clyde Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Hva er den tidigste filmen dere har sett 0 Siter
Gjest Mr. Pusten Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 "tidigste"? Manglet det en l der eller er det et eller annet dialektord? 0 Siter
Åsemor Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 "tidigste"? Manglet det en l der eller er det et eller annet dialektord? Tidig er et helt normalt ord, men vedkommende har nok brukt det feil. Du har sikkert hørt det motsatte, at noe er utidig. 0 Siter
Gjest Mr. Pusten Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Tidig er et helt normalt ord, men vedkommende har nok brukt det feil. Du har sikkert hørt det motsatte, at noe er utidig. Det var oppklarende, takk 0 Siter
nick Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Det var oppklarende, takk H*n mente nok artidigste film. 0 Siter
Gjest Mr. Pusten Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg er ikke så glad i "komedier", de fleste er svært lite morsomme, men hvis jeg må trekke frem en må det bli "O brother, where art thou" av Coen-brødrene. Og så så jeg halvparten av en småmorsom film her en kveld som TVN splittet i to med nyheter og vær så jeg ikke gadd å se andre halvparten: "Two thousand and None" At disse to filmene har John Turturro som fellesnevner er kanskje ikke tilfeldig. 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg syntes "Nothing to lose" med Tim Robbins og Martin Lawrence var innmari morsom, men hvis jeg tenker meg litt om kommer jeg sikkert på noe bedre ;O) 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 "tidigste"? Manglet det en l der eller er det et eller annet dialektord? Her i Bergen brukes den formen av tidig stadig vekk ) 0 Siter
favn Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg er ikke så glad i "komedier", de fleste er svært lite morsomme, men hvis jeg må trekke frem en må det bli "O brother, where art thou" av Coen-brødrene. Og så så jeg halvparten av en småmorsom film her en kveld som TVN splittet i to med nyheter og vær så jeg ikke gadd å se andre halvparten: "Two thousand and None" At disse to filmene har John Turturro som fellesnevner er kanskje ikke tilfeldig. John Turturro er en av mine favorittskuespillere. Han spiller i flere Cohen-filmer, feks The Big Lebowski, Miller's Crossing og Barton Fink, alle eminente filmer og roller. Men det visste du vel. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Det er ikke mange virkelig gode komedier. Men Life Of Brian, Holy Grail og A Fish Called Wanda troner på toppen. Ellers har du jo serier som Cheers og Black Adder. 0 Siter
clyde Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 "tidigste"? Manglet det en l der eller er det et eller annet dialektord? hmm, er sikker dialekt. Men som du forstå så betyr det den morsomste 0 Siter
clyde Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 Tidig er et helt normalt ord, men vedkommende har nok brukt det feil. Du har sikkert hørt det motsatte, at noe er utidig. hvordan har eg brukt det feil da ? 0 Siter
Åsemor Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 hvordan har eg brukt det feil da ? Vet du hva det betyr da? Siden du har skrevet "morsomste" i tittelen og "tidigste" i innlegget virker det som om du tror det betyr det samme... 0 Siter
Åsemor Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 hvordan har eg brukt det feil da ? Men som du sier i et annet innlegg her er det godt mulig at dere bruker ordet om morsomt i bergen. Her jeg bor sier vi "snålt" om det som er søtt og herlig. 0 Siter
clyde Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 Me, Myself and Irene! Hmm, eg trodde no eg visste hva det betydde.. Men isåfall da, de eg har hørt bruke det ordet forbinder det med noe morsomt.. F.eks vi har sett en komedie så sier de at det var en tidig film.. Men godt mulig vi bruker det feil 0 Siter
AAA Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Hmm, eg trodde no eg visste hva det betydde.. Men isåfall da, de eg har hørt bruke det ordet forbinder det med noe morsomt.. F.eks vi har sett en komedie så sier de at det var en tidig film.. Men godt mulig vi bruker det feil Her er betydningen iflg bokmålsordboka: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=tidig&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j 0 Siter
morsan Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Noen filmer skoggerler man av med det samme, men gjensyn av filmen er ikke nødvendigvis like festlig. Så derfor velger jeg å svare en film som jeg har sett MANGE ganger, men som jeg lilkevel storkoser meg med, og det er "Da Han møtte Henne". 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Det er ikke mange virkelig gode komedier. Men Life Of Brian, Holy Grail og A Fish Called Wanda troner på toppen. Ellers har du jo serier som Cheers og Black Adder. Fawlty Towers, Bottom, Young Ones, Absolutely fabolous. Engelske komedier kan man lage laaange lister av. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.