Gå til innhold

Er alle veldig merkebevisste?

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Jeg har alltid vært sånn som ikke har visst hva som er "inn" når det gjelder klær. Kjøper det som er fint og ferdig med det.

Jeg vet jo hva Gant, Gucci og Prada er, men det er rimelig mange merker jeg ikke har peil om er dyre.

Når jeg traff mannen min for mange herrens år siden så gikk han veldig mye med Cottenfield gensere, som da visstnok var veldig populære. Jeg husker at jeg tenkte at han var en veldig sjarmerende mann, men kunne han ikke kjøpe noen klær på andre steder enn Cubus da :o).

Husker også jeg hadde kjøpt en utejakke som jeg syns var veldig fin på Lindex tror jeg, det må være 15 år siden, men så gikk det veldig kort tid så kom_alle_innvandrerne med akkurat samme jakken. Var vel en del av en velkomstpakke eller noen sånt. Må innrømme at jakken havnet fort i en UFF container :o)

Men det jeg skulle fram til; legger dere merke til om folk har på seg dyre eller billige klær?

Skrevet

Jeg er uhyre lite merkebevisst, men jeg har en fleecejakke fra Mountain Horse. :o) Kjempejakke!

Kjæresten er om mulig enda mindre merkebevisst enn meg...

fei1365380229
Skrevet

Jeg er uhyre lite merkebevisst, men jeg har en fleecejakke fra Mountain Horse. :o) Kjempejakke!

Kjæresten er om mulig enda mindre merkebevisst enn meg...

Mountain Horse???

Har jeg aldri hørt om, er det bra?

Skrevet

Jeg legger merke til om de er pent kledd. I mine øyne da selvfølgelig! Men om det er merkeklær eller ikke, ser jeg sjelden. Noen er jo så stæsja at det ikke er mulig å unngå å se at det er ekslusive saker de går med, og det synes jeg faktisk av og til er litt patetisk. Må kle på seg et skall, tenker jeg da. Er det lite på innsida, så må utsida iallefall se bra ut. Slemt tenkt kanskje?

Gjest blomsterløk
Skrevet

Nei, det legger jeg absolutt ikke merke til.

Legger merke til om folk er velkledde og rene, men ikke merke.

Skrevet

Noe som jeg lurer litt på, er om det er slutt på at det er litt 'teit' å gå med klær fra Dressmann?

Jeg har bestandig handlet en del på Dressmann til mine mannfolk, de er heller ikke merkefreaker. Men de skulle kanskje vært 30 før gikk i klær derfra? hehe...

Skrevet

Mountain Horse???

Har jeg aldri hørt om, er det bra?

*Hehe* Det er et merke innen ridetøy. :o) Veldig bra er min erfaring!

Skrevet

Har jeg aldri lagt merke til... Eller, det hender jeg har lagt merke til det hvis noen ALDRI går med noe annet enn klær hvor det tydelig står skrevet et eller annet dyrt merke (men jeg kan ikke så mange av dem da, hehe...)

Det går godt an å være velstelt og ren og hel uten at klærne har et dyrt merke. Selv bruker jeg så lite penger som mulig på klær, og det er helst fra kjedebutikker...

Skrevet

Nei, jeg er ikke opptatt av dette.

En liten historie om merkebevissthet: En mann jeg kjenner er veldig anti dette med klesmerker og motehysteri, men den samme fyren har "verdens dyreste fjellutstyr" - da nøyer han seg ikke med klær fra SparKjøp, nei! ;-)

Så i enkelte tilfeller spørs det jo hvilket område personen det gjelder er opptatt av! *S*

Skrevet

Nei, jeg ser ikke på merke. Derimot ser jeg om folk er pent kledd og om de kler det de har på seg.

Men jeg la merke til at dattera mi hadde boss bukse sist jeg så henne. Kanskje fordi hun ikke er merkebevisst og her var det et merke jeg kjenner.

Skrevet

Nei, jeg er ikke opptatt av dette.

En liten historie om merkebevissthet: En mann jeg kjenner er veldig anti dette med klesmerker og motehysteri, men den samme fyren har "verdens dyreste fjellutstyr" - da nøyer han seg ikke med klær fra SparKjøp, nei! ;-)

Så i enkelte tilfeller spørs det jo hvilket område personen det gjelder er opptatt av! *S*

Jeg har ikke dyre hverdagsklær jeg heller, men jeg har goretex jakke, bukse og sko til en "pen" sum... Men det er jo tøy som må tåle en støyt! Og som jeg regner med å ha i årevis.

Gjest ser så klart merket..
Skrevet

Det er jo omtrent umulig å se om feks en svart pologenser kommer fra H&M eller Gucci. De fleste merkeklær har jo noe særeget med seg, og da er det jo umulig å ikke legge merke til det. Så da spørs det litt hva du mener. Legger du merke til at folk går med klær med logoer eller kjenner du igjen anonyme klær?

Ørkenvandreren
Skrevet

Om klærne er dyre eller billige, kan være vanskelig å se. Ting kan jo være ganske loslitt og/eller (subjektivt sett) stygge, men alikevel koste en formue.

Det jeg legger merke til, er om folk er kledd "for anledningen".

Skrevet

Nei jeg går ikke rundt og ser etter om folk har dyre merkeklær.

Er ikke så opptatt av det selv heller. Kjøper det jeg syns er fint, finner jeg er genser jeg liker på H&M kjøper jeg den, finner jeg en fin Pradabukse eller en fra Versace kjøper jeg den, det er ikke prisen eller merket som teller....

fei1365380229
Skrevet

Noe som jeg lurer litt på, er om det er slutt på at det er litt 'teit' å gå med klær fra Dressmann?

Jeg har bestandig handlet en del på Dressmann til mine mannfolk, de er heller ikke merkefreaker. Men de skulle kanskje vært 30 før gikk i klær derfra? hehe...

Mannen min kjøpte noen t-skjorter og boxere på Dressmann, han var selvsagt forutinntatt og tenkte at disse var ræva, men de var jo så billige.

Han har nesten ikke hatt bedre t-skjorter han, boxerne var bra også.

Skrevet

Jeg er nok forholdsvis merkebevisst, men det er vel fordi jeg generelt er opptatt av klær og moter

Men finner jeg noe fint på Hennes, cubus o.l så er det bare helt toppers det.

Jeg tenker ikke så mye over hva slags merker andre går med, jeg ser heller på selve klærne.

Men at jeg kan mye om merkeklær og itillegg har ganske mye merkeklær, det må jeg innrømme.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg ser på prisen og hvordan klærne ser ut. Merke bryr meg ikke =)

Skrevet

Har aldri brydd meg med hvilket merket klæne har. Det viktigste er at jeg liker dem, og at prisen er overkommelig.

Skrevet

Legger ikke merke til om de er billige eller ei, men om de passer på vedkommende (om de sitter godt), om de forskjellige klærne står i stil eller ei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...