Gå til innhold

Moskus i hagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Like før barneTv, kom mine to eldste barn hjem fra et lite besøk hos bestemor i nabohuset. De var andpustne, for de hadde løpt og var redde. "Mamma! Det står en okse i hagen og spiser av ripsen vår!" (Naboen har høylandsfe, ganske likt moskus for barneøyne, men våre er vant til disse dyrene, og trodde det var okse...) Jeg titta ut vinduet, og ganske riktig! Det stod en okse og spiste av ripsen, men det var en moskuskalv!!! gjett om hjertet fort fant veien opp i halsen min, da!? Der hadde mine søte små (6 og 3,5 år) sprunget forbi...

Jammen er det mange farer her i landet!;-/

Gjest vestante
Skrevet

Koselig med dyr i hagen! Min mor hadde daglig små harepuser på plenen i sommer, og en dag så ene barnebarnet et rådyr.

Skrevet

Og rett utenfor husveggen vår og på barnas skolevei holder en elgku til... Det er svært så vanlig her omkring polarsirkelen. Ingen har hittil (i de to årene vi har bodd her) tatt skade. ;)

Skrevet

Og rett utenfor husveggen vår og på barnas skolevei holder en elgku til... Det er svært så vanlig her omkring polarsirkelen. Ingen har hittil (i de to årene vi har bodd her) tatt skade. ;)

Hvor nært polarsirkelen bor du? Jeg bor i "the town right below" men jeg har aldri hatt besøk av moskus. En og annen elg har jeg sett, men ikke moskus...

Heldigvis!

Skrevet

Oi! Jeg vil og se en Moskus!

Finnes de mange steder?

Nei, det er vel bare på Dovrefjell, det!? Et og annet streifdyr kan jo forville seg til andre steder, men ikke så langt, tror jeg!

Sånn, nå vet dere sånn ca. hvor jeg bor, også...;-)

Skrevet

Nei, det er vel bare på Dovrefjell, det!? Et og annet streifdyr kan jo forville seg til andre steder, men ikke så langt, tror jeg!

Bra du sa det selv. Var det jeg mente, at de bare finnes på Dovre, men så var jeg så høflig at jeg ikke ville si det, tilfelle du ikke ville si det.

Hehe... :-)

Skrevet

Husker vi skulle gå til skolebussen. Vi så ofte elg, men denne morgenen var det ei elgku med to kalver. Den kua så ikke blid ut...

Du kan si vi gikk ganske fort forbi, og kom tidlig til busstoppen.

Og jeg bodde da laaaaangt unna polarsirkelen.

Skrevet

Bra du sa det selv. Var det jeg mente, at de bare finnes på Dovre, men så var jeg så høflig at jeg ikke ville si det, tilfelle du ikke ville si det.

Hehe... :-)

Hehe! Men likevel: Dovrefjell grenser både til Oppdal, Folldal,, Dovre, Lesja, Sunndal,- så _akkurat_ hvor jeg bor, vet du enda ikke!!!;-)

Skrevet

Universitet i Tromsø har en moskusflokk som holder til på Ryøya utafor Tromsø, så de finnes flere steder i landet :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...