Gå til innhold

Håper noen kan svare:)

Anbefalte innlegg

Gjest Håper noen kan svare:)
Skrevet

Hei,

Har tenkt å melde meg på en sånn kurs aetat tilbyr. Siden jeg har vært arbeidsledig ganke lenge etter at jeg har blitt ferdig med utdanningen min.

Jeg har aldri i livet mitt jobbet før. Men håper jeg får en snart:)

Er det noen som kan si meg hvor mye kursstønad jeg får mens jeg går på kurset...og hvor lenge etter kurset kommer jeg til å få kursstønad, evnt. like mye?

Hva hvis jeg blir gravid?

Håper noen kan svare:)

Takk

Skrevet

Kursstønaden tilsvarer vel det man ville fått i dagpenger, eller et minimumsbeløp hvis man ikke har rett til dagpenger? (mulig jeg tar feil)

"...................................."

Skrevet

Hvis du ikke har noe før kurset får du heller ikke noe etter kurset.

Langt nede på siden her finner du satser:

http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=17591

Er rundt 5000 i mnd skattefritt + ev. stønad til barn/barnepass. Regner med at du er over 19.

Dersom dagpengeretten din er i behold (men det er den vel ikke siden du ikke vet hva du skal leve av etter kurset) så vil tiden du har kursstønad regnes som dagpenger mht permisjon og fødselspenger, men det vil regnes etter hva du hadde i dagpenger før du begynte på kurset.

Forvirrende, ikke sant. Men det gjelder jo uansett ikke deg dersom du ikke har dagpenger.

Skrevet

Kursstønaden tilsvarer vel det man ville fått i dagpenger, eller et minimumsbeløp hvis man ikke har rett til dagpenger? (mulig jeg tar feil)

"...................................."

Iallefall da jeg gikk kurs i 2002 brukte de dagpengebasert tilskudd for de som hadde rett på dagpenger.

Jo mer du hadde i dagpenger fra før, jo mer ekstra fikk du per dag.

Hadde du ikke rett på dagpenger fikk du 5000 kr dersom du var over 19, 3600 dersom du var under 19.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...