Gå til innhold

Bitteliten extrajobb! Forslag

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Jeg blir degradert til 60% stilling på jobben fra neste mnd, jobber nå 80%.

Da får jeg problemer med det økonomiske...

Noen med forslag til en extrajobb en dag eller kveld i uken?

Og er det sånn at jeg da må skatte 50 % av den lønnen?

Skrevet

Homeparty? en butikk?

hva skatt angår vet jeg ikke.

Skrevet

Så lenge du leverer inn skattekort så slipper du å betale 50% skatt. Da vil du få din vanlige skatteprosent.

Slik jeg forstår det så får du redusert din stillingsprosent ufrivillig. Har du sjekket om arbeidsgiver har lov til dette?

Skrevet

Støttekontakt, assistent på SFO, vakter på bolig eller dagsenter etc. for psykisk utviklingshemmede, eller på sykehjem etc.

Skrevet

Personlig assistent kan du finne i alle stillingsstørrelser. Sjekk Uloba sine sider.

Skrevet

Du skattr ikke mer av ekstrajobben enn av den vanlige. Grunnen til at det gjerne blir trukket 50%, er at vi har ca 50% skatt av toppinntekte. Blir det brukt tabell på begge jobbene, blir det trukket for lite. Tabellen har lavere skattetrekk av 15.000 + 5.000 enn av 20.000.

Men på skattekortet ditt står en prosentsats. Denne skal brukes på ekstrajobber, og der jeg jobber blir den også brukt på overtid.

Gjest tror jeg
Skrevet

Støttekontakt eller besøkshjem? Det er få butikkjobber hvor de godtar at en bare jobber en dag i uka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...