Gjest koma Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Hei, jeg er ei jente som trenger en hobby. Jeg har alltid hatt lyst til å kunne spille et instrument, så nå tenker jeg å melde meg på et gitarkurs. Vurderer et kurs på 24 timer(fordelt over 12 kvelder med 2 timer hver gang), som koster 1000 kroner. Dyrt/billig, anyone? Men så må jeg jo ha noe å spille på også!Hvor mye må jeg regne med å betale for en gitar med bæreveske? 0 Siter
Gjest klimprern Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Når en begynner å spille gitar, er det kjekkest å spille på nylonstrenger - og du trenger jo ikke kjøpe den dyreste heller, sånn til å begynne med? Du bør få en ok gitar til 1000 -1500 kroner. En bærebag vil koste deg ca. 500. Hva med å kjøpe brukt? Lykke til med kurset i alle fall - det hørtes forresten ut til å være kjempebillig! 0 Siter
Gjest koma Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Når en begynner å spille gitar, er det kjekkest å spille på nylonstrenger - og du trenger jo ikke kjøpe den dyreste heller, sånn til å begynne med? Du bør få en ok gitar til 1000 -1500 kroner. En bærebag vil koste deg ca. 500. Hva med å kjøpe brukt? Lykke til med kurset i alle fall - det hørtes forresten ut til å være kjempebillig! Tusen takk for svaret!! Oi, visste ikke gitarer kostet så mye...Men å kjøpe brukt er kanskje en ide! 0 Siter
Prozak Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Tusen takk for svaret!! Oi, visste ikke gitarer kostet så mye...Men å kjøpe brukt er kanskje en ide! 1.000 - 1.500 er jo ikke mye for et instrument - du finner neppe noen andre instrumenter som er rimeligere. Det er mye bra brukt å finne, men det er slett ikke sikkert det blir noe billigere. Fordelen er at du kan få en gitar til 1.000-1.500 som har kostet 2-3.000,-, og et bedre instrument _er_ bedre å spille på, også for en nybegynner. "..................................." 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 1.000 - 1.500 er jo ikke mye for et instrument - du finner neppe noen andre instrumenter som er rimeligere. Det er mye bra brukt å finne, men det er slett ikke sikkert det blir noe billigere. Fordelen er at du kan få en gitar til 1.000-1.500 som har kostet 2-3.000,-, og et bedre instrument _er_ bedre å spille på, også for en nybegynner. "..................................." Blokkfløyte er billigere. ;o) 0 Siter
Gjest Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Blokkfløyte er billigere. ;o) Det tenkte jeg også 0 Siter
Åsemor Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Blokkfløyte er billigere. ;o) Og innmari behagelig for ørene en sen sommerkveld ved bålet....... . 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 jeg betalte 2000 kroner for Gitaren+ bæreveske som kostet ca 200 0 Siter
zapata Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Du får en helt grei nylonstreng gitar til 7-800 kr. Greit til å begynne med, så kan du heller avansere etterhvert! Det er så kjekt å spille gitar atte, det må du hive deg på vettu :-) 0 Siter
Gjest koma Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Du får en helt grei nylonstreng gitar til 7-800 kr. Greit til å begynne med, så kan du heller avansere etterhvert! Det er så kjekt å spille gitar atte, det må du hive deg på vettu :-) Takk skal du ha!!Nå skal jeg til byen og sjekke utvalget:) 0 Siter
Gjest koma Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 1.000 - 1.500 er jo ikke mye for et instrument - du finner neppe noen andre instrumenter som er rimeligere. Det er mye bra brukt å finne, men det er slett ikke sikkert det blir noe billigere. Fordelen er at du kan få en gitar til 1.000-1.500 som har kostet 2-3.000,-, og et bedre instrument _er_ bedre å spille på, også for en nybegynner. "..................................." Nei, det er klart. Men jeg sammenligner ikke med andre instrumenter, men ser hva min slunkne studentlommebok har råd til:) 0 Siter
Prozak Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Blokkfløyte er billigere. ;o) Og mye, mye mye vanskeligere å lære å spille hørbart på enn gitar :-) "...................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Nei, det er klart. Men jeg sammenligner ikke med andre instrumenter, men ser hva min slunkne studentlommebok har råd til:) Det er helt klart en viktig målestokk, ja :-) "...................................." 0 Siter
Gjest GA Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Jeg synes det var ganske billig. Tror du får gitarer fra ca 1500,- og oppover. Anbefaler å legge litt penger i en god en som holder en stund. Ikke noe er så frustrerende som å spille på et dårlig instrument! 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Og mye, mye mye vanskeligere å lære å spille hørbart på enn gitar :-) "...................................." Tja... ;o) Jeg har prøvd - virkelig! - å lære å spille gitar, men jeg måtte bare gi opp. Jeg er nok sjeldent tonedøv. Men jeg skal ikke påstå at blokkfløyte-kunnskapene er særlig bedre enn gitar-grepene egentlig... Selv om jeg forna dar spilte blokkfløyte i et orkester på et julespill... *Grøss* 0 Siter
Prozak Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Tja... ;o) Jeg har prøvd - virkelig! - å lære å spille gitar, men jeg måtte bare gi opp. Jeg er nok sjeldent tonedøv. Men jeg skal ikke påstå at blokkfløyte-kunnskapene er særlig bedre enn gitar-grepene egentlig... Selv om jeg forna dar spilte blokkfløyte i et orkester på et julespill... *Grøss* Blokkfløyte er fryktelig vanskelig å spille slik at det ikke låter helt jævlig :-) "....................................." 0 Siter
Gjest koma Skrevet 3. september 2005 Skrevet 3. september 2005 Ville bare takke alle hjelpsomme sjeler for svarene! Jeg var så heldig å få låne gitaren til en slektning, så nå slipper jeg å kjøpe!! Har meldt meg på gitarkurs og gleder meg stort:)) Men kurset begynner ikke før i november,da,så jeg får glede meg en stund til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.