Gå til innhold

Akseptere hyggelig (men litt uhørt) tilbud?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Hør nå : Jeg har ikke mange penger i det hele tatt, og har møtt en fyr som jeg synes er helt toppers som bor laaangt, langt borte i USA..Vi breveksler på nett og skulle møtes til sommeren i USA, eller så kommer han en tur hit på senvinteren for å jobbe med noe filmprosjekter.

Man skulle selvsagt ha møtt hverandre før det, men det har ikke jeg penger til.

Så skriver han til meg at han gjerne vil betale meg over. Fly meg. Det er jo svinehyggelig av ham, men dyrt! Kan man akseptere slikt da? Jeg tror ikke han er noe fryktelig rik eller noe altså..:-o

Jeg har jo kjempe,kjempe lyst til å reise, men synes det blir drøyt å ta i mot penger og flybilett..Hmmmm!

Er det unødvendig fintfølende av meg? Burde jeg bare si ja takk og dra?

Eller er det litt uhørt å akseptere?

Takke pent nei og vente på egne penger, eller takke ja, hurra og reise på kjekk tur, o allvitende dolere? ;-)

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

14

• mariaflyfly

5

• mil1365380270

3

• Lillemus

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har dere treftes i virkeligheten eller bare på nettet? Hvis dere kun har hatt nettkontakt så hadde jeg aldri i verden dratt...

Skrevet

Spørs vel litt hvor godt du kjenner fyren? Selv ville jeg ikke reist avgårde hvis jeg ikke kjente ham rimelig godt. Man vet jo aldri...

laguna1365380434
Skrevet

Har dere treftes i virkeligheten eller bare på nettet? Hvis dere kun har hatt nettkontakt så hadde jeg aldri i verden dratt...

Neida, vi har absolutt møttes og fant tonen sånn helt smokkers, liksom..;-) Men veeeldig kort..Tre ganger rakk jeg å møte ham før han dro. Så jeg kan ikke si jeg kjenner ham godt akkurat..;-)

Skrevet

Takke ja og stikke, såklart! Flybillettene er forresten langt billigere i USA enn her. ;)

Skrevet

Altså forutsatt at du kjenner han, dah! Ikke dersom han er en vilt fremmed du har møtt på nettet! Men jeg går ut ifra at du har litt mellom øra nok til å vurdere det sjøl! ;)

laguna1365380434
Skrevet

Spørs vel litt hvor godt du kjenner fyren? Selv ville jeg ikke reist avgårde hvis jeg ikke kjente ham rimelig godt. Man vet jo aldri...

Nei, jeg kjenner ham ikke særlig godt, men jeg liker ham veldig. Jeg møtte ham ganske intenst over en langhelg, og thats it! ;-)

Også mailer vi. Tør jeg dette da? Det hadde jo vært supert, men jeg vet ikke om det er uhørt å akseptere biletten.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Synes det var litt vanskelig å svare på.

Jeg kan skjønne at det er vanskelig å ta i mot, for det er vel ikke så lenge siden dere ble sammen ettersom jeg har skjønt.

Husker da jeg selv ble sammen med mannen min, og han ville ta meg med på påsketur til Tyskland. Jeg hadde jo ikke penger, men han ville betale.

Jeg synes det var litt ekkelt, og jeg måtte tenke meg lenge om.

Tankene gikk rundt på om det ville bli oss eller ikke. Var redd for at han skulle føle seg utnyttet og lurt.

Det endte med at jeg sa ja.Det ble oss og siden den gang har han betalt mange turer for meg;)

Altså, jeg tror du bare må følge magefølelsen her.

Skrevet

Neida, vi har absolutt møttes og fant tonen sånn helt smokkers, liksom..;-) Men veeeldig kort..Tre ganger rakk jeg å møte ham før han dro. Så jeg kan ikke si jeg kjenner ham godt akkurat..;-)

Da skjønner jeg godt at du har lyst til å dra - slå til jente!

*Vinker til flyet*

laguna1365380434
Skrevet

Altså forutsatt at du kjenner han, dah! Ikke dersom han er en vilt fremmed du har møtt på nettet! Men jeg går ut ifra at du har litt mellom øra nok til å vurdere det sjøl! ;)

Jeg kjenner ham jo litt, og liker ham veldig! :-)

Men jeg har jo bare møtt ham ansikt til ansikt helt kort. Så jeg føler meg jo litt sprø om jeg drar..Også har jeg den greia på om at det går an å akseptere biletten..Han har ikke supermye spenn, så vidt meg bekjent..Men hvis jeg sier at jeg kan fly ham hit en annen gang, (når jeg blir rik..;-)) går det kanskje an..? Jeg har skitlyst til å dra, men vet liksom ikke helt om det går ann å takke ja. Men på det annen side, han har jo spurt..Og hvis jeg har lyst, og han faktisk har lyst til å betale for meg..Da burde jeg jo kanskje kunne akseptere tross at en ikke egentlig kan akseptere så dyre gaver?

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Da skjønner jeg godt at du har lyst til å dra - slå til jente!

*Vinker til flyet*

:-) Jeg har såå lyst! Takk for oppmuntring! Skriver til ham i kveld, og..aksepterer! Weeeh! :-)

Skrevet

:-) Jeg har såå lyst! Takk for oppmuntring! Skriver til ham i kveld, og..aksepterer! Weeeh! :-)

Bra! :)

laguna1365380434
Skrevet

Synes det var litt vanskelig å svare på.

Jeg kan skjønne at det er vanskelig å ta i mot, for det er vel ikke så lenge siden dere ble sammen ettersom jeg har skjønt.

Husker da jeg selv ble sammen med mannen min, og han ville ta meg med på påsketur til Tyskland. Jeg hadde jo ikke penger, men han ville betale.

Jeg synes det var litt ekkelt, og jeg måtte tenke meg lenge om.

Tankene gikk rundt på om det ville bli oss eller ikke. Var redd for at han skulle føle seg utnyttet og lurt.

Det endte med at jeg sa ja.Det ble oss og siden den gang har han betalt mange turer for meg;)

Altså, jeg tror du bare må følge magefølelsen her.

Jeg har sååå lyst, men har nettopp den skyldfølelsetingen på å blakke ham..:-o

Jeg hadde ikke tenkt meg om to ganger hvis det var en skikkelig riking jeg IKKE likte som ville gjøre ett eller annet stunt å spandere noe dyrt. Det som "plager" meg er at han ikke er lagd av penger og at jeg liker ham fryktelig godt, så jeg vil ikke fremstå som slesk og grisk..:-o

Men han tilbyr jo,og vi har jo begge sååå lyst tilå møtes..Så det vil jo være litt teit å takke nei også, kun på grunn av vage prinsippielle motforestillinger mot å akseptere dyre gaver?

Jeg tror jeg mailer ja og tusen takk, og så får jeg prøve å gjøre det meg skuls med å spandere en helt kjempegreie på ham engang, når jeg blir rik..;-)

Skrevet

Nei, jeg kjenner ham ikke særlig godt, men jeg liker ham veldig. Jeg møtte ham ganske intenst over en langhelg, og thats it! ;-)

Også mailer vi. Tør jeg dette da? Det hadde jo vært supert, men jeg vet ikke om det er uhørt å akseptere biletten.

Nei, det er ikke uhørt i seg selv synes jeg. Men du bør være rimelig sikker på hva du vil med dette besøket. Og at dere har samme forventninger. Du har vel en magefølelse? Stol på den.

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt meg om to ganger hvis det var en skikkelig riking jeg IKKE likte som ville gjøre ett eller annet stunt å spandere noe dyrt. Det som "plager" meg er at han ikke er lagd av penger og at jeg liker ham fryktelig godt, så jeg vil ikke fremstå som slesk og grisk..:-o

Men han tilbyr jo,og vi har jo begge sååå lyst tilå møtes..Så det vil jo være litt teit å takke nei også, kun på grunn av vage prinsippielle motforestillinger mot å akseptere dyre gaver?

Jeg tror jeg mailer ja og tusen takk, og så får jeg prøve å gjøre det meg skuls med å spandere en helt kjempegreie på ham engang, når jeg blir rik..;-)

Du kan jo betale ham tilbake da ved en senere anledning? Dele på billetten? Det er jo ikke _så_ dyrt da!

Skrevet

Også må du selvsagt oppdatere oss her på hva som skjer. ;)

laguna1365380434
Skrevet

Nei, det er ikke uhørt i seg selv synes jeg. Men du bør være rimelig sikker på hva du vil med dette besøket. Og at dere har samme forventninger. Du har vel en magefølelse? Stol på den.

Magefølelsen min roper at jeg har lyst til å reise til USA og møte kjekk mann! :-)

Fornuften min og prinsippene mine mumler noe om anstendighet og dyre gaver..;-)

Men jeg tror nok jeg mailer i kveld og mener ja, og tusen takk.

Jeg vet ikke hva jeg vil med å reise bortsett fra at det hadde vært helt konge å møte ham igjen, og at vi kan gjøre masse morsomme ting sammen. Jeg er ganske sprø etter ham, og har absolutt inntrykk av at det er en toveis greie..(hvis ikke hadde han neppe flydd ei jente fra Europa b.la:-))

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg synes at du skal ha bedre samvittighet, når du liker han så godt. Akkurat DET som skal være avgjørende, synes jeg.

Det er helt tydelig at han liker deg godt også, siden han vil ta denne sjangsen.

Da synes jeg du skal dra.

Hvis du ikke drar, kan det jo være ditt livs store kjærlighet du går glipp av;)

Skrevet

Bare lurte på en ting: Skal du bo hos ham da eller? Personlig ville jeg kanskje unngått det. I alle fall hatt en "plan B". Det kan selvsagt gå helt fint, men man vet aldri..

Har selv tatt fullstendig feil av en mann en gang... Det er fort gjort hvis man er forelska..

laguna1365380434
Skrevet

Du kan jo betale ham tilbake da ved en senere anledning? Dele på billetten? Det er jo ikke _så_ dyrt da!

Nei, det er bare det at jeg har zipp akkurat nå..Så derfor må jeg være grei senere..Men halve billetten fikser jeg kanskje. Har vi flaks finner jeg vel kanskje noe nede i 3-4 000! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...