Gå til innhold

forandringer i planene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg når jeg er en person som ikke takler plutslige forandringer i planer og typen ringte nettopp og sa at han ikke ble hjemme i kveld likevel. Vi hadde planer om bare å være hjemme i kveld og kose oss. Jeg takler dårlig forandringer på kort varsel, og reagerer med skuffelse. Så blir han sur for at jeg prøver å manipulere han med å gi ham dårlig samvittighet. Jeg vil ikke gi ham dårlig samvittighet, men når jeg er lei meg, skal jeg da spille glad? For når har han bestemt seg for å dra på fiske-tur i kveld så vil jeg ikke ha en surmulende type sittende hjemme bare fordi at jeg ikke vil han skal dra. Problemet er også at jeg har nettopp flyttet hit og kjenner ikke så mange her, så det blir vel til at jeg blir sittende foran TVen alene i kveld.

Skrevet

Jeg er ikke flink med forandringer i planene (med mindre det faktisk ser en uforutsett ulykke da er jeg veldig flink å ordne opp og lage alternative løsninger). Men sånt som du peker på her er jeg ikke særlig flink med.

Jeg surmuler rett og slett en stund. Har gitt beskjed til omgivelsene at de bare skal overse det for det går over og stikker ikke dypt. Jeg er en person som man kan risikere blir sint dersom man inviterer på gratis middag på kort forvarsel - jeg liker det ikke og jobber med det.

Men som sagt, de jeg kjenner vet om det og overser furtingen min. Gi meg et par timer så jeg velvillig innstilt og tilbake i mitt vante humør.

Skrevet

Hvorfor blir du ikke med ham?

Kan kanskje det. Men er egentlig ikke så gira på fisking. Og så er det alltid en slik gutteting.

mil1365380270
Skrevet

Kan dere ikke være hjemme og kose dere i morgen kveld? Synes du skal være glad for at han har en kompis som har anledning til å fiske med ham, når du ikke vil. Prøv å glede deg på hans vegne, fisking er ikke det verste man kan drive med :-)

Gjest mummikusine
Skrevet

Kan kanskje det. Men er egentlig ikke så gira på fisking. Og så er det alltid en slik gutteting.

Altså dere hadde jo ingen planer, det å sitte hjemme er jo liksom default, det en gjør når man ikke har noen planer.

At han fant på noe annet er da egentlig ok, er det ikke? Men han kunne jo spurt deg først om det var greit, så du hvertfall kunne følt du var med på avgjørelsen.

Skal han ut med andre gutter? Det er da kos å gjøre noe sammen, av og til noe man vanligvis ikke gjør. Vil du ikke være med får du kose deg hjemme da. Ikke verre enn det.

Livet består av sånt, en kan ikke alltid vite alt som skal skje til en hver tid.

Noe annet er det om han stadig stikker unna ting, og helst unngår å tilbringe tid med deg.

Skrevet

Jeg hadde elsket å bli med på fisketur, men det er nå meg.

Lei en god film, kjøp en flaske vin eller en boks kakao, krøll deg sammen under et deilig teppe og kooos deg i kveld! :o)

Skrevet

Jeg er ikke flink med forandringer i planene (med mindre det faktisk ser en uforutsett ulykke da er jeg veldig flink å ordne opp og lage alternative løsninger). Men sånt som du peker på her er jeg ikke særlig flink med.

Jeg surmuler rett og slett en stund. Har gitt beskjed til omgivelsene at de bare skal overse det for det går over og stikker ikke dypt. Jeg er en person som man kan risikere blir sint dersom man inviterer på gratis middag på kort forvarsel - jeg liker det ikke og jobber med det.

Men som sagt, de jeg kjenner vet om det og overser furtingen min. Gi meg et par timer så jeg velvillig innstilt og tilbake i mitt vante humør.

Vitner om god selvinnsikt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...