Gå til innhold

Lære å spille gitar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ei jente som trenger en hobby. Jeg har alltid hatt lyst til å kunne spille et instrument, så nå tenker jeg å melde meg på et gitarkurs. Vurderer et kurs på 24 timer(fordelt over 12 kvelder med 2 timer hver gang), som koster 1000 kroner. Dyrt/billig, anyone? Men så må jeg jo ha noe å spille på også!Hvor mye må jeg regne med å betale for en gitar med bæreveske?

Gjest klimprern
Skrevet

Når en begynner å spille gitar, er det kjekkest å spille på nylonstrenger - og du trenger jo ikke kjøpe den dyreste heller, sånn til å begynne med? Du bør få en ok gitar til 1000 -1500 kroner. En bærebag vil koste deg ca. 500.

Hva med å kjøpe brukt?

Lykke til med kurset i alle fall - det hørtes forresten ut til å være kjempebillig!

:)

Skrevet

Når en begynner å spille gitar, er det kjekkest å spille på nylonstrenger - og du trenger jo ikke kjøpe den dyreste heller, sånn til å begynne med? Du bør få en ok gitar til 1000 -1500 kroner. En bærebag vil koste deg ca. 500.

Hva med å kjøpe brukt?

Lykke til med kurset i alle fall - det hørtes forresten ut til å være kjempebillig!

:)

Tusen takk for svaret!! Oi, visste ikke gitarer kostet så mye...Men å kjøpe brukt er kanskje en ide!

Skrevet

Tusen takk for svaret!! Oi, visste ikke gitarer kostet så mye...Men å kjøpe brukt er kanskje en ide!

1.000 - 1.500 er jo ikke mye for et instrument - du finner neppe noen andre instrumenter som er rimeligere. Det er mye bra brukt å finne, men det er slett ikke sikkert det blir noe billigere. Fordelen er at du kan få en gitar til 1.000-1.500 som har kostet 2-3.000,-, og et bedre instrument _er_ bedre å spille på, også for en nybegynner.

"..................................."

Skrevet

1.000 - 1.500 er jo ikke mye for et instrument - du finner neppe noen andre instrumenter som er rimeligere. Det er mye bra brukt å finne, men det er slett ikke sikkert det blir noe billigere. Fordelen er at du kan få en gitar til 1.000-1.500 som har kostet 2-3.000,-, og et bedre instrument _er_ bedre å spille på, også for en nybegynner.

Blokkfløyte er billigere. ;o)

Skrevet

Og innmari behagelig for ørene en sen sommerkveld ved bålet....... . ;)

Skrevet

jeg betalte 2000 kroner for Gitaren+ bæreveske som kostet ca 200

Skrevet

Du får en helt grei nylonstreng gitar til 7-800 kr. Greit til å begynne med, så kan du heller avansere etterhvert! Det er så kjekt å spille gitar atte, det må du hive deg på vettu

:-)

Skrevet

Du får en helt grei nylonstreng gitar til 7-800 kr. Greit til å begynne med, så kan du heller avansere etterhvert! Det er så kjekt å spille gitar atte, det må du hive deg på vettu

:-)

Takk skal du ha!!Nå skal jeg til byen og sjekke utvalget:)

Skrevet

Nei, det er klart. Men jeg sammenligner ikke med andre instrumenter, men ser hva min slunkne studentlommebok har råd til:)

Skrevet

Og mye, mye mye vanskeligere å lære å spille hørbart på enn gitar :-)

"...................................."

Skrevet

Nei, det er klart. Men jeg sammenligner ikke med andre instrumenter, men ser hva min slunkne studentlommebok har råd til:)

Det er helt klart en viktig målestokk, ja :-)

Skrevet

Jeg synes det var ganske billig.

Tror du får gitarer fra ca 1500,- og oppover. Anbefaler å legge litt penger i en god en som holder en stund. Ikke noe er så frustrerende som å spille på et dårlig instrument!

Skrevet

Og mye, mye mye vanskeligere å lære å spille hørbart på enn gitar :-)

Tja... ;o) Jeg har prøvd - virkelig! - å lære å spille gitar, men jeg måtte bare gi opp. Jeg er nok sjeldent tonedøv.

Men jeg skal ikke påstå at blokkfløyte-kunnskapene er særlig bedre enn gitar-grepene egentlig... Selv om jeg forna dar spilte blokkfløyte i et orkester på et julespill... *Grøss*

Skrevet

Tja... ;o) Jeg har prøvd - virkelig! - å lære å spille gitar, men jeg måtte bare gi opp. Jeg er nok sjeldent tonedøv.

Men jeg skal ikke påstå at blokkfløyte-kunnskapene er særlig bedre enn gitar-grepene egentlig... Selv om jeg forna dar spilte blokkfløyte i et orkester på et julespill... *Grøss*

Blokkfløyte er fryktelig vanskelig å spille slik at det ikke låter helt jævlig :-)

"....................................."

Skrevet

Ville bare takke alle hjelpsomme sjeler for svarene! Jeg var så heldig å få låne gitaren til en slektning, så nå slipper jeg å kjøpe!! Har meldt meg på gitarkurs og gleder meg stort:)) Men kurset begynner ikke før i november,da,så jeg får glede meg en stund til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...