Gjest Bertinemor Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Jeg er en ung jente i begynnelsen av 20 årene. Og jeg har et stort problem, som mer og mer påvirker selvbildet og selvfølelsen min. Og problemet er at jeg klarer ikke å være trofast. Det er helt forferdelig. Jeg har hatt to kjærester, og har aldri vært utro på den måten at jeg har hatt et varig seksuelt forhold med noen, men jeg har kysset andre. Første gang det skjedde var jeg 15 år og vi hadde en pause i forholdet (men en avtale om å holde oss unna andre). Jeg hadde det vondt og endte opp med å kysse en annen da jeg var på fest. Andre gang det skjedde hadde jeg nettopp blitt sammen med kjæresten min etter et kort opphold. Under dette oppholdet hadde han vært med andre og ikke jeg, og etter at vi hadde blitt sammen igjen var jeg på fest og endte opp med å kysse en annen. I løpet av begge forholdene hadde jeg problemer med å holde meg unna andre når jeg hadde drukket alkohol. Og det blir bare lettere og lettere for hver gang, noe som skremmer meg veldig. Jeg blir uhyre fort tiltrukket av andre mennesker. Det skal ingenting til! Og når jeg er full blir den tiltrekkelsen så sterk at jeg klarer ikke å stå imot. Jeg vil så utrolig gjerne stå imot, men det er akkurat som om jeg ikke klarer å stoppe meg selv! Det er så skummelt, fordi angeren er så sterk etterpå. Det er akkurat som om jeg ikke klarer å være tro mot mine egne følelser! Jeg har møtt en ny gutt nå, og jeg har allerede blitt veldig glad i han uten at vi har blitt kjærester enda. Men allerede har jeg klart å ha sex med en annen gutt, og kysset to andre gutter. Det skjedde sist denne uken, vi danset og jeg kjempet i mot meg selv så godt jeg kunne, men endte allikevel opp med å kysse han en kort gang. Etter det sa jeg at jeg måtte på do og løp ut for å ta taxi hjem. Jeg vil ikke være sånn!! Jeg hater det, og klarer ikke se meg selv i speilet etterpå. Jeg kan ikke gjøre det igjen, for det går utover alt. Jeg klarer ikke å studere eller være sosial.. for jeg misliker meg selv så sterkt. Og fordi den dårlige samvittigheten gnager inni meg hele tiden, jeg fatter ikke hvordan jeg kan gjøre slike ting når det virker som om alle andre (inkludert han jeg er sammen med nå) har en innebygd mekanisme som gjør at de ikke gjør slike ting. Det er akkurat som om uttrykket en gang utro, alltid utro har satt seg oppi hodet på meg og dømt meg til evig utroskap. Hva kan jeg gjøre? Setter veldig stor pris på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195748-vil-s%C3%A5-gjerne-v%C3%A6re-tro-mot-mine-egne-f%C3%B8lelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margarites Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Som du sier selv er du fremdeles ung og det er ikke noe rart i at en jente på 20 vil prøve seg litt frem. Jeg får inntrykk av at de forholdene du har hatt ikke har vært helt "seriøse" forhold? Det når du var 15 kan jo nesten ikke regnes med. Og du er pr i dag ikke sammen med denne gutten du er blitt glad i, som du skriver? Tror mye kan endre seg når du treffer en mann og går inn i et alvorlig forhold. Da vil du sannsynligvis få all den bekreftelse og spenning du trenger fra ham. For jeg vil tro det er det mye handler om? Å føle seg attraktiv, føle at man har sjangs, kjenne på spenningen? Når man er ung og kanskje sliter litt med selvtilliten er det for mange veldig viktig å få bekreftelse fra andre. Det er sterke krefter som er i sving, og det kan være vanskelig å holde seg på matta. Men som sagt vil jeg tro dette endrer seg. Siden du ikke trives med oppførselen din selv burde du jo ha alle forutsetninger for å kunne endre den? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/195748-vil-s%C3%A5-gjerne-v%C3%A6re-tro-mot-mine-egne-f%C3%B8lelser/#findComment-1369394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.