Gå til innhold

Tips til "konebil"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren var på EU-kontroll med vår eldgamle bil nr 2, el. "konebil" som han kaller den. Bilen ble ikke godkjent, hurra!!!!

Nå har vi bestemt oss for å kjøpe en nyere mindre bil (har Audi A4 stv som familiebil).

Det blir mest jeg som skal bruke bilen, til å bringe eldstegutten i barnehage, handle, bytur o.l.

Har noen tips til en ikke alt for stor bil med god plass til 2 barneseter bak og har litt bagasjeplass?

Gubben har lyst på en Golf 3 igjen, vi hadde det før vi kjøpte Audien. Noen andre tips?

Skrevet

Ikke svar på spøsmålet ditt, men: Husk at den som har den mest dyrebare lasten skal benytte den tryggeste bilen!

Skrevet

Vi er veldig fornøyde med vår Toyota Corolla. Billig i drift og sikker.

Gjest opelvectra
Skrevet

Ikke svar på spøsmålet ditt, men: Husk at den som har den mest dyrebare lasten skal benytte den tryggeste bilen!

:o) ja sånn er det heldigvis her hos oss.

Mor kjører ny-bilen, for det er hun som frakter barna.

Skrevet

:o) ja sånn er det heldigvis her hos oss.

Mor kjører ny-bilen, for det er hun som frakter barna.

Har brukt audien frem til nå pga barnevogner som har tatt plass.

Synes det er bedre med en mindre bil i byen, enklere å lukeparkere f.eks.

Skrevet

Ikke svar på spørsmålet, men er det du som brnger barna som kjører den dårligste bilen?

Blir så forbannet når jeg hører om slike konebiler. Har sett mange tilfeller hvor far kjører på jobb i flott mercedes og mor som kjører barna har et gammelt vrak.

Gjest ikke bil
Skrevet

Ikke svar på spørsmålet, men er det du som brnger barna som kjører den dårligste bilen?

Blir så forbannet når jeg hører om slike konebiler. Har sett mange tilfeller hvor far kjører på jobb i flott mercedes og mor som kjører barna har et gammelt vrak.

Ja, må være rimelig mange dumme kvinnfolk rundt omkring som synes det er helt greit.

Skrevet

Helt enig, den som kjører barna skal ha den beste bilen, det burde jo være en selvfølge...

Skrevet

Nei, det er jeg som kjører Audien...

har mange eksempler på slikt jeg også. En nabo kjører en splitters ny passat, mens kona kjører rundt i et vrak av en opel kadett. barnevogner må demonteres helt for å få plass. Det er ikke mye sikkerhet i den bilen...

Konebil er bare et utrykk han bruker om bilen...

Skrevet

Jeg ville også foreslå Golf. Det er en forholdsvis rimelig bil både i innkjøp og drift, som er kjempegod å kjøre og overraskende god plass til å være en "småbil".

Skrevet

Jeg ville også foreslå Golf. Det er en forholdsvis rimelig bil både i innkjøp og drift, som er kjempegod å kjøre og overraskende god plass til å være en "småbil".

Ja, liker Golf jeg også.

angrer en del på at vi ikke kvittet oss med den gamle bilen med en gang og beholdt golfen...

Skrevet

Jo mer "gubbete" jo mindre i forsikring- Golf suuuger jo forsikringspremie -jeg anbefaler en Toyota! :)

Skrevet

herreminhatt - ingen vrak kjører rundt i Norge i dag. Det sørger jo nettopp EU-kontroller for.

Skrevet

Ja, må være rimelig mange dumme kvinnfolk rundt omkring som synes det er helt greit.

hehe

Skrevet

Ingen biler er vel direkte utrygge i dag? har du noen eksempler? - ellers dømmer du jo alle de som bare har råd til EN bil - en "konebil" som noen som ikke tar vare på ungene sine.

Med EU-kontroller er det ingen vrak som kjører rundt på veiene.

Skrevet

herreminhatt - ingen vrak kjører rundt i Norge i dag. Det sørger jo nettopp EU-kontroller for.

Poenget mitt var at den som kjører barna bør ha den sikreste bilen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...