Gjest Halling Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 på alkohol, leste jeg i avisen. Det var da merkelig. De smugler ikke heller, så da vil de vel redusere kvotene til null. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg drikker lite, men synes vinprisene er greie. Alkoholkvotene er idiotisk lave - et par liter vin? Hva er det?! Og 2 liter sterkøl?! Hallo!? 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg drikker lite, men synes vinprisene er greie. Alkoholkvotene er idiotisk lave - et par liter vin? Hva er det?! Og 2 liter sterkøl?! Hallo!? Du unner altså andre noe? :-) Det er noe usympatisk over moralister. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Du unner altså andre noe? :-) Det er noe usympatisk over moralister. Selvfølgelig. ) Nå er jeg sjeldent utenlands, men kunne gjerne tenkt meg å kjøpe noen flasker vin når jeg først er det, men det er jo ikke mulig sånn som det er i dag. Det er jo en vits at man ikke ha med seg mer enn et par vinflasker over grensa! 0 Siter
morsan Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 "De smugler ikke heller, så da vil de vel redusere kvotene til null. " dette var nesten en ergo-er-mor-nille-en-stein-argumentasjon! ;-) Det er jo ikke slik at ENTEN så smugler man, ELLER så tar man ikke med seg NOE drikkevarer over grensa! ;-) Det er faktisk en god del mennesker som tar med akkurat kvota - verken mer eller mindre. 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Selvfølgelig. ) Nå er jeg sjeldent utenlands, men kunne gjerne tenkt meg å kjøpe noen flasker vin når jeg først er det, men det er jo ikke mulig sånn som det er i dag. Det er jo en vits at man ikke ha med seg mer enn et par vinflasker over grensa! En kompis reiser over Svinesund to gamger i uka hele året, og har ikke vært stoppet siden 1997. Jeg har reist med fly et utall ganger og bare blitt stoppet for kontroll på vei inn i Nederland. Muligheten for å bli tatt er minimal. Svenskene setter vel nå ned alkoholskatten med 40%, da får vi se. 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 "De smugler ikke heller, så da vil de vel redusere kvotene til null. " dette var nesten en ergo-er-mor-nille-en-stein-argumentasjon! ;-) Det er jo ikke slik at ENTEN så smugler man, ELLER så tar man ikke med seg NOE drikkevarer over grensa! ;-) Det er faktisk en god del mennesker som tar med akkurat kvota - verken mer eller mindre. Feil av meg. De tar vel ikke med seg kvota heller. 0 Siter
morsan Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Feil av meg. De tar vel ikke med seg kvota heller. Hvis de ikke tar med for andre, da! *S* Selv har jeg tatt med sigaretter for andre flere ganger. 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Hvis de ikke tar med for andre, da! *S* Selv har jeg tatt med sigaretter for andre flere ganger. Jeg tar ikke med kvota, og ikke handler jeg for andre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg kunne tenkt meg at svakvin var å få kjøpt i dagligvaren jeg da. I hele butikkens åpningstid. Har lyst på et glass vin i kveld... ) 0 Siter
favn Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 "De smugler ikke heller, så da vil de vel redusere kvotene til null. " dette var nesten en ergo-er-mor-nille-en-stein-argumentasjon! ;-) Det er jo ikke slik at ENTEN så smugler man, ELLER så tar man ikke med seg NOE drikkevarer over grensa! ;-) Det er faktisk en god del mennesker som tar med akkurat kvota - verken mer eller mindre. Jeg tør nesten ikke si det, men noen av oss tar ikke med kvoten engang. 0 Siter
morsan Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg tør nesten ikke si det, men noen av oss tar ikke med kvoten engang. *S* 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg kunne tenkt meg at svakvin var å få kjøpt i dagligvaren jeg da. I hele butikkens åpningstid. Har lyst på et glass vin i kveld... ) Dessverre. Etter kl 20 blir du ytterligere ymyndiggjort, da får du ikke kjøpe øl heller. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Dessverre. Etter kl 20 blir du ytterligere ymyndiggjort, da får du ikke kjøpe øl heller. Jeg er helt enig i at sterkvin / sterkøl og sprit ikke skal selges i dagligvare, men svakvin kunne vi nå fått kjøpe - gjerne med en "kvotebegrensning". Og jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor det er farligere å kjøpe øl etter kl. 20? *Rister på hodet* 0 Siter
Clue1365380406 Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg drikker litt av og til, men ikke nok til at prisene på alkohol er viktige for meg. 0 Siter
Gjest kilde ? Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 "på alkohol, leste jeg i avisen." Hvilken avis ? Klassekampen ? 0 Siter
Gjest Halling Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 "på alkohol, leste jeg i avisen." Hvilken avis ? Klassekampen ? Aftenposten samme dag som hovedinnlegget, øverst på side 3. Hva spesifikt er det som intresserer deg? 0 Siter
Gjest kilde ? Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Så langt jeg kan bedømme virker innlegget ensidig. Det må gå an å forestille seg at folk med lavt alkoholforbruk er ikke er helt enige om alkoholpolitikk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.