Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Dagens morgengretne) :P

MÅÅ alt være så omstendig?? Må de ha 50 foreldremøter i året som man bare sitter og føler at man kaster bort tiden fullstendig. Som de prater om hvor mange stoler som skal være i gymsalen på julefesten og sånne uinteressante ting som vi foreldre ikke har noe med uansett.

Jeg er _ferdig_ på skolen! Jeg er ikke interessert i å betale dyre dommer for barnevakt (4 barn) for å sitte å høre på sånn vas som ikke har noe med meg å gjøre!

Jeg kommer gjerne et par ganger i året og snakker med lærerne om _mine_ skolebarn, men å sitte sammen med en gjeng andre foreldre og høre sånne "genereller opplysninger"!?

Nei huff, det er slitsomt å være skoleforeldre.

:P

Skrevet

Har dere så mange møter da?

Hos oss har vi to i halvåret tror jeg, et hvor alle møter opp og får informasjon om halvårets planer innen opplæring mm.

Og et med lærer alene hvor barnet og dens fremgang/ståsted blir tatt opp.

:)

Skrevet

Har dere så mange møter da?

Hos oss har vi to i halvåret tror jeg, et hvor alle møter opp og får informasjon om halvårets planer innen opplæring mm.

Og et med lærer alene hvor barnet og dens fremgang/ståsted blir tatt opp.

Nei, jeg overdrev vel antallet litt - men med dagen rimelig tettpakket fra før blir jeg bare litt sånn motløs når lappen om foreldremøte kommer en uke etter skolen begynte.

Og jeg husker med gru første slike foreldremøte i fjor. Vi satt en _time_ lenger enn planlagt fordi _en_ manns satt og spurte spørsmål i det uendelige om en eller annen uinteressant sak.

Synes de heller kunne tatt det etterpå, i stedet for at alle måtte sitte å høre på.

Også er det disse FAU-personene som skal holde "tale", om masse skolefremmedord som bryr meg midt på kneet.

For ikke å snakke om at de skal velge klassekontakt og varamann. Og med _tre_ i klassen til den ene, og _seks_ i klassen til den andre, blir jeg nok det ganske mange ganger, tenker jeg. Og da må man være med i _enda_ flere sånne kjedelige møter.

Nei huff!

Skulle ønske mannen var hjemme så han kunne gå dit i stedet...

*fremdeles litt morgengretten*

Skrevet

Nei, jeg overdrev vel antallet litt - men med dagen rimelig tettpakket fra før blir jeg bare litt sånn motløs når lappen om foreldremøte kommer en uke etter skolen begynte.

Og jeg husker med gru første slike foreldremøte i fjor. Vi satt en _time_ lenger enn planlagt fordi _en_ manns satt og spurte spørsmål i det uendelige om en eller annen uinteressant sak.

Synes de heller kunne tatt det etterpå, i stedet for at alle måtte sitte å høre på.

Også er det disse FAU-personene som skal holde "tale", om masse skolefremmedord som bryr meg midt på kneet.

For ikke å snakke om at de skal velge klassekontakt og varamann. Og med _tre_ i klassen til den ene, og _seks_ i klassen til den andre, blir jeg nok det ganske mange ganger, tenker jeg. Og da må man være med i _enda_ flere sånne kjedelige møter.

Nei huff!

He he...opp med haka og friskt mot, mor ;)

Gjest Margarites
Skrevet

Nei huff!

Beklager, men jeg synes du bør skjerpe deg litt. som foreldre har vi en del plikter og ikke alt er like gøy. Håper holdningene du uttrykker bare kommer av at du er litt morgensur..?;)

Hvis du synes skolen avholder møtene på feil måte bør du ta en telefon og ta det opp med dem. Det har du all rett til å gjøre. Bedre det enn å gå rundt og surne pga noe sånt,vel?

Skrevet

Beklager, men jeg synes du bør skjerpe deg litt. som foreldre har vi en del plikter og ikke alt er like gøy. Håper holdningene du uttrykker bare kommer av at du er litt morgensur..?;)

Hvis du synes skolen avholder møtene på feil måte bør du ta en telefon og ta det opp med dem. Det har du all rett til å gjøre. Bedre det enn å gå rundt og surne pga noe sånt,vel?

Jeg går stort sett ikke rundt og er sur over sånn :)

Skrev at jeg var morgengretten - men det begynner å gi seg nå :)

Skrevet

Nei huff!

Jeg er foreldrekontakt i gruppa til sønnen min og synes faktisk det er givende. Det som ikke er fult så givende er sure foreldre som har alle mulige unskyldninger for ikke å være foreldrekontakt. Det er nå engang slik at foreldrene skal ta del i skolens drift og barnas skolehverdag og da trenger man foreldrekontakter.

Det er de samme ildsjelene som stiller opp bestandig mens noen altid vrir seg unna.

Skrevet

Jeg er foreldrekontakt i gruppa til sønnen min og synes faktisk det er givende. Det som ikke er fult så givende er sure foreldre som har alle mulige unskyldninger for ikke å være foreldrekontakt. Det er nå engang slik at foreldrene skal ta del i skolens drift og barnas skolehverdag og da trenger man foreldrekontakter.

Det er de samme ildsjelene som stiller opp bestandig mens noen altid vrir seg unna.

Jeg var som jeg skrev litt morgengretten :)

Men jeg rømmer ikke unna jobben som foreldrekontakt, og jeg går på alle foreldremøtene jeg har mulighet til.

Men med tre barn født tre år på rad med henholdsvis 3, 6 og 5 i klassen, vil det bli ganske mange foreldrekontakt-jobber på meg...

Jeg engasjerer meg i skolen, men jeg synes ikke det er så gøy å sitte på endeløse foreldremøter som jeg føler jeg ikke får noe ut av.

Skrevet

He he...opp med haka og friskt mot, mor ;)

Ja, det hjalp når jeg ikke er så morgengretten lenger :D

Skrevet

Ja, det hjalp når jeg ikke er så morgengretten lenger :D

Så fiiiiiint *smiler stort*

Skrevet

Sønnen min har en ung kul lærer som ikke syns det er så viktig å sitte mange timer på møte for å diskutere hvem som skal bake kaker til avslutningen og sånn. Han sier rett ut han han heller vil gå på trening enn å bruke en hel kveld på møte. Vi har et møte om høsten og et om våren og de er over på under en halv time. Han er ellers tilgjengelig på både mail og mobil dersom det er noe vi ønsker å ta opp.

Læreren de hadde før var den gamle typen som brukte 3 timer på å tegne og forklare, så alle var ganske lettet når de fikk ny lærer.

Høres gjerne overfladisk ut denne læreren, men det er han ikke, han er veldig flink og gjør underverker med elevene.

Skrevet

Eg er lei alle foreldremøta, eg også. Same innslaget for alle barna, år etter år. Men eg møter opp - kvar gong.

Neste veke blir det fire kvelder på meg.

Skrevet

Er ikke foreldrene med på å organisere julefester osv? Eller det dette noe lærerne gjør på fritiden/i tiden de skulle ha undervist barna deres?

(Har ikke skolebarn enda, så derfor spør jeg).

Gjest KariKruskakli
Skrevet

" Det som ikke er fult så givende er sure foreldre som har alle mulige unskyldninger for ikke å være foreldrekontakt"

Du skal tenke på at det kan være mange forskjellige grunner til at folk velger å si nei.

Selv har jeg sagt nei,da jeg allerede var med i annet styre som hadde med mine barns fritidsaktiviteter å gjøre ( det var mange møter der)jeg var kasserer og hadde mye hjemmearbeid også. Mannen min var en del bortreist med jobb osv.

Men en gang i et svagt øyeblikk, greide å si ja til å være vara i FAU, og jeg angra som ei bikkje etterpå. Jeg hadde virkelig ikke kapasitet.

Synes du skal tenke på at ikke alle har like god tid. Man sier ikke nei, for å være vanskelig.

Jeg synes det er langt verre med foreldre som ikke gidder bake ei kake i ny og ne.

Det er jo bare å kjøpe en, hvis man ikke har tid til å bake.

Skrevet

Greit nok _klasse_foreldremøtene.

Men de storforeldremøtene - for 1. - 4. klasse for eksempel - er dreeepende kjedelig! I fjor hoppet jeg over et av dem.

Skrevet

Ja, fy flate, jeg skulle ønske jeg slapp å jobbe så mye kveld jeg og :-) Hilsen læreren som må arrangere disse møtene ;-)

Skrevet

Ja, fy flate, jeg skulle ønske jeg slapp å jobbe så mye kveld jeg og :-) Hilsen læreren som må arrangere disse møtene ;-)

Skrevet

" Det som ikke er fult så givende er sure foreldre som har alle mulige unskyldninger for ikke å være foreldrekontakt"

Du skal tenke på at det kan være mange forskjellige grunner til at folk velger å si nei.

Selv har jeg sagt nei,da jeg allerede var med i annet styre som hadde med mine barns fritidsaktiviteter å gjøre ( det var mange møter der)jeg var kasserer og hadde mye hjemmearbeid også. Mannen min var en del bortreist med jobb osv.

Men en gang i et svagt øyeblikk, greide å si ja til å være vara i FAU, og jeg angra som ei bikkje etterpå. Jeg hadde virkelig ikke kapasitet.

Synes du skal tenke på at ikke alle har like god tid. Man sier ikke nei, for å være vanskelig.

Jeg synes det er langt verre med foreldre som ikke gidder bake ei kake i ny og ne.

Det er jo bare å kjøpe en, hvis man ikke har tid til å bake.

Jo, det er klart. Men er det virkelig sånn at skolen bare er en annen av "barns fritidsaktiviteter" - som du selv skriver? Det er ganske utrolig å høre fra både foreldre og skolelever hvordan de sjonglerer mellom skole og andre fritidsaktiviteter, som om skolen var i samme "fritids"kategori...

Så personlig er jeg av den oppfatning at foreldre gjerne kunne stille mere opp - og med mere positivitet - med skoleting!

:-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jo, det er klart. Men er det virkelig sånn at skolen bare er en annen av "barns fritidsaktiviteter" - som du selv skriver? Det er ganske utrolig å høre fra både foreldre og skolelever hvordan de sjonglerer mellom skole og andre fritidsaktiviteter, som om skolen var i samme "fritids"kategori...

Så personlig er jeg av den oppfatning at foreldre gjerne kunne stille mere opp - og med mere positivitet - med skoleting!

:-)

Jeg har vært vara i FAU, og jeg var kasserer i skolekorpset.

Alle har ikke like mye tid til overs. Mange har menn som pendler f.eks, og mange er alenemødre osv.

Det er også forskjell på hvor mange barn man har.

Noe er hjemmeværende og kan si ja til det meste. Andre er i full jobb.

Noen har ett barn og går fullstendig opp i det, noen har 4-5. Er man klassekontakt for ett eller to barn, så sier man ikke ja til å være klassekontakt for enda flere klasser.

Da kan man kanskje oppfattes for å være negativ.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...