenter/kvinner. Det er nok falske blondiner du ser:)

Gjest vatthjerte
Skrevet

Som du sier er det et veldig fåtall som virkelig har helt lyst hår. De fleste blir mørkere med alderen.

Det som har skjedd er at fler velger å ikke være kommunegrå...

Skrevet

De fleste er nok falske blondiner.

Selv var jeg den eneste i klassen med helt blondt hår som lita, er fortsatt forholdsvis blond, spesielt om sommeren, men får ikke noe oppmerksomhet lenger av den grunn, slik jeg gjor som yngre fordi de fleste er det.

Gjest vatthjerte
Skrevet

De fleste er nok falske blondiner.

Selv var jeg den eneste i klassen med helt blondt hår som lita, er fortsatt forholdsvis blond, spesielt om sommeren, men får ikke noe oppmerksomhet lenger av den grunn, slik jeg gjor som yngre fordi de fleste er det.

De fleste foretrekker nok falske blondiner. Ekte blondt hår er ikke særlig pent, synes jeg.

laguna1365380434
Skrevet

Tror nok de fleste er falske..Selv de med helt blondt hår som barn erstatter jo gjerne det lyseblonde med noe mere kommunefarget noe som voksne..?

Jeg var helt hvitblond i håret som barn, er naturlig lys fortsatt,men i en kjedeligere nyanse, som dessuten blir mørkere både uten solys og uten sommer.Om vinteren, når jeg dessuten er blek i annsiktet ser håret mitt nesten brunt ut..Så jeg bleker i vei..;-)

Tror de fleste gjør en eller annen form for blondering for å holde håret lyst som voksne, selvom det sikkert finnes unntak. Jeg kjenner to gutter som har veldig blondt hår, og vet med sikkerhet at de IKKE bleker..;-)

Jeg vil tippe at ni av ti helt blonde jenter har juksa litt..;-) Bare se hvor mange færre helt blonde gutter som finnes!

Skrevet

De fleste foretrekker nok falske blondiner. Ekte blondt hår er ikke særlig pent, synes jeg.

Syns mange jenter med bleika hår, ser litt sånn bimbo aktig ut. Jeg har ikke sansen for gutter som liker slikt, men syns faktisk det er lett å se på gutter hva de liker om de vil ha ei naturlig sporty jente eller ei sånn oppdolla ei:)

Gjest vatthjerte
Skrevet

Syns mange jenter med bleika hår, ser litt sånn bimbo aktig ut. Jeg har ikke sansen for gutter som liker slikt, men syns faktisk det er lett å se på gutter hva de liker om de vil ha ei naturlig sporty jente eller ei sånn oppdolla ei:)

? litt uklart forklart... Jenter med bleika hår kan ikke være sporty eller være en flott jente??

Skrevet

Anne Grethe Preuss (Prøys? Preus?) og Finn Kalvik er blant de få som er ekte blondiner.

Skrevet

? litt uklart forklart... Jenter med bleika hår kan ikke være sporty eller være en flott jente??

Sa at mange jenter ikke alle som har bleika hår virker litt bimboaktig. men dette er altså min mening

laguna1365380434
Skrevet

jøss! En kan jo se svææært forskjellige ut selvom man har den fellesnevneren at en bedriver blondering?

Jeg kjenner mange som ser ut som sånne freia reklamer nesten.."et lite stykke norge" liksom..Langt blondt hår, røde kinn, finnes gjerne med skidress på og uten sminke..Til de med perfekt finish og lange falske negler..til rocka korthårede damer i skinnjakke,til små tenåringsjeneter..til eldre mødreaktige koselig utseende koner..For eksempel.

Falske blondiner er da ikke ett enkelt og usammensatt fenomen..!

Hva med folk som har kort hår og klipper seg? Er de også en homogen gruppe? ;-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Min 14-åring er ihvertfall helt mørk.Hun ser nesten litt eksotisk ut med sitt mørkebrune hår og brune øyne.Men hun er helnorsk.

De andre to er blonde,med blå øyne, men blir nok mørkere etterhvert.

Selv jukser jeg. Var helt lys som lita, ble kjedelig mellomting etterhvert, og jukser med lyse striper.

Skrevet

jøss! En kan jo se svææært forskjellige ut selvom man har den fellesnevneren at en bedriver blondering?

Jeg kjenner mange som ser ut som sånne freia reklamer nesten.."et lite stykke norge" liksom..Langt blondt hår, røde kinn, finnes gjerne med skidress på og uten sminke..Til de med perfekt finish og lange falske negler..til rocka korthårede damer i skinnjakke,til små tenåringsjeneter..til eldre mødreaktige koselig utseende koner..For eksempel.

Falske blondiner er da ikke ett enkelt og usammensatt fenomen..!

Hva med folk som har kort hår og klipper seg? Er de også en homogen gruppe? ;-)

Et lite utvalg av falske blondiner - det er som du sa så mangt! ;-) Noen går fra mørkt til lyst - andre bare "frisker" opp den blondfargen som alderen har mørknet! ;-)

http://images.google.no/images?q=tbn:k3sRGfFXWuQJ:http://www.twnonline.org/Archive_TWN/040715/Cher%25202002%2520(blond).jpg

http://images.google.no/images?q=tbn:n1mOSVcCXD8J:http://www.tvnorge.no/bilder/01/15/94/81/synnove1.jpgNone.medium.jpg

http://images.google.no/images?q=tbn:F1mVtMu5qDcJ:www.antirasistisk-senter.no/images/kristian_halvorsen.jpg

http://images.google.no/images?q=tbn:R_Aulz7pAPMJ:http://www.torino2006.org/uploads/images/comunicati/traa1.jpg

http://images.google.no/images?q=tbn:_1J21kmDxskJ:www2.filmweb.no/multimedia/archive/00024/Pamela_Anderson_i_Ba_24422a.jpg

Skrevet

Anne Grethe Preuss (Prøys? Preus?) og Finn Kalvik er blant de få som er ekte blondiner.

Hei! Long time no see!! :-)

laguna1365380434
Skrevet

Nettopp! :-) Og var ikke det mange forskjellige dametyper så vet ikke jeg.. Og enda finnes det mange, mange flere..Tror Dina2 har forsett seg på pamela og tror alle hobbybleikere går for den looken? ;-)

Gjest petrusa
Skrevet

Finn Kalvik var skikkelig platinablondbleika sist jeg så han på tv.

Skrevet

Nettopp! :-) Og var ikke det mange forskjellige dametyper så vet ikke jeg.. Og enda finnes det mange, mange flere..Tror Dina2 har forsett seg på pamela og tror alle hobbybleikere går for den looken? ;-)

Jepp! ;-)

Det blir litt slik med alt som "jukses til". Det er f eks veldig lett i å være enig at silikonpupper er stygt, når det synes på langande lei at det nettopp ER silikonpupper!

Men så har man alle de silikonpuppene som bare ser fine og naturlige ut, og da skjønner vi jo ikke at det er juks, og derfor tror man at alle silikonpuppene er de stygge vi så lett ser! ;-)

Ps: For ordens skyld: Jeg har IKKE silikonpupper, men håret får seg en fargeomgang i blant for å gjenopprette barndommens korngule går! ;-)

Skrevet

Finn Kalvik var skikkelig platinablondbleika sist jeg så han på tv.

Kanskje han bare har blitt gråhåret? Dvs hvithåret, som man gjerne blir når man er veldig lys fra naturens side.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hææ? Den skjønte jeg ikke;)

Gjest vatthjerte
Skrevet

Hææ? Den skjønte jeg ikke;)

Den hva?

Vet ikke hva du svarte på, ser bare på mine svar jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...