Gå til innhold

De som ikke drikker vil ha høyere priser

Anbefalte innlegg

Gjest Halling
Skrevet

på alkohol, leste jeg i avisen.

Det var da merkelig.

De smugler ikke heller, så da vil de vel redusere kvotene til null.

Skrevet

Jeg drikker lite, men synes vinprisene er greie. Alkoholkvotene er idiotisk lave - et par liter vin? Hva er det?! Og 2 liter sterkøl?! Hallo!?

Gjest Halling
Skrevet

Jeg drikker lite, men synes vinprisene er greie. Alkoholkvotene er idiotisk lave - et par liter vin? Hva er det?! Og 2 liter sterkøl?! Hallo!?

Du unner altså andre noe?

:-)

Det er noe usympatisk over moralister.

Skrevet

Du unner altså andre noe?

:-)

Det er noe usympatisk over moralister.

Selvfølgelig. :o) Nå er jeg sjeldent utenlands, men kunne gjerne tenkt meg å kjøpe noen flasker vin når jeg først er det, men det er jo ikke mulig sånn som det er i dag.

Det er jo en vits at man ikke ha med seg mer enn et par vinflasker over grensa!

Skrevet

"De smugler ikke heller, så da vil de vel redusere kvotene til null. "

dette var nesten en ergo-er-mor-nille-en-stein-argumentasjon! ;-)

Det er jo ikke slik at ENTEN så smugler man, ELLER så tar man ikke med seg NOE drikkevarer over grensa! ;-)

Det er faktisk en god del mennesker som tar med akkurat kvota - verken mer eller mindre.

Gjest Halling
Skrevet

Selvfølgelig. :o) Nå er jeg sjeldent utenlands, men kunne gjerne tenkt meg å kjøpe noen flasker vin når jeg først er det, men det er jo ikke mulig sånn som det er i dag.

Det er jo en vits at man ikke ha med seg mer enn et par vinflasker over grensa!

En kompis reiser over Svinesund to gamger i uka hele året, og har ikke vært stoppet siden 1997. Jeg har reist med fly et utall ganger og bare blitt stoppet for kontroll på vei inn i Nederland.

Muligheten for å bli tatt er minimal.

Svenskene setter vel nå ned alkoholskatten med 40%, da får vi se.

Gjest Halling
Skrevet

Det er jo ikke slik at ENTEN så smugler man, ELLER så tar man ikke med seg NOE drikkevarer over grensa! ;-)

Det er faktisk en god del mennesker som tar med akkurat kvota - verken mer eller mindre.

Feil av meg.

De tar vel ikke med seg kvota heller.

Skrevet

Feil av meg.

De tar vel ikke med seg kvota heller.

Hvis de ikke tar med for andre, da! *S*

Selv har jeg tatt med sigaretter for andre flere ganger.

Gjest Halling
Skrevet

Hvis de ikke tar med for andre, da! *S*

Selv har jeg tatt med sigaretter for andre flere ganger.

Jeg tar ikke med kvota, og ikke handler jeg for andre.

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg at svakvin var å få kjøpt i dagligvaren jeg da. I hele butikkens åpningstid.

Har lyst på et glass vin i kveld... :o)

Skrevet

Jeg tør nesten ikke si det, men noen av oss tar ikke med kvoten engang.

Skrevet

Jeg tør nesten ikke si det, men noen av oss tar ikke med kvoten engang.

*S*

Gjest Halling
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg at svakvin var å få kjøpt i dagligvaren jeg da. I hele butikkens åpningstid.

Har lyst på et glass vin i kveld... :o)

Dessverre.

Etter kl 20 blir du ytterligere ymyndiggjort, da får du ikke kjøpe øl heller.

Skrevet

Dessverre.

Etter kl 20 blir du ytterligere ymyndiggjort, da får du ikke kjøpe øl heller.

Jeg er helt enig i at sterkvin / sterkøl og sprit ikke skal selges i dagligvare, men svakvin kunne vi nå fått kjøpe - gjerne med en "kvotebegrensning".

Og jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor det er farligere å kjøpe øl etter kl. 20? *Rister på hodet*

Clue1365380406
Skrevet

Jeg drikker litt av og til, men ikke nok til at prisene på alkohol er viktige for meg.

Gjest kilde ?
Skrevet

"på alkohol, leste jeg i avisen."

Hvilken avis ? Klassekampen ?

Gjest Halling
Skrevet

"på alkohol, leste jeg i avisen."

Hvilken avis ? Klassekampen ?

Aftenposten samme dag som hovedinnlegget, øverst på side 3. Hva spesifikt er det som intresserer deg?

Gjest kilde ?
Skrevet

Så langt jeg kan bedømme virker innlegget ensidig. Det må gå an å forestille seg at folk med lavt alkoholforbruk er ikke er helt enige om alkoholpolitikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...