favn Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg er også veldig glad i Saramago! Han skriver helt spesielt. Veldig fengende bøker. Men setningene hans er så enormt lange, at jeg måtte tenke "punktum" der det sto komma, for å få med meg det han skrev... Så fint med flere Jeg liker de lange digresjonene og setningene som tar av i øst og vest. Er sånn selv 0 Siter
Gjest pariss Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Gert Nygårdshaug: "Himmelblomsttreets muligheter" Løp og kjøp! 0 Siter
zapata Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Den beste boken jeg har lest, er "Fuglane" av Tarjei Vesaas. En nydelig, sart skildring sett fra innsiden av en person som ikke var helt som andre. Boken burde vært obligatorisk! Ellers er jeg veldig glad i så og si alle bøkene av Finn Carling. Synes også at Tarjei Vesaas er veldig bra! Er ikke spesiellt fan av nynorsk, men Vesaas er så bra at jeg glemmer at det er nynorsk :-) Isslottet er min favoritt! :-) 0 Siter
zapata Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Gummi-Tarzan er en bok jeg aldri kommer til å glemme ;O) Ja, den jusker jeg og :-) 0 Siter
Gjest Mr. Pusten Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Gert Nygårdshaug: "Himmelblomsttreets muligheter" Løp og kjøp! Absolutt. Og ta med Mengele Zoo og Afrodites basseng i tillegg og Prost Gotvins geometri og og og 0 Siter
Lluvia Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Er ikke noen kløpper på krim, men disse to er veldig gode: The secret history av Donna Tartt og Hendelser ved vann av Kerstin Ekmann Ellers, hvis du ikke har lest den, så er "Balansekunst" av Rohinton Mistry absolutt, totalt uforglemmelig 0 Siter
kaffepiken Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Liza Marklund og Jo Nesbø skriver bra krim syns jeg. Uforglemmelig bok: Kjøkkengudens kone, av Amy Tan. Likte godt "Jonathan Strange & mr. Norrel", husker ikke navnet på forfatteren. Det er ikke krim, den minner litt om Harry Potter sies det, men skrevet for voksne. 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Akkurat nå selger Haugenbok.no Cappelens pocketutgaver til kr 99 - hvis du ikke er så fin på det at du bare leser hardback ;-) Nei, så fin på det er jeg ikke 0 Siter
astridny Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Sannsynligvis "På flukt" og "Aldri mer fri" av Liza Marklund. Forferdelige bøker egentlig. Det var det de heta ja. Forferdelig bøker,skikkelig uforglemmelige bøker. Selv om jeg ikke husket hva de het. ;-) 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Er ikke noen kløpper på krim, men disse to er veldig gode: The secret history av Donna Tartt og Hendelser ved vann av Kerstin Ekmann Ellers, hvis du ikke har lest den, så er "Balansekunst" av Rohinton Mistry absolutt, totalt uforglemmelig Ja!!! Ja!!! "Balansekunst" av Rohinton Mistry, at jeg kunne glemme den nedenfor. Den er som du sier absolutt, totalt uforglemmelig. Og vond. Mange "bilder" fra denne boka sitter fast i meg enda, flere år etterpå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.