Gå til innhold

Kan du anbefale en uforglemmelig bok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er også veldig glad i Saramago! Han skriver helt spesielt. Veldig fengende bøker.

Men setningene hans er så enormt lange, at jeg måtte tenke "punktum" der det sto komma, for å få med meg det han skrev...

Så fint med flere :)

Jeg liker de lange digresjonene og setningene som tar av i øst og vest. Er sånn selv :)

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

5

• Freya

4

• favn

4

• Jeg er en annen

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gert Nygårdshaug: "Himmelblomsttreets muligheter"

Løp og kjøp!

Skrevet

Den beste boken jeg har lest, er "Fuglane" av Tarjei Vesaas. En nydelig, sart skildring sett fra innsiden av en person som ikke var helt som andre. Boken burde vært obligatorisk!

Ellers er jeg veldig glad i så og si alle bøkene av Finn Carling.

Synes også at Tarjei Vesaas er veldig bra! Er ikke spesiellt fan av nynorsk, men Vesaas er så bra at jeg glemmer at det er nynorsk :-) Isslottet er min favoritt! :-)

Skrevet

Gummi-Tarzan er en bok jeg aldri kommer til å glemme ;O)

Ja, den jusker jeg og :-)

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Gert Nygårdshaug: "Himmelblomsttreets muligheter"

Løp og kjøp!

Absolutt. Og ta med Mengele Zoo og Afrodites basseng i tillegg :) og Prost Gotvins geometri og og og :)

Skrevet

Er ikke noen kløpper på krim, men disse to er veldig gode:

The secret history av Donna Tartt

og Hendelser ved vann av Kerstin Ekmann

Ellers, hvis du ikke har lest den, så er "Balansekunst" av Rohinton Mistry absolutt, totalt uforglemmelig

Skrevet

Liza Marklund og Jo Nesbø skriver bra krim syns jeg.

Uforglemmelig bok: Kjøkkengudens kone, av Amy Tan.

Likte godt "Jonathan Strange & mr. Norrel", husker ikke navnet på forfatteren. Det er ikke krim, den minner litt om Harry Potter sies det, men skrevet for voksne.

Jeg er en annen
Skrevet

Akkurat nå selger Haugenbok.no Cappelens pocketutgaver til kr 99 - hvis du ikke er så fin på det at du bare leser hardback ;-)

Nei, så fin på det er jeg ikke :)

Skrevet

Sannsynligvis "På flukt" og "Aldri mer fri" av Liza Marklund. Forferdelige bøker egentlig.

Det var det de heta ja.

Forferdelig bøker,skikkelig uforglemmelige bøker.

Selv om jeg ikke husket hva de het. ;-)

Skrevet

Er ikke noen kløpper på krim, men disse to er veldig gode:

The secret history av Donna Tartt

og Hendelser ved vann av Kerstin Ekmann

Ellers, hvis du ikke har lest den, så er "Balansekunst" av Rohinton Mistry absolutt, totalt uforglemmelig

Ja!!! Ja!!! "Balansekunst" av Rohinton Mistry, at jeg kunne glemme den nedenfor. Den er som du sier absolutt, totalt uforglemmelig. Og vond. Mange "bilder" fra denne boka sitter fast i meg enda, flere år etterpå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...