Gå til innhold

Vondt i magen og rennaræv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Staværinger kommer fra Stadsbygd, ressværinger fra Rissa, eller Ressa som vi sier da. :o)

Ikårråhoinn uttales rett frem, men o'en uttales mer som en å da. Gjett da! Spør venninna din først så skal jeg fortelle deg det etterpå!

Skal sende en SMS til Ressavenninna mi imorgen og høre, så skal du få beskjed ;-)

Jeg kan ikke for mitt bare liv klare å finne ut hva det rare ordet betyr!

Siden jeg er halvt romsdaling, må jeg utfordre deg med den setninga her:

"I he so låkt i magin for i he maula so mykkji svele"

He du peil eller? ;-)

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

20

• Lillemus

15

• Gyda

7

• Aryane

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Her tar du nok feil, gitt!

Møringer er reservetrøndere, Nord-Trøndere er trøndere så gode som noen!

Møringer reservetrøndere!!?? Pøh!

*fornærma*

Skrevet

Skal sende en SMS til Ressavenninna mi imorgen og høre, så skal du få beskjed ;-)

He du peil eller? ;-)

*Blander meg*

Jeg har så vondt i magen for jeg har spist så mye svele?

Skrevet

*Blander meg*

Jeg har så vondt i magen for jeg har spist så mye svele?

Flink jente!! Med mindre du er fra møre og romsdal da ;-)

Skrevet

Få tak i Ido-Form, da får du magen i orden igjen skal du se :o)

Ikke bruk Immodium når du har magesjau, det er bedre å få uhumskhetene ut.

Skrevet

Flink jente!! Med mindre du er fra møre og romsdal da ;-)

*kroer meg fornøyd*

Jeg er ikke derfra nei :o)

Gjest gikk det bra ?
Skrevet

Hvordan gikk det med deg ?

Jeg tenkte på deg da jeg så Kveldsnytt ikveld .... håper magan til SDD er i orden nå, hvis han står midt i folkemassa av 120.000 mennesker :o)

Skrevet

He du peil eller? ;-)

"Jeg har så vondt i magen for jeg har maulet så mye svele" - vi sier da at vi mauler når vi stadig går og gomler eller småspiser vi og! :o)

Skrevet

*kroer meg fornøyd*

Jeg er ikke derfra nei :o)

*imponert altså*

Skrevet

"Jeg har så vondt i magen for jeg har maulet så mye svele" - vi sier da at vi mauler når vi stadig går og gomler eller småspiser vi og! :o)

*titter mistenksomt på Lillemus*

Sikker på du ikke så på "kaffepikens" innlegg og fikk svaret der?

;-)

Dere trøndere tar nok slikt lettere enn Osloboerne kanskje? Svigerfamilien fra Oslo skjønte iallefall ikke bæret av den setninga der...

Skrevet

Ikke Rissaværing - Ressværing! :o) Jeg er halvt staværing sjøl!

Da kan du jo spørre henne om hun vet hva et "ikårråhoinn" er? ;o)

Nå har jeg spurt en kompis fra Støren og han klarte ikke helt å finne ut av det ordet han heller... Det nærmeste han kom var "Ekornhund" *ler*

Var vel ikke det du mente vel? ;-)

Skrevet

Nå har jeg spurt en kompis fra Støren og han klarte ikke helt å finne ut av det ordet han heller... Det nærmeste han kom var "Ekornhund" *ler*

Var vel ikke det du mente vel? ;-)

Hvis du tar bort -hund så har du svaret. :o) Kjæresten min (fra Orkanger) tok det med en gang. :o)

Skrevet

*titter mistenksomt på Lillemus*

Sikker på du ikke så på "kaffepikens" innlegg og fikk svaret der?

;-)

Dere trøndere tar nok slikt lettere enn Osloboerne kanskje? Svigerfamilien fra Oslo skjønte iallefall ikke bæret av den setninga der...

Duh! Den setningen din var ikke sååå vanskelig assa! :o) Var dagmamma for to småjenter hvis foreldre var møringer en gang i tiden og fikk med meg både låkt og ilt... :o)

Skrevet

Staværinger kommer fra Stadsbygd, ressværinger fra Rissa, eller Ressa som vi sier da. :o)

Ikårråhoinn uttales rett frem, men o'en uttales mer som en å da. Gjett da! Spør venninna din først så skal jeg fortelle deg det etterpå!

Nå har jeg fått sms fra venninna mi også, og hun har tilogmed spurt mora si, men ingen av dem vet hva ordet betyr!!

Nå må du bare fortelle det altså!!!!

Mannen min, som knapt nok har vært i trøndelag, foreslo at ordet betyr "Jeg sjekka henne opp" *herrejemini*

Skrevet

Hvis du tar bort -hund så har du svaret. :o) Kjæresten min (fra Orkanger) tok det med en gang. :o)

Hunn-ekorn? Hæ....!?

Skrevet

Duh! Den setningen din var ikke sååå vanskelig assa! :o) Var dagmamma for to småjenter hvis foreldre var møringer en gang i tiden og fikk med meg både låkt og ilt... :o)

Da hadde du iallefall en bitteliten fordel. "Låkt" er nok det ordet flest har problemer med. "Svele" ble jo for alvor kjent etter "Julefergå" på TV ;-)

"ilt" sier vi ikke her jeg bor. Kanskje nærmere nordmøre?

Skrevet

Møringer reservetrøndere!!?? Pøh!

*fornærma*

Togli:

NORDmøringer. Bare de. Ikke Sunnmøringer eller Romsdalinger.

Men det er altså tilfelle at Nordmøringer blir kalt reservetrøndere. Lillemus er nok litt fordomsfull og slem når hun kaller nord-trønderne for det. De ER trøndere samme hvordan hun vrir og vender på det.

Og nå når det har vært snakk om å dele Norge inn i større regioner, har det blitt foreslått å la Nordmøre tilhøre trøndelags-fylkene. Romsdal og Sunnmøre skal "henge sammen" med de sørover.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvordan gikk det med deg ?

Jeg tenkte på deg da jeg så Kveldsnytt ikveld .... håper magan til SDD er i orden nå, hvis han står midt i folkemassa av 120.000 mennesker :o)

Det ordnet seg. Magen ble bedre og bedre i hele går, og ved 15-tiden dyttet jeg i meg en gammel-dansk for å bli fullstendig kurert. Det funket.

Det var et vannvittig folkehav der. Aldri i mitt liv har jeg sett så mange mennesker på et sted. Og A-Ha gjorde en strålende opptreden!

Skrevet

Togli:

NORDmøringer. Bare de. Ikke Sunnmøringer eller Romsdalinger.

Men det er altså tilfelle at Nordmøringer blir kalt reservetrøndere. Lillemus er nok litt fordomsfull og slem når hun kaller nord-trønderne for det. De ER trøndere samme hvordan hun vrir og vender på det.

Og nå når det har vært snakk om å dele Norge inn i større regioner, har det blitt foreslått å la Nordmøre tilhøre trøndelags-fylkene. Romsdal og Sunnmøre skal "henge sammen" med de sørover.

Godt å høre at det ikke var så ille som jeg trodde først da ;-)

At nordmøringer blir kalt reservetrøndere kan jeg forstå. De snakker jo mye mer trøndersk enn sunnmørsk og romsdalsk...Dessuten reiser de nok heller til Trondheim for å handle enn til Ålesund (vil jeg tro?).

Skrevet

Godt å høre at det ikke var så ille som jeg trodde først da ;-)

At nordmøringer blir kalt reservetrøndere kan jeg forstå. De snakker jo mye mer trøndersk enn sunnmørsk og romsdalsk...Dessuten reiser de nok heller til Trondheim for å handle enn til Ålesund (vil jeg tro?).

Hehe.

Ja, Nordmøringene får være reservetrøndere alene. Og du har helt rett i at dialekten slekter mest den veien.

:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...