Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er snart 18 år. Har hatt mensen 3 ganger i mitt liv. Men om 2 mnd. er det 2 år siden jjeg hadde mensen sist! Jeg har gått til legen å tatt blodprøver, men såg ikke noe unormalt i grunn. Har ikke fått instrukser om noe. Når jeg skal tilbake til legen, eller evt. gåtil gynokolog. Hva synst du? Vil helst ikke til gynokolog! Men hva kan være årsaken? Ikke kreft vel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19570-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-til-gynokologen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Kreft er det i all fall ikke, men det kan väre mange grunner til at mensen stopper opp (slanking, trening eller stress). Hvis blodpröven har vist at du har for lite östrogen, saa synes jeg man skal overveie aa sette deg paa samme medikamnter som kvinner bruker i overgangsalderen. Det vil hindre risiko ved aa ha hormonmangel over lengre tid, noe som kan öke risiko for f.eks., benskjörhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...