flowy Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Har akkurat flyttet til Stavanger og mannen min påstår at de på jobben hans sier: kua kuse... Hva betyr det? Eller har han hørt feil? 0 Siter
cecily Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Hahaha, dummeste jeg har hørt. Hva skulle det bety da? 0 Siter
fresja Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Kuse finner jeg som dialektord i Hallingdal (har vel hørt det brukt her i vest også): kuse subst. m Tyding: det kvinnelege kjønnsorgan Hva kua har med det å gjøre aner jeg ikke! 0 Siter
Gjest Eg e fra Stavanger Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Det har eg aldri hørt før. Ka det sko bety? 0 Siter
Gyda Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Vel, om jeg skal prøve å tolke (jeg er ikke fra Stavanger, altså) - og det må da vel settes inn i en sammenheng for å skjønne det kanskje? Men:Kuse er slang (over hele landet) for det kvinnelige kjønnsorganet. Og kua - å være underkua kanskje. Rett og slett en underkua kvinne? Men settingen ellers må jo forklare litt mer om det kan være noe sånt, sant? ) (Nesten) vill tipping fra 0 Siter
flowy Skrevet 28. august 2005 Forfatter Skrevet 28. august 2005 Hahaha, dummeste jeg har hørt. Hva skulle det bety da? Det er i denne sammenhengen. Hvis man skal ta en gjennomgang av f.eks et prosjekt, sier de: Vi tar en kua kuse på det. 0 Siter
cecily Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Det er i denne sammenhengen. Hvis man skal ta en gjennomgang av f.eks et prosjekt, sier de: Vi tar en kua kuse på det. Be ham rense ørene sine, for det sier de garantert ikke. 0 Siter
fresja Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Det er i denne sammenhengen. Hvis man skal ta en gjennomgang av f.eks et prosjekt, sier de: Vi tar en kua kuse på det. Det er ikke en intern forkortelse de bruker, f.eks på et dataprogram de har på prosjektene? 0 Siter
amber sun Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Jeg er fra stavanger, men har aldri hørt det der. Det er ikke typisk stavangeruttrykk, det er sikkert! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.