Gå til innhold

Vondt i magen og rennaræv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier dere virkelig "rennaræv" I Oslo? Trodde det var et typisk bergensk uttrykk, men dere har det jo med å stjele uttrykk fra oss... :o)

Vi sier foresten "renneræv"..

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

20

• Lillemus

15

• Gyda

7

• Aryane

5

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sier dere virkelig "rennaræv" I Oslo? Trodde det var et typisk bergensk uttrykk, men dere har det jo med å stjele uttrykk fra oss... :o)

Vi sier foresten "renneræv"..

Det er et ord jeg egentlig aldri bruker, men jeg tror vi sier diare.

Det er bare jeg som vet hvordan man skal få folk til å lese innlegg og dermed svare. :)

Skrevet

Det er bare jeg som vet hvordan man skal få folk til å lese innlegg og dermed svare. :)

*ler*

Skrevet

I Trøndelag sier vi sprutsjuttu.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Immodium har jeg ikke. Men det leste jeg om i en bok av Saabye.

Men jeg er bedre nå. Får håpe det holder seg sånn! :)

Jeg fikk beskjed om en gang jeg hadde blitt matforgiftet at man IKKE skulle ta immodium. Det bare stenger diareen inne i kroppen visstnok, det gjør ikke noe med årsaken til at man har diare. Eller rennaræv som du sier :-)

Skrevet

I Trøndelag sier vi sprutsjuttu.

Glemmer ikke det året jeg bodde i Trondheim og en dag var syk. En bekjent spurte om jeg hadde "farrang". Jøssenam for et ord :-)

Skrevet

Ta Immodium med to timers mellomrom, og drikk masse blåbærsaft!

God bedring!

Immodium gjør deg bare kvalm. Giften må ut av kroppen og tar man imodium, slutter man å drite og gifta blir værende der inne.

Jeg ble matforgifta i Egypt og fikk diare. Tok imodium og slutta å gå på do, men gjett om kvalmen kom da *ugh*

I Egypt sverga de til cola med presset sitron. Det gjorde underverker for magen!

Skrevet

Glemmer ikke det året jeg bodde i Trondheim og en dag var syk. En bekjent spurte om jeg hadde "farrang". Jøssenam for et ord :-)

Farrang ja, det er et penere ord for sprutsjuttu det, men har man farrang kommer det gjerne begge veier. :o)

Vi har en egen farge på sakene også vi trøndere - sjuttubrun...! *Hehe*

Skrevet

I Oslo har jeg bare hørt diare og rennebæsj.

Skrevet

Farrang ja, det er et penere ord for sprutsjuttu det, men har man farrang kommer det gjerne begge veier. :o)

Fy så mange utidige ord dere trøndere har altså ;-)

Bestevenninna mi er Rissaværing, så nå skal jeg jammen meg imponere henne litt!!

Skrevet

Fy så mange utidige ord dere trøndere har altså ;-)

Bestevenninna mi er Rissaværing, så nå skal jeg jammen meg imponere henne litt!!

Ikke Rissaværing - Ressværing! :o) Jeg er halvt staværing sjøl!

Da kan du jo spørre henne om hun vet hva et "ikårråhoinn" er? ;o)

Gjest reservetrønder
Skrevet

Farrang og reinnjskjettå sier vi også...

Skrevet

Farrang og reinnjskjettå sier vi også...

Reinnskjettå må være nord-trøndersk, ser du underskriver med reserve-trønder også så det stemmer nok. ;o)

Gjest reservetrønder
Skrevet

Reinnskjettå må være nord-trøndersk, ser du underskriver med reserve-trønder også så det stemmer nok. ;o)

Nordmøring, ja.

Skrevet

Nordmøring, ja.

Er møringer reserve-trøndere også nå? Trodde det var bare nord-trøndere jeg. ;o)

Skrevet

Ikke Rissaværing - Ressværing! :o) Jeg er halvt staværing sjøl!

Da kan du jo spørre henne om hun vet hva et "ikårråhoinn" er? ;o)

"Ressaværing", ja. Sorry ;-)

Staværing betyr at man kommer fra hvor?

"ikårråhoinn"??!! Helledussan, det tør jeg ikke engang uttale.... Hva i alle dager betyr det?

Jøss, så mye jeg skal lære i kveld da!

Gjest reservetrønder
Skrevet

Er møringer reserve-trøndere også nå? Trodde det var bare nord-trøndere jeg. ;o)

Har da alltid hørt at det var vi som var reservene. Hvorfor er nordtrønderne reserve da, de bor jo i Trøndelag?

Skrevet

Har da alltid hørt at det var vi som var reservene. Hvorfor er nordtrønderne reserve da, de bor jo i Trøndelag?

Næh! :o) Trøndelag er sør-trøndelag, nord-trønderne er reserve-trøndere. :o)

Skrevet

"Ressaværing", ja. Sorry ;-)

Staværing betyr at man kommer fra hvor?

"ikårråhoinn"??!! Helledussan, det tør jeg ikke engang uttale.... Hva i alle dager betyr det?

Jøss, så mye jeg skal lære i kveld da!

Staværinger kommer fra Stadsbygd, ressværinger fra Rissa, eller Ressa som vi sier da. :o)

Ikårråhoinn uttales rett frem, men o'en uttales mer som en å da. Gjett da! Spør venninna din først så skal jeg fortelle deg det etterpå!

Gjest så det så!
Skrevet

Næh! :o) Trøndelag er sør-trøndelag, nord-trønderne er reserve-trøndere. :o)

Her tar du nok feil, gitt!

Møringer er reservetrøndere, Nord-Trøndere er trøndere så gode som noen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...