Pippil Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 Hei Jeg er ei jente på 21 år som har vært sammen men kjæresten min i 1 1/2 år. Vi har dte kjempe bra sammen på alle måter og jeg elsker han utrolig høyt. Problemet er at jeg er så fryktelig sjalu. Jeg har hatt et seriøst forhold på 6 år før jeg ble tilsammen med min nåværende kjæreste, mens han har hatt 8 sexpartnere og 2-3 seriøse forhold før meg. I begynnelsen betydde dette ingenting for meg, men nå tenker jeg mye på de jentene han har hatt flr meg og om de var penere, bedre n meg etc..... Jeg vet at dette bare er dumt og idiotisk av meg, for han har verken flørtet eller vært utro eller vist tendens til det i dte hele tatt. Jeg vet at han elsker meg, men alikvel er jeg sjalu..... Han har litt kontakt med en av sine eks jenter og om hun ringer når jeg er der føles det som om jeg skal revne innvendig, selv om jeg har mer kontakt med min ekskjæreste. Jeg har ikke pratet med han om dette fordi jeg vet at dette bare er dom av meg, men det føles så vondt i bland. Er det noe feil med meg?? Noen som har gode råd...?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19591-er-s%C3%A5-fryktelig-sjalu/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Monnie Skrevet 17. februar 2001 Del Skrevet 17. februar 2001 Det er ikke noe galt med deg. Sjalusi er utrolig vondt. Jeg har det slik selv, og jeg er 28. Det har blitt litt bedre med årene, men det ødelegger fortsatt mye for meg. Samboeren min og jeg prater åpent om dette, og det hjelper litt. Har du lest tema-artikkelen om sjalusi her på DOL? Der kan du kanskje få litt mer innblikk i saken. Lykke til! Det er mange som har det som deg. Prøv bare å husk at det er DEG han har valgt. Eks'ene hans er jo bare eks'er, og det er en grunn til at det ble slutt med dem. Det er DEG han vil ha. Glem ikke det!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19591-er-s%C3%A5-fryktelig-sjalu/#findComment-86148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 18. februar 2001 Del Skrevet 18. februar 2001 Hei! Det er vondt å være sjalu. Sjalusi kan stjele mye tid og følelser, selv om du ønsker det aldri var der. Det er ganske vanlig å være sjalu på kjærestens fortid. Dessverre. Det hjelper lite om du fornuftsmessig vet at det er dumt, når følelsene dine stadig kretser om hans tidligere forhold. Jeg tor det lureste du kan gjøre er å ta sjalusien opp og sette ord på den og hva den gjør med deg. Du må på en måte prøve å drøfte saken med deg selv, og forsøke å bli fortrolig med den. Så må du si til deg selv at problemet tilhører en fortid og en historie som du ikke kan forandre og som du ikke er ansvarlig for. Jeg forstår at du ikke vil dele problemet med din kjæreste. Men har du en annen samtalepartner du kan dele det med, uten at det blir leit for deg. Du kan også kontakte familiekontoret for hjelp med problemet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19591-er-s%C3%A5-fryktelig-sjalu/#findComment-86396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Masha Skrevet 22. februar 2001 Del Skrevet 22. februar 2001 Jeg har det også slik som du.. Det er rett og slett vondt.... Typen min har mange venninner, og kontakt med eksen sin.. Jeg blir helt dårlig når hun ringer, blir kvalm, klarer ikke å skjule dette.. Vi har snakket mye om sjalusi fordi eksen hans var ekstremt sjalu, og han vil ikke oppleve dette igjen.. Har sagt hvor lei meg jeg blir når hun ringer.. Han forstår og vil droppe kontakten med henne.. For hun er en hurpe!!! Jeg orker ikke engang å ta kontakt med min eks for jeg føler det ikke er rett.. Helt teit egentlig, men jeg merker at han ikke liker så godt at jeg har kontakt med ham, pga han har vært sååå stygg med meg... Så han har jeg ikke møtt eller pratet med på et halvt år..... Håper det ordner seg med dere, men jeg forstår ikke hvordan jeg skal bli kvitt denne sjalusien heller... Men jeg har så dårlig selvtillit, at jeg tror mye av det er grunnen... Klem.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/19591-er-s%C3%A5-fryktelig-sjalu/#findComment-88134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.