Gå til innhold

Irriterer du deg over andre trafikkanter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja!

Sinkekjørere er ufattelig irriterende! Gamle damer og/eller men med hatt. Unge jyplinger likeså (men de drar jeg fra i første og beste lyskryss. Hehe!). Folk som er opptatte av å snakke i mobilen og ikke kjører når lyset blir grønt er også irritasjonsmomenter.

Faen, at ikke alle kan lære seg å kjøre ordentlig bil, sånn som jeg! ;)

Syklister som svimer rundt i veien, eller tar halve kjørebanen irriterer meg. Sykkelbud i sentrum er ofte livsfarlige.

Skrevet

Irriterer meg kraftig av og til. Det som irriterer meg er at mange ikke bruker lys, de har så dårlig forståelse for hvordan de oppleves og ses av andre at det er nifst. Hvorfor i svarte kjøres det med parklys? ikke ses det på avstand og ikke er det lovlig.

De som ikke bruker blinklys og ikke minst de som kjører sakte. Hvorfor i svarte skal det kjøres i 10, 20 og ned til 30 km under fartsgrensen, når forholdene ikke tilsier noe annet? Når de ser hvilken køer de lager, så må de være stokk dumme.

Det er altfor mange som mangler trafikkforståelse og hvordan de oppfattes av andre billister. Hadde alle kjørt på en slik måte at de skulle være til minst mulig hinder for andre, så hadde mye blitt løst.

I tillegg er det svært mange som ikke ser trafikkbilde foran seg og ser farene som kan dukke opp. Det er også svært mange som ikke klarer å håndtere en bil hvis det skjer noe utenom det vanlige, hvor det blir nødvendig å ratte litt og holde bilen på veien. De fleste får panikk og bremser.

Skrevet

Jeg irriterer meg over at folk ikke kan bruke blinklyset når de skal ut av en rundkjøring. For dem er det sikkert en selvfølge at de skal ut akkurat DEN utkjørselen, men alle vi som står og venter på å få komme INN i rundkjøringen, har stor glede av å få se det.

Spesielt fine, dyre biler ser ut til å bli levert uten retningsviser. Det er en alvorlig mangel

synes

Skrevet

Jeg irriterer meg over at folk ikke kan bruke blinklyset når de skal ut av en rundkjøring. For dem er det sikkert en selvfølge at de skal ut akkurat DEN utkjørselen, men alle vi som står og venter på å få komme INN i rundkjøringen, har stor glede av å få se det.

Spesielt fine, dyre biler ser ut til å bli levert uten retningsviser. Det er en alvorlig mangel

synes

Det er jeg helt enig i! Eller de som begynner å blinke idet de kjører INN i rundkjøringen sånn at det ser ut til at de skal av på hver utkjørsel - før de svinger av på den tredje..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...