Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høreapparatbrukere må betale egenandel.

Dessuten er det en betydelig forskjell på kosmetisk nærsynthet og et alvorlig handicap som nedsatt hørsel.

Sammenligningen mellom briller for lett nærsynte og et hjelpemiddel for tunghørte var smakløs.

Kanskje rullestolbrukere protesebrukere og pacemakerbrukere bør skamme seg, de også?

Det er veldig trist at du ikke har tatt deg tid til å lese de andre og utfyllene kommentarene mine her før du skriver så fordømmende.

To steder prøver jeg å utdype litt hva jeg mente. Bittelitt av det jeg skrev var dette:

"Altså: Ikke tro at jeg mener at alle skal ha gratis briller her til lands, og fokus på helse bør nok ligge helt andre steder ..."

Skrevet

Det er veldig trist at du ikke har tatt deg tid til å lese de andre og utfyllene kommentarene mine her før du skriver så fordømmende.

To steder prøver jeg å utdype litt hva jeg mente. Bittelitt av det jeg skrev var dette:

"Altså: Ikke tro at jeg mener at alle skal ha gratis briller her til lands, og fokus på helse bør nok ligge helt andre steder ..."

Jeg leste hovedinnlegget og fordi jeg har kjennskap til både brillebrukere og høreapparatbrukere ble jeg en smule provosert.

Hvorfor Folketrygden velger å sponse en rekke handicapede med hjelpemidler, men ikke de fleste brillebrukere vil jeg tro skyldes at syn er et fenomen som rammer så godt som alle før eller siden. I likhet med alminnelige legegreier og tannlegesaker.

PS: Folketrygden refunderer også briller og i visse henseende også linser etter noen kriterier utover 'vanlig' nærsynthet/langsynthet.

Skrevet

Jeg leste hovedinnlegget og fordi jeg har kjennskap til både brillebrukere og høreapparatbrukere ble jeg en smule provosert.

Hvorfor Folketrygden velger å sponse en rekke handicapede med hjelpemidler, men ikke de fleste brillebrukere vil jeg tro skyldes at syn er et fenomen som rammer så godt som alle før eller siden. I likhet med alminnelige legegreier og tannlegesaker.

PS: Folketrygden refunderer også briller og i visse henseende også linser etter noen kriterier utover 'vanlig' nærsynthet/langsynthet.

Du har jo helt rett - og det som skulle komme som en liten digresjon og et lite hjertesukk til slutt, ble dessverre stående igjen som hele hovedpoenget - noe som absolutt ikke var meningen.

Det ble skrevet litt fort, og slik er jo også tekst - man får ikke så lett fram nyansene og tonefall som ofte avslører litt mer om hvor sterkt man mener ting. Men det får meg jo bare til å skjerpe meg mer til neste gang. :o)

Men kosmetisk nærsynthet vil jeg vel ikke kalle det siden jeg nå ikke får lov til å kjøre bil uten brillene på nesa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...