Gjest irisus Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg har akkurat fått telefon fra legen som fortalte meg at jeg lider av hypothyreose - lavt stoffskifte. Vi planlegger å bli gravide for tiden, og da lurer jeg på om noen vet om denne tilstanden kan ha innvirkning på garviditet, evt om man kan ta medisinene selvom man er gravid? I det hele tatt - Alle råd av likesinnede rundt sykdommen, med eller uten befruktningsplaner, mottas med lettelse! 0 Siter
favn Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg vet at du skal ta hormontilskudd som gravid, det er faktisk farlig for fosteret om du lar være. 0 Siter
andromaque Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg vet at du skal ta hormontilskudd som gravid, det er faktisk farlig for fosteret om du lar være. Takk for råd. Jeg skal til legen i morgen, så jeg får sikkert vite alt jeg trenger, men jeg klarer ikke la være å lure på alt det kan medføre av konsekvenser her jeg sitter. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Du skal sikkert bruke thyroxintilskudd. Jeg kjenner noen som bruker det, og jeg tror at man må prøve seg fram i samråd med lege en periode for å finne den optimale doseringen, fulgt opp med blodprøver. Hvis jeg var deg ville jeg nok ventet med å bli gravid til medisineringen er stabilt dosert. 0 Siter
flisa Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Tyroxin påvirker ingenting annet enn det du mangler - det er helt ok å bli gravid og ellers leve som du pleier -ingen bivirkninger heller. Jeg har det jeg også 0 Siter
favn Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Takk for råd. Jeg skal til legen i morgen, så jeg får sikkert vite alt jeg trenger, men jeg klarer ikke la være å lure på alt det kan medføre av konsekvenser her jeg sitter. Jeg vet ikke all verden, men i alle fall at tilskuddet er et tilskudd av noe kroppen ikke produserer (nok av). Tar du riktig mengde tilskudd, blir du ditt vanlige jeg. Jeg kjenner ei der diagnosen ble oppdaget i forbindelse med svangerskap. Hun fikk balansert thyroxinen, og alt forløp vel. Det finnes visst både en og flere gode foreninger i Norge. Søk på Google og her på dol. 0 Siter
Gjest har også lavt stoffskifte Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Du finner mer informasjon om lavt stoffskifte her: http://www.xlpluss.no/thyroforum/ http://www.stoffskifte.org http://www.thyro.net 0 Siter
Gjest ønsker meg barn Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Tyroxin påvirker ingenting annet enn det du mangler - det er helt ok å bli gravid og ellers leve som du pleier -ingen bivirkninger heller. Jeg har det jeg også ...mens jeg derimot er frarådet på det sterkeste og i det hele tatt prøve å bli gravid, på grunn av _mitt_ lave stoffskifte... Spør heller legen din irisus, og lykke til:) (og bekager at jeg svarte under flisas svar, før noen kommenterer det dah) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.