Gjest Edel Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 Jeg fødte for 8 uker siden i dag og var plaget med bekkenløsningssmerter i svangerskapet. Fikk smerter allerede i uke 12 som av og til gjorde veldig vondt når jeg gikk. Tok imidlertid veldig hensyn, og smertene ble ikke verre. I slutten av svangerskapet var det verste å snu seg i sengen, samt å reise seg opp. Fikk også vondt av å gå turer, men dette kjente jeg best etterpå, feks om kvelden. Smertene satt "mellom bena" og litt nedover langs innsiden av lårene. Nå har jeg veldig lyst til å begynne å trene igjen, føler meg mildt sagt i elendig form. Liker best å jogge. Problemet mitt er at jeg fremdeles har vondt i bekkenet. Kan være helt smertefri en dag, men etter en LITEN gåtur får jeg vondt etterpå. Dersom jeg går litt langt så får jeg også vondt mens jeg går. Det jeg lurer på er: Er det farlig å begynne å jogge selv om det gjør vondt? Kan jeg gjøre det værre? Burde jeg hatt fysioterapibehandling? Legen har ALDRI nevnt noe om dette. Syns hun ikke jeg har det alvorlig nok? Har ikke spurt selv heller da jeg ikke vil virke sytete. Legen sa at jeg ikke burde stå på ski i år. Kan dette stemme? Hva med ridning? Det er ihvertfall god trening for bekkenmuskulaturen. Legen sa også at smertene ant. var hormonelt hos meg, og ikke pga. belastning siden de kom så tidlig. Og at jeg kanskje ville kjenne smerter så lenge jeg ammer. Kan jeg ikke trene så lenge jeg ammer da? Vil fysioterapi ikke hjelpe da? Har også fått påvist lavt ferritinnivå (9). Hadde 42 før graviditeten. (Har ikke sluttet å blø ennå etter fødselen, dvs. nå er det mest utflod som kommer. Har en dag med blod innimellom). Men blodprosenten var fin (13). Kan det allikevel være dette som gjør at jeg er trett og uopplagt? Har også hodepine og vondt/hoven i bihuler samt synsforstyrrelser(?vanskelig å beskrive) av og til. (Ikke forkjølet eller noe altså) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19580-trening-etter-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pregnasaurus Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 Hei Edel Håper dere har det fint begge to! Ferritin sier noe om dine jernlagre- hvis hb'en er 13, tror jeg ikke at det er det som er grunnen til din uopplagthet ( får du sove og slappe av nok?). Tror heller ikke at det er en god ide med jogging, hvis det gjør vondt å gå tur. Hva med svømming eller sykling - det er jo trening som ikke belaster leddene så mye? Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19580-trening-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-86201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 18. februar 2001 Del Skrevet 18. februar 2001 Om du fortfarande ha ont efter din bäckenlossning, tycker jag inte att du skall börja att träna hårt ännu. Gå korta turer, simma och cykla. När bäckenet känns bättre, kan du gott börja att jogga försiktigt. Jag tycker inte att du behöver gå till en fysioterapeut ännu, då dessa besvär brukar att försvinna efter en stund. Om besvären inte ger sig, skall du givetvis söka hjälp längre fram. Din blodprocent är bra, det är det viktigaste. Alltså ingen anledning till oro. Vad din huvudvärk och synförändringar kommer av, vet jag inte. Om du inte är förkyld eller mycket trött, tycker jag att du skall ta upp detta med din doktor. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19580-trening-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-86296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.