Gå til innhold

Normalt å savne eksmannen min??

Anbefalte innlegg

Gjest kovac...

Hei

Jeg er skilt og har fått meg ny kjæreste som jeg er veldig glad i. Vi passer kjempebra sammen på alle måter.

Problemet mitt er at ofte tenker på eksmannen min, savner han, og savner å ha kontakt med han. Det er ikke slik at jeg kunne tenke meg å flytte tilbake til han, eller bytte ut min nåværende kjæreste med min eksmann, men jeg savner han rett og slett bare. Dette plager meg. Spesiellt at jeg ofte tenker på han når jeg er sammen med min nåværende kjæreste. Dersom vi gjør ting som minner om ting som jeg og min eksmann gjorde sammen, hvor vi hadde det kjekt sammen, så dukker han opp i tankene mine.

Av og til tar jeg meg i å ønske han tilbake, men jeg vet jo innerst inne at det aldri ville fungert. Da prøver jeg å tenke på alle de vonde minnene og tingene som gjorde at det ble slutt mellom oss. Men vi har jo mange gode minner sammen også, og det er de jeg tenker på når jeg savner han. Akkurat som om jeg bare klarer å huske det som var bra mellom oss...

Veldig forvirrende innlegg dette her. Men det jeg egentlig lurer på er om det er andre som har hatt det slik etter en skilsmisse, når de har funnet seg en ny mann?? Er det normalt å føle slik? MIn nye kjæreste har jo også vært gift tidligere, og han kan ikke forstå at jeg tenker slik, for det gjør aldri han.

PS...dersom det er av noen betydning så er det over et år siden jeg gikk fra min mann, og det er først nå etter at jeg har fått meg ny kjæreste at jeg har begynt å savne min eksmann.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195788-normalt-%C3%A5-savne-eksmannen-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Clue1365380406

Ikke unormalt i det hele tatt at tankene på eksen kommer nå.

Det er jo nå du er i de samme situasjonene igjen, som du var når du var med ham.

Jeg tror ikke det har noen betydning hvor lang tid etter bruddet det er, dette ville nok dukket opp uansett.

Det tar litt tid før man etablerer minner osv med en ny mann. Derfor vil minnene fra før dukke opp.

Det er nok en måte å jobbe seg gjennom bruddet, det også.

Det at du føler at du savner ham er heller ikke så rart. Han representerer kanskje trygghet for deg, og vi mennesker har det med å gå for det trygge.

Den nye mannen er nok ennå det utrygge, ettersom du ikke vet hvordan ting vil utvikle seg med ham, og heller ikke kjenner ham så godt.

Ting tar tid.

Kjenner meg veldig godt igjen!

Har vært gjennom det samme, og disse følelsene dukket opp. Men det gikk over.

Nå har jeg vært sammen med min nye mann i fire år, og har det så bra som jeg aldri har hatt det før. Og vil absolutt ikke ha eksen tilbake.

Det ville jeg forresten ikke da jeg "savnet" ham heller. Det var tryggheten jeg savnet.

Gjest Bertinemor

Min første tanke er at du ikke er helt over bruddet med din eksmann. Kanskje et år er for tidlig for deg å starte ett nytt forhold.Kanskje trenger du mere tid.

Jeg gikk også igjennom et svært følelsesladet brudd for 3 år siden. Vi kunne bare ikke være sammen, det var ikke bra for noen av oss. Nå har han gått videre til et veldig seriøst forhold, og jeg har akkurat begynt et nytt. Jeg merker at jeg savner eksen min, når jeg kommer i situasjoner med han nye, situasjoner som jeg har vært i før med eksen. Det er helt naturlig å sammenligne dem. Noen ganger vil man huske opplevelsene med eksen som mer postitive enn de man har med den nye. Men andre ganger er det omvendt. Jeg venter selv på at den følelsen skal gå vekk. Følelsen av å ville ha han tilbake, ha tilbake den følelsen jeg hadde der og da. Den tonen vi hadde, som var så trygg, god og gjensidig. Samtidig som jeg også vet at jeg ikke vil blir sammen med eksen igjen, det toget har gått for lenge siden. Det er ikke snakk om det en gang. Akkurat slik som du har det. Men det er lov å tenke slik. Og det skulle bare mangle, dere elsket jo hverandre! Men vi får håpe det går over etterhvert. Og det gjør det nok. Når kjærligheten dere hadde, gikk over. Da kan det meste gå over. Dessverre.

Men samtidig er det en god ting også! For da har du alltid mulighet til å gå videre:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...