Gå til innhold

opplasting av hjemmeside

Anbefalte innlegg

Gjest sliten & oppgitt
Skrevet

Håper noen kan gi meg tips.

Jeg har laget en hjemmeside i Front Page men klarer ikke å laste den opp på home.online.no hvor jeg har hjemmeside.

jeg lurer på om det er noe galt i Front Page. Når ejg lagde en hjemmeside sist for mange år siden mener jeg at jeg hadde en index side. Det er ikke blir opprettet nå av en eller annen grunn. Må jeg ha dette og kan jeg eventuellt lage den selv?

Hjemmesiden er på 2 sider. En forside og en side to som er linket til. denne er det haugevis av bilder på. Ellers ingen ting annet en litt tekst.

Noen som har tips til meg?

Skrevet

Jeg har også hjemmeside på samme sted som deg og jeg får heller ikke til å laste opp sidene via FrontPage. Så det jeg gjør er å laste opp sidene ved hjelp av et FTP program.

Gjest sliten & oppgitt
Skrevet

Jeg har også hjemmeside på samme sted som deg og jeg får heller ikke til å laste opp sidene via FrontPage. Så det jeg gjør er å laste opp sidene ved hjelp av et FTP program.

Det glemte jeg vist å skrive men det er det jeg også gjør. Bruker WS-FTP. Fungerer greit. Kan jeg spørre deg - drar du over hele webmappa eller åpner du de og drar over filene" løse". Kan jeg også spørre deg om du har indexfil?

Skrevet

Det glemte jeg vist å skrive men det er det jeg også gjør. Bruker WS-FTP. Fungerer greit. Kan jeg spørre deg - drar du over hele webmappa eller åpner du de og drar over filene" løse". Kan jeg også spørre deg om du har indexfil?

jeg drar over hver enkelt fil. jeg har ei index.html fil slik at hjemmesiden min får ei startside

Skrevet

Du kan rett og slett omdøpe forsiden din til index.html. Pass på at eventuelle linker tilbake fra den andre siden blir oppdatert til å peke til riktig filnavn.

Skrevet

Hvis du har hjemmesideadresse home.online.no/brukernavn, vil man automatisk komme til index.htm hvis man skriver denne adressen. Dersom du ikke har en index.htm-fil, må du skrive inn home.online.no/brukernavn/side1.htm f.eks... Og du må selv lage index-siden, bare gi hovedsiden din navnet index.htm eller index.html. Og husk å forandre hvis du linker til hovedsiden fra undersidene og da. ;)

Skrevet

Det beste tipset jeg kan gi deg er å sette deg såpass inn i hvordan det fungerer at du slipper å være avhengig av at frontpage (eller et annet program) skal opprette filer med de og de navnene for deg.

"...................................."

Gjest sliten & oppgitt
Skrevet

jeg drar over hver enkelt fil. jeg har ei index.html fil slik at hjemmesiden min får ei startside

Ok. Takk.

Gjest sliten & oppgitt
Skrevet

Du kan rett og slett omdøpe forsiden din til index.html. Pass på at eventuelle linker tilbake fra den andre siden blir oppdatert til å peke til riktig filnavn.

Har gjort det nå men får det fortsatt ikke til.

kan det være at det er noe i front page jeg ikke har gjort? Aktivert sidene eller noe?

F.eks. at det er noe med dette:

Hvis du lager hjemmesidene dine i FrontPage, så må du altså opprette en såkalt "disk-based web", og laste opp filene med FTP til ftp.home.no på vanlig måte.

Gjest sliten & oppgitt
Skrevet

Hvis du har hjemmesideadresse home.online.no/brukernavn, vil man automatisk komme til index.htm hvis man skriver denne adressen. Dersom du ikke har en index.htm-fil, må du skrive inn home.online.no/brukernavn/side1.htm f.eks... Og du må selv lage index-siden, bare gi hovedsiden din navnet index.htm eller index.html. Og husk å forandre hvis du linker til hovedsiden fra undersidene og da. ;)

takk for svar. Fikk det ikke til nå hellr dessverre. Forsøkte å bare legge over en side men det gikk heller ikke. Kan det være et eller annet jeg ikke har aktivert, tro?

Gjest sliten & oppgitt
Skrevet

Det beste tipset jeg kan gi deg er å sette deg såpass inn i hvordan det fungerer at du slipper å være avhengig av at frontpage (eller et annet program) skal opprette filer med de og de navnene for deg.

"...................................."

Det har du sikkert rett i. Problemet er at jeg har låst meg helt fast nå. Har lastet opp over 100 bilder i FP. Har derfor ikke lyst til å begynne på nytt og måtte gjøre alt på nytt.

Jeg har laget flere hjemmesider for en 4-5 år siden og fikk det greit til da. Trodde det skulle gå greit nå også.

Takk for svar.

Skrevet

Har gjort det nå men får det fortsatt ikke til.

kan det være at det er noe i front page jeg ikke har gjort? Aktivert sidene eller noe?

F.eks. at det er noe med dette:

Hvis du lager hjemmesidene dine i FrontPage, så må du altså opprette en såkalt "disk-based web", og laste opp filene med FTP til ftp.home.no på vanlig måte.

Beklager, jeg kan ikke FrontPage, så det kan jeg ikke hjelpe deg med.

Skrevet

Ok. Takk.

Hvordan går det her da? Som det skrives over her så må du altså ha ei index.html side for at home.online.no/brukernavn adressen din skal fungere. Ellers blir adressen slik: home.online.no/brukernavn/dinside.html

Frontpage har en egen funksjon for å laste opp sidene dine (publiser knapp), men dette fungerer kun hvis serveren hvor din side skal legges opp har såkalt Frontpage Extensions innstallert. Dette er det ikke hos home.online.no så du må bruke et FTP program for å legge opp filene dine.

Med FTP program kan du dra opp hele mapper og også enkelt filer.

Husk at index.htm filen må ligge i /root/ (i roten) og ikke i en folder. Husker ikke helt hvordan det er på home.online.no men vanligvis bruker /root/ folderen å hete "web" eller noe i den duren.

Håper du får det til.

Gjest sliten & oppgitt
Skrevet

Hvordan går det her da? Som det skrives over her så må du altså ha ei index.html side for at home.online.no/brukernavn adressen din skal fungere. Ellers blir adressen slik: home.online.no/brukernavn/dinside.html

Frontpage har en egen funksjon for å laste opp sidene dine (publiser knapp), men dette fungerer kun hvis serveren hvor din side skal legges opp har såkalt Frontpage Extensions innstallert. Dette er det ikke hos home.online.no så du må bruke et FTP program for å legge opp filene dine.

Med FTP program kan du dra opp hele mapper og også enkelt filer.

Husk at index.htm filen må ligge i /root/ (i roten) og ikke i en folder. Husker ikke helt hvordan det er på home.online.no men vanligvis bruker /root/ folderen å hete "web" eller noe i den duren.

Håper du får det til.

Fikk det til, nå. Takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...