Gå til innhold

Ytringsfriheten og dens forsvar

Anbefalte innlegg

Gjest mens sana
Skrevet

Jeg ser på ytringsfriheten som en av de mest sentrale rettigheter i et demokrati.

For å forsvare dette demokratiet og ytringsfriheten, også for mine meningsmotstandere, har jeg brukt betydelig tid av mitt liv i Forsvaret. Jeg har også med glede latt mine sønner gå inn i Forvaret. Selv når de med fare for livet er satt inn i farlige operasjoner, har jeg syntes det var et rimelig offer.

Det er en prøvelse for denne offerviljen om forsvaret av ytringsfriheten også skal inkludere voksne menneskers rett til å vise pikken eller rompa offentlig. Jeg trodde den slags adferd ble avsluttet når en gikk over fra barnehagen til første klasse i barneskolen.

Skrevet

Ja gid, altså. Tenk å gjøre noe slikt - de skulle skamme seg, skulle de. Lenge leve victoriatiden!

".................................."

Skrevet

Javel. Så det er utelukkende DIN ytringsfrihet du har hatt til hensikt å forsvare.

laguna1365380434
Skrevet

Det kule med ytringsfrihetewn er at den er absolutt selv om du synes enkelte ytringer er teite. Det er veldig praktisk ser du, og medfører blandt annet at DU får snakke selv om det helt sikker finnes de som synes at du er teit også..(blandt annet jeg, akkurat nå..;-))

Hadde man hatt noen som satt og plukket ut hvilke ytringer som liksom skulle passere, hadde vi IKKE hatt ytringsfrihet.

Noe av ytringsfrihetens mest essensielle vesen er faktisk at den er total, hvis ikke slutter den faktisk å eksistere.

En kan ikke ha en halv ytringsfrihet eller en som er litt frisert i kantene..dette er i grunnen ramlende logisk, sant?

Skrevet

Ytringer skjer muntlig og skriftlig, ikke med bakenden slik laguna og morsk tror !

Skrevet

Hva mener du med dette? Bør S.R. ilegges bot? Er skyting en rimelig og korrekt respons?

Skrevet

Ja gid, altså. Tenk å gjøre noe slikt - de skulle skamme seg, skulle de. Lenge leve victoriatiden!

".................................."

Næmen...er prozzie ironisk også nå da?

Du er jo såpass analfiksert at du smattet over rumpestøntet, tenker jeg.

Har dere egne blader for slikt?

fuji1365380447
Skrevet

Shabana Rehman er en modig kvinne. Hun har fantastiske retoriske og humoristiske evner som hun bruker som et godt verktøy mot rasisme og manglende frihet.

Og hun har også en egen evne til å liste frem de reelle og ellers litt usylige former for undertrykkelse, ved å konsistent bryte tabuer.

Jeg syntes at det er for enkelt å avfeie hennes rompe-stunt som usmaklig eller plumpt eller sensasjonslystent. Hun bruker de virkemidler som må til for å skape debatt, og hun treffer kjernen hver gang.

Og ærlig talt - hvordan kan noen føler seg tråkket på av en ferm kvinnerumpe? Hva skal til for at nordmenn skal reagere like sterkt?

Skrevet

Ytringer skjer muntlig og skriftlig, ikke med bakenden slik laguna og morsk tror !

Jaha. Så det er ikke noe som heter kroppspråk.

Takk for at du opplyser oss.

Skrevet

Næmen...er prozzie ironisk også nå da?

Du er jo såpass analfiksert at du smattet over rumpestøntet, tenker jeg.

Har dere egne blader for slikt?

Stikk, din lille soper.

"................................"

Skrevet

Det er vel en av de dummeste og mest innholdsløse uttalelsene som har kommet i denne sammenhengen.

"......................................"

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Ytringsfrihet er ytringsfrihet, enten har man den eller så har man ikke. At noen benytter den til å uttale seg ved hjelp av akterspeilet blir forsåvidt deres sak/problem (stryk det som ikke passer).

Gjest enig (men ikke med deg.)
Skrevet

Det er vel en av de dummeste og mest innholdsløse uttalelsene som har kommet i denne sammenhengen.

Tøv. Det dummeste og mest innholdsløse er dette utsagnet ditt :

Manglende sans for normal folkeskikk er ikke tegn på smartness, men lav sosial intelligens.

Skrevet

Tøv. Det dummeste og mest innholdsløse er dette utsagnet ditt :

Manglende sans for normal folkeskikk er ikke tegn på smartness, men lav sosial intelligens.

Heh-heh. Fjols.

"............................."

Gjest Halling
Skrevet

Ytringsfrihet er viktig og for alle lovlydige rusfrie voldsfrie osv.

Vise rompa er ikke vold.

Men å vise den til politiet er straffbart, det er bevist i en sak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...