hare1365380455 Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 De andre bøkene hennes er også bra, men "Retterstedet" er etter min mening den beste hun har skrevet. Jeg kommer nok til å lese mer av henne! Så jeg skal huske tittelen. 0 Siter
Gjest Mr. Pusten Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg kommer nok til å lese mer av henne! Så jeg skal huske tittelen. Hun er god, men grusom... 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Hun er god, men grusom... Grusom? Mener du i bøkene eller å se til? 0 Siter
Gjest Mr. Pusten Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Grusom? Mener du i bøkene eller å se til? Jeg mente i bøkene, men siden du spør så, ehm, begge deler 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg mente i bøkene, men siden du spør så, ehm, begge deler Ok.... Jeg husker at jeg nesten ikke klarte å legge boken fra meg. 0 Siter
Gyda Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Ikke noen vanlig krimbok som sådan, men ganske uforglemmelig uansett: "Parfymen" av Patrick Süskind. Leste den nettopp for tredje eller fjerde gang. Mildt sagt en spesiell historie. Åh - den ligger i toppsjiktet når det gjelder bøker som har gjort skikkelig inntrykk, ja. 0 Siter
astridny Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 "Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd. En venninne av meg er overbegeistret over "Den vidunderlige kjærlighetens historie" av Carl-Johan Vallgren. De bøkene som jeg ikke klarte å legge fra meg var de 2 bøkene som du anbefalte en dame om å lese. Husker ikke titlene på de bøkene. Men det var om en svensk dame som var sammen med en fra Libanon. Og som plaget henne og familien sin slik at hun måtte flykte. En utrolig sann historie. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Krim: Henning Mankell, Håkon Nesser og Jo Nesbø. Vindens Skygge er veldig god, men boka som har gjort mest inntrykk på meg er fortsatt Beatles. 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Krim: Sjekk ut Patricia Highsmith og spionromanene til Graham Greene. Beste jeg har lest i sjangeren. 0 Siter
favn Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Krim: Sjekk ut Patricia Highsmith og spionromanene til Graham Greene. Beste jeg har lest i sjangeren. Jeg leste bare Graham Greene en lengre periode. Siste årene har det gått mye i José Saramago. Kjenner du bøkene hans? 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg leste bare Graham Greene en lengre periode. Siste årene har det gått mye i José Saramago. Kjenner du bøkene hans? Nei, kjenner bare navnet. Hvilken bok leser man først? 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 De bøkene som jeg ikke klarte å legge fra meg var de 2 bøkene som du anbefalte en dame om å lese. Husker ikke titlene på de bøkene. Men det var om en svensk dame som var sammen med en fra Libanon. Og som plaget henne og familien sin slik at hun måtte flykte. En utrolig sann historie. Sannsynligvis "På flukt" og "Aldri mer fri" av Liza Marklund. Forferdelige bøker egentlig. 0 Siter
favn Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Nei, kjenner bare navnet. Hvilken bok leser man først? Hm, jeg leste 'Det året Ricardo Reis døde' og ble hektet for livet. Den er omtrent midt i forfatterskapet: http://www.cappelen.no/main/forfatter.aspx?f=7070 Ellers har jeg lest 'Klosterkrønike', 'En flåte av stein', 'Jesusevangeliet', 'Alle navnene', 'Beleiringen av Lisboa', 'Klosterkrønike' og halve 'En Beretning om blindhet'. Jeg elsker disse bøkene Men om man liker minimalistisk litteratur, er ikke Saramago noe å satse på. Han skriver i et slags høylitterært språk om små, ofte anonyme eller underlige mennesker. Mange og lange digresjoner, sparkene oppover, en alltid tilstedeværende slu og boblende humor og ikke minst eminiente oversettelser (oversetterne har fått mange priser), gjør dette til noe man bør få med seg. Kort sagt: Anbefales. 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Hm, jeg leste 'Det året Ricardo Reis døde' og ble hektet for livet. Den er omtrent midt i forfatterskapet: http://www.cappelen.no/main/forfatter.aspx?f=7070 Ellers har jeg lest 'Klosterkrønike', 'En flåte av stein', 'Jesusevangeliet', 'Alle navnene', 'Beleiringen av Lisboa', 'Klosterkrønike' og halve 'En Beretning om blindhet'. Jeg elsker disse bøkene Men om man liker minimalistisk litteratur, er ikke Saramago noe å satse på. Han skriver i et slags høylitterært språk om små, ofte anonyme eller underlige mennesker. Mange og lange digresjoner, sparkene oppover, en alltid tilstedeværende slu og boblende humor og ikke minst eminiente oversettelser (oversetterne har fått mange priser), gjør dette til noe man bør få med seg. Kort sagt: Anbefales. Ok, takk for tipset, skal sjekke ut Saramago! 0 Siter
damedame Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Fra virkeligheten: "Papillon" av Henri Charriere. Anbefales virkelig! Ingen krim, men veldig spennende! 0 Siter
favn Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Ok, takk for tipset, skal sjekke ut Saramago! Akkurat nå selger Haugenbok.no Cappelens pocketutgaver til kr 99 - hvis du ikke er så fin på det at du bare leser hardback ;-) 0 Siter
Lisabeth Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Ut å stjæle hester av Per Petterson er det beste boka jeg har lest i senere tid. Tror jeg. 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Akkurat nå selger Haugenbok.no Cappelens pocketutgaver til kr 99 - hvis du ikke er så fin på det at du bare leser hardback ;-) Jeg er også veldig glad i Saramago! Han skriver helt spesielt. Veldig fengende bøker. Men setningene hans er så enormt lange, at jeg måtte tenke "punktum" der det sto komma, for å få med meg det han skrev... 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Den beste boken jeg har lest, er "Fuglane" av Tarjei Vesaas. En nydelig, sart skildring sett fra innsiden av en person som ikke var helt som andre. Boken burde vært obligatorisk! Ellers er jeg veldig glad i så og si alle bøkene av Finn Carling. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede, av Jan Wiese. En fantastisk, uforglemmelig bok, som du gjerne leser om og om igjen :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.