Gå til innhold

Da har jeg vært hos legen - utredning

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært hos legen, tok hormonprøver, så nå min kjære gå til sin legen for å få henvisning til Riksen for å ta en sædprøve. Godt å komme igang.... så får vi se hvordan det står til med de små der, før vi kan gjøre noe mer...jeg er så spent...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/195854-da-har-jeg-v%C3%A6rt-hos-legen-utredning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne ikke legen din skrive ut rekvisisjon til sædprøve? Hørtes rart ut.

Kanskje du kan ringe til legen din og be om det, da sparer dere litt tid og penger.

Spennende med utredning, jeg grugledet meg utrolig før første timen.

Jeg syns også det hørtes rart ut... men han sa at samboeren min måtte gå til sin lege...det er jo litt tungvint da... men men nå har ihvertfall samboern min fått sendt pairerer til fastlegeontoret, slik at han får seg fast lege. Så må han jo få time der for så å få time på riksen... skal ikke være så enkelt. Gjorde du noen andre undersøkelser første timen? Hvor langt har dere kommet i systemet nå da? Bruker dere riksen?

klem

Jeg syns også det hørtes rart ut... men han sa at samboeren min måtte gå til sin lege...det er jo litt tungvint da... men men nå har ihvertfall samboern min fått sendt pairerer til fastlegeontoret, slik at han får seg fast lege. Så må han jo få time der for så å få time på riksen... skal ikke være så enkelt. Gjorde du noen andre undersøkelser første timen? Hvor langt har dere kommet i systemet nå da? Bruker dere riksen?

klem

Jeg var hos fastlegen min to (tre) ganger før jeg var hos gynekolog.

Første gang pratet vi litt og jeg tok et par blodprøver, fikk beskjed om å komme tilbake etter 20 dager for nye blodprøver. Tok også en gu. Legen ville vente litt med henvisning, hadde kun gått seks mnd etter pilleslutt og han kunne ikke finne noe galt via undersøkelser, selv om jeg kun fikk negative el-tester og hadde ustabile sykluser.

Tredje gangen var jeg der for noe helt annet, men tok opp syklusproblemene i tillegg. Da fikk jeg henvisning til en navngitt gynekolog. Ringte for å få time, men ventelisten var hele fire måneder. Ringte en annen gynekolog for å høre om jeg kunne komme inn der litt før, og jeg fikk time samme uke!

Der pratet vi også litt om forskjellig, mannen fikk rekvisisjon til sædprøver, (fastlegen min hadde ikke gjort det enda, fordi det hadde gått så kort tid. I utgangspunktet ville han at vi skulle vente til disse tider med å bli henvist, men det ville ikke jeg c",) ). Gynekologen tok også gu med celleprøve og innvendig ul.

Fikk time halvannen måned etterpå, nok en gu og ul. Måtte vente på sædprøveresultatene før videre behandling ble avgjort. Sædprøven kom og vi bestilte time for en pratetime for å avklare alternativene vi hadde. Ny rekvisisjon til sædprøve nr to, dette måtte til ved en søknad om icsi og også som en kontroll av første test, siden sædkvaliteten kan variere sterkt. Blodprøver av meg av visse hormoner.

Nå er vi 11 mnd etter pilleslutt og har etter alt å dømme kommet ganske langt. Sædprøven skal leveres neste uke og jeg skal til HSG-røntgen om ikke så lenge. I mellomtiden går jeg på Primolut, en syklusstabiliserende kur, uten får jeg mensen hver 14. dag.

Det var vår historie i kortform.

Vi bruker ikke Riksen, men Haukeland.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...