Gå til innhold

True og ynke seg til opphold i Eldoradoet Norge

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

De er desperate. Og er det rart? Hvem faen har lyst til å dra til Irak sånn det er der nå, eller sånn det også var der før USA gikk til angrep?

Forstår godt at de rabler, truer og gjør absolutt alt som står i deres makt for å få bli.

Disse folka har det til og med bedre på de slitne og falleferdige søplehaugene av noen asylmottak de bor på nå enn de noensinne hadde det i Irak.

Det er vel enkelt for oss å sitte her foran våre store tv-er og hjemmekinoanlegg, med øl-en i hånd mens vi klager over alkoholavgifter og dyr mat, og dømme de som kommer fra helvete og får lyst til å bli i sin nye himmel.

Skrevet

De er desperate. Og er det rart? Hvem faen har lyst til å dra til Irak sånn det er der nå, eller sånn det også var der før USA gikk til angrep?

Forstår godt at de rabler, truer og gjør absolutt alt som står i deres makt for å få bli.

Disse folka har det til og med bedre på de slitne og falleferdige søplehaugene av noen asylmottak de bor på nå enn de noensinne hadde det i Irak.

Det er vel enkelt for oss å sitte her foran våre store tv-er og hjemmekinoanlegg, med øl-en i hånd mens vi klager over alkoholavgifter og dyr mat, og dømme de som kommer fra helvete og får lyst til å bli i sin nye himmel.

Litt skjer jo:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/08/27/441558.html

Skrevet

Siterer fra artikkelen:

»Man kan have forståelse for, at palæstinenserne benytter sig af nogle mindre fine tricks - for hvad pokker skulle de ellers gøre? Men at vi og et flertal af vore politikere falder for det, er utilgiveligt. Desværre er det med til undergrave asylretten for de rigtige flygtninge, og det ender i stedet med, at vi strammer så meget på lovgivningen, at de folk, der virkelig har behov for at komme til Danmark, slet ikke kan komme ind længere. Derfor er det som sædvanlig humanisterne, der forkludrer det hele.«

Kunne ikke vært mer enig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Siterer fra artikkelen:

»Man kan have forståelse for, at palæstinenserne benytter sig af nogle mindre fine tricks - for hvad pokker skulle de ellers gøre? Men at vi og et flertal af vore politikere falder for det, er utilgiveligt. Desværre er det med til undergrave asylretten for de rigtige flygtninge, og det ender i stedet med, at vi strammer så meget på lovgivningen, at de folk, der virkelig har behov for at komme til Danmark, slet ikke kan komme ind længere. Derfor er det som sædvanlig humanisterne, der forkludrer det hele.«

Kunne ikke vært mer enig.

Jeg er heller ikke uenig i at alle de illegale innvandrerne ødelegger for de reelle, men hvem faen vet hvem som er reelle flyktninger? Flertallet av dem kommer uten papirer, enten fordi de har kastet dem selv, eller fordi de har blitt tatt fra dem.

Hvordan skiller man dem? Hvordan vet man at disse som ville hoppe ikke er reelle flyktninger?

Skrevet

Jeg er heller ikke uenig i at alle de illegale innvandrerne ødelegger for de reelle, men hvem faen vet hvem som er reelle flyktninger? Flertallet av dem kommer uten papirer, enten fordi de har kastet dem selv, eller fordi de har blitt tatt fra dem.

Hvordan skiller man dem? Hvordan vet man at disse som ville hoppe ikke er reelle flyktninger?

Veit ikke.

Andre spørsmål er hvorfor det er nesten bare unge menn, og hvorfor uten papirer?

Hvor er kvinnene?

Det ødelegger for ekte flyktninger, som jeg gjerne hjelper.

Sett fra en families synspunkt så sender de unge menn som kan arbeide, senere giftes disse bort med kvinner fra hjemlandet. Og så er forretningene i gang. Helt naturlig og etter planen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Veit ikke.

Andre spørsmål er hvorfor det er nesten bare unge menn, og hvorfor uten papirer?

Hvor er kvinnene?

Det ødelegger for ekte flyktninger, som jeg gjerne hjelper.

Sett fra en families synspunkt så sender de unge menn som kan arbeide, senere giftes disse bort med kvinner fra hjemlandet. Og så er forretningene i gang. Helt naturlig og etter planen.

Fordi de unge mennene får bli. Alle enslige under 18 (eller er det 16?) får bli.

Derfor er alle unge menn opp til 30 år under 18 når de registrerer seg.

Det er muligens enklere for menn å takle den lange og knalltøffe ruten med smuglere enn det er for kvinner. Ikke vet jeg. Kanskje kvinnene takler den så dårlig at de blir kasta over bord midt utpå sjøen.

Skrevet

Godt sagt!

Gjest amparro
Skrevet

2 % av flyktningene i Norge er reelle flyktninger. Hvis du vil kalle politiske flyktninger det. Det er de som risikerer å bli drept i hjemlandet sitt. Prosenten er svært lav. En vet hvem som er de reelle fordi de står oppført på Amnestys lister over savnede. Hvis de er blitt borte eller sitter fengslet. Andre kan vise til sin politiske aktivitet på ulike måter. Amnesty kjenner også til dette.

Resten av flyktningene som kommer får opphold på hummanitært grunnlag. Det betyr altså at de IKKE er forfulgt eller at det er fare for at de blir drept. De kommer fordi de ønsker seg et bedre liv og det har jeg stor forståelse for. Men det jeg derimot IKKE liker er hvordan mange - og da mener jeg mange oppfører seg når de kommer til landet vårt.

Jeg har jobbet som flyktning konsulent i flere år og har sett mye. Jeg har blitt inderlig skuffa over hva jeg har sett. Jeg har også hatt kollegar som skammer seg over sine landsmesnn. Jeg behøver ikke å nevne land. Jeg kjenner også familier som har reist tilbake til Irak/Kurdistan fordi de ikke "orket" å bo i Norge lenger. Dette var før Bush begynte å bombe. Jeg tenker mye på de nå. De hadde et "godt liv" i Norge, men valgte altså å flytte tilbake fordi de savnet familie og livet sitt der. Ikke hadde de den posisjonen i Norge som de hadde i Irak heller. Dette var folk med utdanning og mye selvrespekt.

Jeg synes ikke det er lett å vite hvordan Norge skal håndtere flyktningproblematikken. Men jeg hadde ønsket at flere, mange flere av våre nye landsmenn gjorde en innsats for å lære seg språket, jobbe og bli en del av det norske samfunnet. Alt for mange ønsker ikke dette. De ønsker bare å nyte, ikke å yte...

Skrevet

Ufattelig at politiet hadde ressurser til å dikkedarre med han i flere timer. Han kunne vel for f** hengt i masten hvis han ville det. Og hvis han hadde hoppet, så hadde det blitt en hjemsendelse mindre. Hva så?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...