Gjest Halling Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 LOL... geiter... Snakker om at DER kom virkeligheta deisende ned i fanget... Naboen min har mange geiter... hmmm. 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Men jeg, jeg VET 8-o hehe Var det ikke han jeg sååååå... nei det var kanskje en annen det. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Gifte seg med søstre eller brødre da vel! .) Hm - interessant. 0 Siter
nomen_necio Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Men følelser kan ikke lovreguleres. "Men følelser kan ikke lovreguleres. " Selvfølgelig. Man lager lover blant annet for å gi alle mennesker mer stabile, trygge og likeverdige liv. Ekteskap mellom mer enn to mennesker gir maktforskyvning og ustabilitet. Erfaringsmessig ender slike forhold i fælt spetakkel. Derfor undergraver slike forhold enkeltmenneskers (medregnet barnas) behov. 0 Siter
flisa Skrevet 26. august 2005 Forfatter Skrevet 26. august 2005 "Men følelser kan ikke lovreguleres. " Selvfølgelig. Man lager lover blant annet for å gi alle mennesker mer stabile, trygge og likeverdige liv. Ekteskap mellom mer enn to mennesker gir maktforskyvning og ustabilitet. Erfaringsmessig ender slike forhold i fælt spetakkel. Derfor undergraver slike forhold enkeltmenneskers (medregnet barnas) behov. Det var en god grunn jeg kan stille meg bak - - men hvor blir det av friheten? 0 Siter
nomen_necio Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Det var en god grunn jeg kan stille meg bak - - men hvor blir det av friheten? Det var en god grunn jeg kan stille meg bak - - men hvor blir det av friheten? Takk. Frihet er retten til å gjøre alt som ikke er til skade for andre. Ekteskapsloven gir noe frihet. Rammene i lovgivningen begrenser muligheten til livførsel som er til skade som andre parter. Dersom friheten blir så stor at noen menneskers liv blir skadelidende av det, hva er da mer frihet verdt? Når fristelse til polygami blir stor nok, nedvurderes antagelig de negative sidene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.