Gå til innhold

Menn _er_ smartere enn kvinner (i følge forskning)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er klart at menn skorer best på en intelligenstest laget av menn. Laget kvinner slike tester, skoret nok vi like høyt! Det finnes vel heller ikke Nobelpriser innenfor de områder kvinner tradisjonelt skorer høyt i.

Jeg er en annen
Skrevet

Det er klart at menn skorer best på en intelligenstest laget av menn. Laget kvinner slike tester, skoret nok vi like høyt! Det finnes vel heller ikke Nobelpriser innenfor de områder kvinner tradisjonelt skorer høyt i.

"de områder kvinner tradisjonelt skorer høyt i"

Hva slags områder er det da?

Skrevet

Var redd for det spørsmålet...

Mange kvinner skal iallfall ha høyere sosial intelligens. Og noen synes det er for mye mattelignende oppgaver i en test. Jeg likte ikke utbrettingsoppgavene i den TV-testen, men jeg vet ikke om kvinner sjenerelt er dårlige der.

Skrevet

Shopping!

Jeg er en annen
Skrevet

Var redd for det spørsmålet...

Mange kvinner skal iallfall ha høyere sosial intelligens. Og noen synes det er for mye mattelignende oppgaver i en test. Jeg likte ikke utbrettingsoppgavene i den TV-testen, men jeg vet ikke om kvinner sjenerelt er dårlige der.

Jeg er enig i at definisjonen av intelligens er problematisk.

Skrevet

Sånne uttalelser, uansett hvem som kommer med de, fortjener jo ikke å bli kommentert engang. Er det én ting som erfaring og hitorien viser, så er det at intelligens ikke kan definéres ut i fra kjønn.

"...................................."

Skrevet

Det er ingenting som sier at denne testen var laget av menn...

Jeg begynner å tro de har rett!

Skrevet

Sånne uttalelser, uansett hvem som kommer med de, fortjener jo ikke å bli kommentert engang. Er det én ting som erfaring og hitorien viser, så er det at intelligens ikke kan definéres ut i fra kjønn.

Ja, ass. Sånne forskerne, ass. Bare fordi døm jobber med disse greiene, og har tilbrakt mesteparten av sitt liv med å studere det, så tru'em at dem veit bedre enn oss andre hvordan ting er. Iddioter.

Skrevet

Jeje.. *gjeeesp*

I forrige uke var det noe med at kvinner er bedre sjåfører.

I neste uke er det vel noe om at perspiranter forårsaker en mikroskopisk økning av brystkreft hvis man legger til grunn et meget tynt forskningsmateriale fra USA...

Er det ikke godt vi har litt "sjokkerende agurknytt" jevnlig så vi har noe å snakke om i lunsjen...

Skrevet

Helt sikker mannlige forskere.

Hva vil det egentlig si å være smartere da?

Min mann er flinkere enn meg i matematikk. Men han klarer aldri å finne leverposteiboksen i kjøleskapet, selv om den ligger fremmerst.

Hvem er smartest da?

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Min mann er flinkere enn meg i matematikk. Men han klarer aldri å finne leverposteiboksen i kjøleskapet, selv om den ligger fremmerst.

Hvem er smartest da?

Mannen din så klart;-)

Hvem gidder vel å hente maten ut av kjøleskapet nå man har noen som kan gjøre det?

Skrevet

Det er ingenting som sier at denne testen var laget av menn...

Jeg begynner å tro de har rett!

Har vi ikke lest av de fleste intelligenstester er laget av menn? Kan det være for å bevise at de er klokere enn kvinner?

Skrevet

Ja, ass. Sånne forskerne, ass. Bare fordi døm jobber med disse greiene, og har tilbrakt mesteparten av sitt liv med å studere det, så tru'em at dem veit bedre enn oss andre hvordan ting er. Iddioter.

Heh-heh...du tror kanskje at noe må stemme fordi en forsker sier det? Jeg kunne forsøkt å forklare deg hva en forsker er, og hva forskning er, men du ville neppe forstått det.

Skrevet

Hvem er smartest da?

"Hvem er smartest da?"

Nemlig. Hos oss er det motsatt: Jeg er overbevis om at madamen er flinkere i matematikk enn meg. Jeg kan mer avansert matematikk enn henne, men hun har bedre hode for det enn jeg har.

Samtidig som jeg har inntrykk av at jeg er ganske flink til enkelte ting som sies å være kvinner spesialiteter....hmm...

"......................................"

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Heh-heh...du tror kanskje at noe må stemme fordi en forsker sier det? Jeg kunne forsøkt å forklare deg hva en forsker er, og hva forskning er, men du ville neppe forstått det.

Du kan jo forsøke å forklare det enkelt:)

Som f.eks: prøve og finne ut av ting, men at resultatet blir (oftest) bare tull:)

Skrevet

Har vi ikke lest av de fleste intelligenstester er laget av menn? Kan det være for å bevise at de er klokere enn kvinner?

Før jeg svarer: Tror du virkelig det, eller var det bare en tullepåstand for å få igang en diskusjon?

Skrevet

Du kan jo forsøke å forklare det enkelt:)

Som f.eks: prøve og finne ut av ting, men at resultatet blir (oftest) bare tull:)

Ja, sånn som det at røyking er farlig. Bare tull. Onker'n min, han har røyka 40 om dagen fra han var 15 han. Og han var frisk som en fisk helt til han krasja med en trailer for ikke så lenge sia.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...