Gå til innhold

p-piller på resept

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg er SÅ vimsete.
Skrevet

Jeg bor i Stavanger, og har glemt helt ut å få ny resept på p-piller, og det er for sent å bestille time hos legen for å få. Synes å ha hørt at man kan gå på en helsestasjon-sak i Stavanger sentrum hvor helsesøstre kan skrive ut resept til ungdom. Stemmer dette? Kan jeg gå dit? Er 21.

Skrevet

Man bestiller som regel ikke time for å få fornyet p-pille-resepten? Bruker bare ringe inn og si at jeg trenger en ny, henter den hvis det er tid til det, hvis ikke får jeg den faxet ned til nærmeste apotek (men ved fax gjelder den bare én gang).

Skrevet

Helsestasjonen for ungdom er vel bare for ungdom fra 16-20?

Uansett - gjør som tiliti sier, ta en telefon til legekontoret mandag morgen og få dem til å ringe inn resepten til et apotek evt. at du henter den i luka.

Og legg gjerne inn en påminnelse på mobilen slik at du får beskjed en uke eller to før du går tom for piller neste gang. :o)

Gjest Jeg er SÅ vimsete
Skrevet

Man bestiller som regel ikke time for å få fornyet p-pille-resepten? Bruker bare ringe inn og si at jeg trenger en ny, henter den hvis det er tid til det, hvis ikke får jeg den faxet ned til nærmeste apotek (men ved fax gjelder den bare én gang).

Saken er den at jeg har fått p-pillene fra en i familien det siste året, men av x-antall grunner kan jeg ikke det denne gangen. Derfor tror jeg ikke det går å få sendt en fax. Noen andre løsninger?

Takk for svar.

Ps. Jeg trenger brettet innen 11. september, så det er jo en stund til enda, men da jeg ringte et sånt gratis legesenter kunne de ikke ta meg inn før den 16.

Skrevet

Saken er den at jeg har fått p-pillene fra en i familien det siste året, men av x-antall grunner kan jeg ikke det denne gangen. Derfor tror jeg ikke det går å få sendt en fax. Noen andre løsninger?

Takk for svar.

Ps. Jeg trenger brettet innen 11. september, så det er jo en stund til enda, men da jeg ringte et sånt gratis legesenter kunne de ikke ta meg inn før den 16.

Ring til fastlegen din og legg fram saken, og be ham faxe en resept til et legesenter nær deg. Si du vil bestille deg legetime så snart du kan, men at du må ha resepten nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...