Gå til innhold

Kan du anbefale en uforglemmelig bok?

Anbefalte innlegg

Gjest Lesehingsten
Skrevet

Trenger innput når det gjelder bøker jeg bør lese! Har til nå pløyd meg gjennom div. krim, og har begynt å se litt videre. Sist leste bok var "Vindens skygge" av Carlos Ruiz Zafòn.

Hvilke krimforfattere elsker du? Andre "must" av bøker? :)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

5

• Freya

4

• favn

4

• Jeg er en annen

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest amparro
Skrevet

Venninnen var bare råkul!

Skrevet av ei svensk jente som heter Denise Rudberg (noe i den dur)... Jeg synes den var kjempeartig :-))

Gjest Halling
Skrevet

Boka "Tre skritt bak" av Per Jahr. Observasjonene hans av persongalleriet i politkken under krigen er ubetalelig.

Han var Quislings adjutant.

hare1365380455
Skrevet

Jeg ble nettopp ferdig med "Et lite drap i Lisboa". Anbefales!

Skrevet

leste "sørgekåpen" av Unni Lindell. Det er den beste krimboka jeg har lest til nå. Skal se om jeg husker flere, er så lenge siden jeg har lest andre ting en fagbøker:)

Skrevet

Ikke noen vanlig krimbok som sådan, men ganske uforglemmelig uansett: "Parfymen" av Patrick Süskind.

Leste den nettopp for tredje eller fjerde gang. Mildt sagt en spesiell historie. :)

Skrevet

Stephen King! Han har mye bra, f.eks. "Fra en Buick 8"

Også selvfølgelig Tolkien. Han skriver helt fantastisk godt! Jeg har lest Ringenes Herre på norsk tre ganger, og er nå i gang med den engelske versjonen. De andre bøkene til Tolkien er også til å anbefale.

Skrevet

Stephen King! Han har mye bra, f.eks. "Fra en Buick 8"

Også selvfølgelig Tolkien. Han skriver helt fantastisk godt! Jeg har lest Ringenes Herre på norsk tre ganger, og er nå i gang med den engelske versjonen. De andre bøkene til Tolkien er også til å anbefale.

Neeei! Skal du anbefale Stephen King, så anbefal iallfall ikke "Fra en Buick 8"! Prøv heller "Gerald's Game", der har du bok som får hårene til å reise seg på ryggen!

Skrevet

Neeei! Skal du anbefale Stephen King, så anbefal iallfall ikke "Fra en Buick 8"! Prøv heller "Gerald's Game", der har du bok som får hårene til å reise seg på ryggen!

Den har jeg ikke lest. Men jeg syntes "Fra en Buick 8" var spennende, jeg.

Skrevet

Aller først hadde jeg tenkt å anbefale Vindens Skygge, men den har du jo lest :-)

Romaner:

"Snø vil falle over snø som ahr falt" av Levi Henriksen

"Gulldronning, perledronning" av Margareth Skjelbred.

"Berlinerpoplene" og "Eremittkrepsen" av Anne B Ragde

"Jerusalem" av Selma Lagerlöf

Krim/thriller:

"Sirkelens ende", "Åndebrettet" og "Ulvenatten" av Tom Egeland.

Jo Nesbø's bøker om Harry Hole.

Alle Unni Lindell sine krim'er. Og Mankell!

Skrevet

Stephen King er jo kongen på krim.

Den tvilsomme tvilling av Mark Twain og Garps bok av John Irving er to av mine favoritter.

Skrevet

Den har jeg ikke lest. Men jeg syntes "Fra en Buick 8" var spennende, jeg.

Ok, "Fra en Buick 8" er en av de kjedeligste Stephen King-bøkene jeg har lest...

Prøv f.eks. føljetongen "Den grønne mil" (fem eller seks små hefter), "Misery - kidnappet", "Insomnia", "Den andre siden", "Piken som elsket Tom Gordon" eller "Rose Madder".

Hmm... Ser jeg har lest LITT mye Stephen King, kanskje. :)

Skrevet

"Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd.

En venninne av meg er overbegeistret over "Den vidunderlige kjærlighetens historie" av Carl-Johan Vallgren.

Skrevet

Ikke noen vanlig krimbok som sådan, men ganske uforglemmelig uansett: "Parfymen" av Patrick Süskind.

Leste den nettopp for tredje eller fjerde gang. Mildt sagt en spesiell historie. :)

den er RÅ :-)

Skrevet

den er RÅ :-)

Ja, enda jeg hadde lest den tidligere, fikk jeg en sånn "bare én side til"-følelse da jeg leste den igjen. Herlig! :)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Gummi-Tarzan er en bok jeg aldri kommer til å glemme ;O)

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

"Den hemmelige historien" av Donna Tartt er verdt å få med seg.

Mer over i krimsjangeren er "Retterstedet" av Val McDermid også verdt å lese.

hare1365380455
Skrevet

"Den hemmelige historien" av Donna Tartt er verdt å få med seg.

Mer over i krimsjangeren er "Retterstedet" av Val McDermid også verdt å lese.

McDermid har jeg kun lest en bok av, og den var kjempespennende! Jeg tror den het "Ekko i det fjerne".

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

McDermid har jeg kun lest en bok av, og den var kjempespennende! Jeg tror den het "Ekko i det fjerne".

De andre bøkene hennes er også bra, men "Retterstedet" er etter min mening den beste hun har skrevet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...