Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm, eg trodde no eg visste hva det betydde..

Men isåfall da, de eg har hørt bruke det ordet forbinder det med noe morsomt..

F.eks vi har sett en komedie så sier de at det var en tidig film..

Men godt mulig vi bruker det feil

Jeg har aldri hørt ordet brukt før, så jeg måtte slå opp i ordlista.

"kjekk, rask, opplagt; hyggelig;"

Også står det faktisk også spesifisert at det i Bergen betyr "kvikk jente" hvis det sies "en tidig tøs"

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

7

• Åsemor

6

• clyde

5

• laguna1365380434

5

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fawlty Towers, Bottom, Young Ones, Absolutely fabolous. Engelske komedier kan man lage laaange lister av.

Ja, ufattelig at jeg glemte Fawlty Towers.

Sannsynligvis tidenes morsomste serie.

Gjest Billy Crystel-fan
Skrevet

Noen filmer skoggerler man av med det samme, men gjensyn av filmen er ikke nødvendigvis like festlig.

Så derfor velger jeg å svare en film som jeg har sett MANGE ganger, men som jeg lilkevel storkoser meg med, og det er "Da Han møtte Henne".

Det er min favoritt også!

Skrevet

Jeg har sær humor og mye latter innombords så jeg kan nok kose meg med masse :)

Den sisste som fikk meg til å "le meg i hjel" var Scary Movie 3...akkurat min humor

:)

Skrevet

"Is this a piece of your brain?"

Skrevet

Fear and Loathing in Las Vegas er en god kandidat.

"......................................"

laguna1365380434
Skrevet

Jeg lo meg omtrent i hjel av "spun"..:-D..Det er en sterk kandidat hvertfall!

laguna1365380434
Skrevet

Det er sant..Det MÅ det være! Jeg ler fortsatt av fawlty towers, og jeg lurer på hvor mange ganger jeg egentlig har sett de!

:-)

Skrevet

Jeg har aldri hørt ordet brukt før, så jeg måtte slå opp i ordlista.

"kjekk, rask, opplagt; hyggelig;"

Også står det faktisk også spesifisert at det i Bergen betyr "kvikk jente" hvis det sies "en tidig tøs"

hehe ja ok

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er sant..Det MÅ det være! Jeg ler fortsatt av fawlty towers, og jeg lurer på hvor mange ganger jeg egentlig har sett de!

:-)

Jeg ler til og med nå bare fordi jeg tenker på Mr. Fawlty. :)

Men det er godt mulig det er fordi jeg har feber, og at fantasiene begynner å gjøre seg gjeldene.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg lo meg omtrent i hjel av "spun"..:-D..Det er en sterk kandidat hvertfall!

Og Whitnail & I også! Faen, når de lurer på å smøre seg i liniment og sette seg foran ovnen! :-D Skitbra!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fear and Loathing in Las Vegas er en god kandidat.

"......................................"

Det er mange år siden jeg så den filmen. Forstår at jeg må se den igjen.

Samme med Witnail and I.

Den har jeg faktisk ikke sett.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg ler til og med nå bare fordi jeg tenker på Mr. Fawlty. :)

Men det er godt mulig det er fordi jeg har feber, og at fantasiene begynner å gjøre seg gjeldene.

Fawlty er bare konge! Jeg kjøpte opp på DVD og har hatt et kjært gjensyn her..Tyskerepisoden..Ellr rotta basil..Eller den episoden det blir brann på kjøkkenet..og manuel kommer rykende ut..Jeg vet sannelig ikke hvilken som er morsomst! :-D

Jeg setter også pris på at han kaller sin kone "my little nest of vipers" på et punkt..Nei, hele greia er bare STOR!

Men huffda, har du feber? Da får du ha god bedring! Sov med skjerf og masse kyllingsuppe med pepper er de rådene jeg får fra bestemutter for slikt..Og jaggu funker det litt og..Ved siden av febernedsettende og obligatorisk selvsymp cola så klart! :-)

Håper du kommer deg snart!

Skrevet

Og Whitnail & I også! Faen, når de lurer på å smøre seg i liniment og sette seg foran ovnen! :-D Skitbra!

Oi, jeg skjønner det er lenge siden jeg så den filmen, for den scenen hadde jeg helt glemt.

Det jeg hsuker best er deres "middel" mot rotete leilighet og oppvask som det gror mose på!! *he he*

laguna1365380434
Skrevet

Oi, jeg skjønner det er lenge siden jeg så den filmen, for den scenen hadde jeg helt glemt.

Det jeg hsuker best er deres "middel" mot rotete leilighet og oppvask som det gror mose på!! *he he*

Den er gjennomført skitbra! Det er mange helt klassiske scener i den altså..:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fawlty er bare konge! Jeg kjøpte opp på DVD og har hatt et kjært gjensyn her..Tyskerepisoden..Ellr rotta basil..Eller den episoden det blir brann på kjøkkenet..og manuel kommer rykende ut..Jeg vet sannelig ikke hvilken som er morsomst! :-D

Jeg setter også pris på at han kaller sin kone "my little nest of vipers" på et punkt..Nei, hele greia er bare STOR!

Men huffda, har du feber? Da får du ha god bedring! Sov med skjerf og masse kyllingsuppe med pepper er de rådene jeg får fra bestemutter for slikt..Og jaggu funker det litt og..Ved siden av febernedsettende og obligatorisk selvsymp cola så klart! :-)

Håper du kommer deg snart!

Det er umulig for meg å nevne en favoritt. Det er alle småting. De rolige kommentarene til sin kone, da han lusker på playboyen han mistenker har et kvinnfolk på rommet, disse hoppene han stadig foretar seg hver gang ting går galt, noe de jo alltid gjør.

Det er hysterisk morsomt!

Skjerf ja. Kanskje jeg skal vurderere det. :)

Skrevet

Jeg er ikke så glad i "komedier", de fleste er svært lite morsomme, men hvis jeg må trekke frem en må det bli "O brother, where art thou" av Coen-brødrene.

Og så så jeg halvparten av en småmorsom film her en kveld som TVN splittet i to med nyheter og vær så jeg ikke gadd å se andre halvparten: "Two thousand and None"

At disse to filmene har John Turturro som fellesnevner er kanskje ikke tilfeldig.

Helt enig, O brother, where art thou var så morsom at til og med jeg lo så jeg skrek.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Synes forresten Drop Dead Fred bør nevnes i denne sammenhengen.

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

John Turturro er en av mine favorittskuespillere.

Han spiller i flere Cohen-filmer, feks The Big Lebowski, Miller's Crossing og Barton Fink, alle eminente filmer og roller. Men det visste du vel.

Miller's Crossing har jeg av en eller annen grunn aldri fått sett (ferdig), men de to andre er absolutt bra. Det samme med The man who wasn't there og The Hudsucker Proxy. Kvalitet over de gutta der, må jeg si :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...