Gå til innhold

dere som har to biler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange har såkalte "konebiler" en mindre og eldre bil. Hvem er det som kjører denne? Den som frakter barna til barnehage og skole?

Gjest ikke nick akkurat nå
Skrevet

Jeg har en medium stor stasjonsvogn 9 år gammel til/fra jobb + hente i barnehage.

Mannen min har en 4 år gammel bil med grønne skilt.

Ingen av de er spesielt fine og jeg ville aldri byttet bort aircondition, varme i setene og cd-spiller mot den bilen selv om den er nyere.

Skrevet

Nå er jeg alene da og har ny bil, men da jeg hadde samboer kjørte han den gamle til jobb, og jeg som hadde mest ansvar for barna hadde den nye. Da vi flyttet fra hverandre syns han det var en selvfølge at jeg beholdt den nye. Han var veldig opptatt av sikkerhet, og det syns jeg man bør være når man skal kjøre rundt på det mest dyrebare man har, men desverre er det ikke alle som tenker sånn...

Skrevet

har inntrykk av at hos ganske mange er det mannen som kjører den nyeste, flotteste og sikreste, mens kona har den gamleste og mindre sikre bilen.

Noen mannfolk har vel behov for å vise seg frem at de har flotte biler...

Skrevet

Hos oss kjører jeg 6 seters Caravelle, og mannen kjører et gammelt vrak av en Mitsubishi varebil. Jeg kjører stort sett ungene dit de skal.

Skrevet

Stort sett meg som kjører sjefsbilen. ;) Jeg leverer minst en av unga om morran, gubben henter begge stort sett. På fine dager kjører han scooter til jobb, andre ganger gamle-Saaben (mine besteforeldres gamle bil). Barnehage og skole ligger i kort gangavstand fra huset.

Men de fleste dagene tar jeg buss/bane til jobb. :)

Skrevet

Hos oss er det jeg som vanligvis bruker den gamle varebilen, mens fruen kjører "nybilen". Ungene går til skolen...

Skrevet

Vi har to stasjonsvogner, en helt ny og en 10 år gammel. Hos oss er det alltid den som har barna som har den nye bilen, så gamlebilen blir helt brukt av oss begge på jobb (jobber turnus), og ellers hvis mannen skal avgårde med hundene på noe uten oss andre.

Skrevet

Ingen konebiler her i gården :)

Dvs. vi kjører begge "gamle" biler, han en 5 seters kasse (må ha plass til arbeidsting og tang baki) og jeg en stasjonsvogn.

Vi har også en "fin" bil, som vi koser oss med på "søndagsturer".

Nå skal mannen ha seg ny/en bil til, Merchedes av eldre type som han har ønsket seg lenge.

Om et års tid skal jeg bytte, da til noe nyere, men antagelig ikke mindre doning. (liker ikke små biler)

Når det gjelder henting og levering av barn så er det som regel han som leverer og han som henter, jeg gjør det om tidene passer jobbing.

Handling er det jeg som gjør.

:)

Skrevet

Vi har to biler, men ingen konebil! :-)

Vi bruker begge offentlig kommunikasjon til/fra jobb sånn til vanlig, så den ene bilen - "familiebilen" - kan benyttes av den som henter barn og kjører på butikken og fritidsaktiviteter etc. En sjelden gang bruekr en av oss bil til jobben.

Den andre bilen er en godværsbil som brukes på deilige sommerdager! ;-)

Gjest ikke bil
Skrevet

har inntrykk av at hos ganske mange er det mannen som kjører den nyeste, flotteste og sikreste, mens kona har den gamleste og mindre sikre bilen.

Noen mannfolk har vel behov for å vise seg frem at de har flotte biler...

Fordi man har en fin bil og bruker den har man behov for å vise den frem?

Tror det der er ganske enkelt. Menn er generelt mer interresert i bil enn damer, derfor har de også ofte finere bil. Dama bryr seg kanskje ikke så mye og har derfor ikke så fin bil, hvis de ikke har råd til to fine...

Skrevet

Jeg kan jo ikke overlate hustandens svindyre hovedvogn til andre.

Men ingen har klaget. Det skyldes nok at min bilpark holder gjennomgående høy standard.

Skrevet

Jeg kjører familiebilen. Manne har firmabil (og den har kun to seter)

Skrevet

Hos oss har det alltid vært kona som har brukt den beste bilen. Jeg har brukt "konebilen"

Dette fordi hun frakter det mest verdifulle vi har...barna.

I tillegg kommer jo selvagt endel andre ting inn også, som f.eks at den fineste bilen blir kjørt mindre antall km., så slitasjen blir mindre på den. Men det er underordnet i så måte.

Skrevet

Hos oss har det alltid vært kona som har brukt den beste bilen. Jeg har brukt "konebilen"

Dette fordi hun frakter det mest verdifulle vi har...barna.

I tillegg kommer jo selvagt endel andre ting inn også, som f.eks at den fineste bilen blir kjørt mindre antall km., så slitasjen blir mindre på den. Men det er underordnet i så måte.

Det kan vel også skyldes at mrxx bulker en del? :-)

Skrevet

Jeg kan jo ikke overlate hustandens svindyre hovedvogn til andre.

Men ingen har klaget. Det skyldes nok at min bilpark holder gjennomgående høy standard.

Herregud, noen ganger er dere i Høire noe uspiselige.

;-)

Skrevet

Her i huset kjører vi sammen til og fra jobb, stort sett. I en relativt ny og stor bil. Vi har ingen konebil, maen har derimot en mannebil til "søndagsbruk".

Maen har snakket om å kjøpe en gammel bil når jeg skal ut i permisjon - så han har noe å kjøre til jobb i. Jeg skal selvfølgelig ha den store, kjekke :-)

Beste hilsen fra

Skrevet

Det kan vel også skyldes at mrxx bulker en del? :-)

Hehe, det har du faktisk helt rett i at jeg gjør, jeg bulker oftere og mye hardere enn kona, som faktisk ikke har bulket ennå.

Men jeg har ikke gjort det på veien ennå:-)

Gjest amparro
Skrevet

Her i huset har vi to nye biler, hver vår. De er ca like store så den saken er jo grei ;-)

Skrevet

Vi bytter på - - ettersom hva vi skal - det er barn i begge biler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...