Gjest Lesehingsten Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Trenger innput når det gjelder bøker jeg bør lese! Har til nå pløyd meg gjennom div. krim, og har begynt å se litt videre. Sist leste bok var "Vindens skygge" av Carlos Ruiz Zafòn. Hvilke krimforfattere elsker du? Andre "must" av bøker? 0 Siter
Gjest amparro Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Venninnen var bare råkul! Skrevet av ei svensk jente som heter Denise Rudberg (noe i den dur)... Jeg synes den var kjempeartig :-)) 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Boka "Tre skritt bak" av Per Jahr. Observasjonene hans av persongalleriet i politkken under krigen er ubetalelig. Han var Quislings adjutant. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg ble nettopp ferdig med "Et lite drap i Lisboa". Anbefales! 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 leste "sørgekåpen" av Unni Lindell. Det er den beste krimboka jeg har lest til nå. Skal se om jeg husker flere, er så lenge siden jeg har lest andre ting en fagbøker:) 0 Siter
flisa Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 "og tok de enn vårt liv" av Per Hansson 0 Siter
Freya Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Ikke noen vanlig krimbok som sådan, men ganske uforglemmelig uansett: "Parfymen" av Patrick Süskind. Leste den nettopp for tredje eller fjerde gang. Mildt sagt en spesiell historie. 0 Siter
Gjest Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Stephen King! Han har mye bra, f.eks. "Fra en Buick 8" Også selvfølgelig Tolkien. Han skriver helt fantastisk godt! Jeg har lest Ringenes Herre på norsk tre ganger, og er nå i gang med den engelske versjonen. De andre bøkene til Tolkien er også til å anbefale. 0 Siter
Freya Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Stephen King! Han har mye bra, f.eks. "Fra en Buick 8" Også selvfølgelig Tolkien. Han skriver helt fantastisk godt! Jeg har lest Ringenes Herre på norsk tre ganger, og er nå i gang med den engelske versjonen. De andre bøkene til Tolkien er også til å anbefale. Neeei! Skal du anbefale Stephen King, så anbefal iallfall ikke "Fra en Buick 8"! Prøv heller "Gerald's Game", der har du bok som får hårene til å reise seg på ryggen! 0 Siter
Gjest Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Neeei! Skal du anbefale Stephen King, så anbefal iallfall ikke "Fra en Buick 8"! Prøv heller "Gerald's Game", der har du bok som får hårene til å reise seg på ryggen! Den har jeg ikke lest. Men jeg syntes "Fra en Buick 8" var spennende, jeg. 0 Siter
Kvinna Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Aller først hadde jeg tenkt å anbefale Vindens Skygge, men den har du jo lest :-) Romaner: "Snø vil falle over snø som ahr falt" av Levi Henriksen "Gulldronning, perledronning" av Margareth Skjelbred. "Berlinerpoplene" og "Eremittkrepsen" av Anne B Ragde "Jerusalem" av Selma Lagerlöf Krim/thriller: "Sirkelens ende", "Åndebrettet" og "Ulvenatten" av Tom Egeland. Jo Nesbø's bøker om Harry Hole. Alle Unni Lindell sine krim'er. Og Mankell! 0 Siter
Velouria Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Stephen King er jo kongen på krim. Den tvilsomme tvilling av Mark Twain og Garps bok av John Irving er to av mine favoritter. 0 Siter
Freya Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Den har jeg ikke lest. Men jeg syntes "Fra en Buick 8" var spennende, jeg. Ok, "Fra en Buick 8" er en av de kjedeligste Stephen King-bøkene jeg har lest... Prøv f.eks. føljetongen "Den grønne mil" (fem eller seks små hefter), "Misery - kidnappet", "Insomnia", "Den andre siden", "Piken som elsket Tom Gordon" eller "Rose Madder". Hmm... Ser jeg har lest LITT mye Stephen King, kanskje. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 "Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd. En venninne av meg er overbegeistret over "Den vidunderlige kjærlighetens historie" av Carl-Johan Vallgren. 0 Siter
flisa Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Ikke noen vanlig krimbok som sådan, men ganske uforglemmelig uansett: "Parfymen" av Patrick Süskind. Leste den nettopp for tredje eller fjerde gang. Mildt sagt en spesiell historie. den er RÅ :-) 0 Siter
Freya Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 den er RÅ :-) Ja, enda jeg hadde lest den tidligere, fikk jeg en sånn "bare én side til"-følelse da jeg leste den igjen. Herlig! 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Gummi-Tarzan er en bok jeg aldri kommer til å glemme ;O) 0 Siter
Gjest Mr. Pusten Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 "Den hemmelige historien" av Donna Tartt er verdt å få med seg. Mer over i krimsjangeren er "Retterstedet" av Val McDermid også verdt å lese. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 "Den hemmelige historien" av Donna Tartt er verdt å få med seg. Mer over i krimsjangeren er "Retterstedet" av Val McDermid også verdt å lese. McDermid har jeg kun lest en bok av, og den var kjempespennende! Jeg tror den het "Ekko i det fjerne". 0 Siter
Gjest Mr. Pusten Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 McDermid har jeg kun lest en bok av, og den var kjempespennende! Jeg tror den het "Ekko i det fjerne". De andre bøkene hennes er også bra, men "Retterstedet" er etter min mening den beste hun har skrevet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.