Gå til innhold

Er vi for kalde?

Anbefalte innlegg

Farah1365380873
Skrevet

Hvor mye bryr vi oss egentlig om hverandre? Så på tv i går at en gammel mann døde fordi han ikke spiste, og det i en omsorgsbolig. Har også blitt inspirert av diskusjoner her om meldinger som ikke skulle vært/skulle vært sendt i et nytt kjæresteforhold når sykdom. Er ikke det positivt at noen bryr seg? Er vi virkelig så redd hele tiden om at den andre blir lei av oss at vi ikke tør? Er det en katastrofe hvis noen blir lei? Er det slik at vi må opptre "perfekt" til hver en tid, og blir da kalde.

Jeg har bodd i flere land i flere verdensdeler, og det er stor forskjell fra det ene landet til det andre. Kaster dette frem som diskusjonsemne.

Skrevet

Selvfølgelig skal vi bry oss! Ganske mye til og med!

Men hva om den gamle mannen ikke så noen vits i å leve lengre og derfor sluttet å spise?

Og når noen sier i et forhold at - "du nå er flere i familien min syke og jeg trenger litt pause fra deg akkurat nå, men vil ta opp igjen kontakten senere når ting har roet seg" så skal jo det være lov å si også?

Farah1365380873
Skrevet

Selvfølgelig skal vi bry oss! Ganske mye til og med!

Men hva om den gamle mannen ikke så noen vits i å leve lengre og derfor sluttet å spise?

Og når noen sier i et forhold at - "du nå er flere i familien min syke og jeg trenger litt pause fra deg akkurat nå, men vil ta opp igjen kontakten senere når ting har roet seg" så skal jo det være lov å si også?

Selvfølgelig er det lov å si, men nå mente jeg at det må være positivt å sende melding og ikke se på det som press eller mas. Det jeg leste så sto det ingenting om innholdet i meldingen. Derfor mener jeg at det er kaldt å si til vedkommende at hun ikke burde ha brydd seg i det hele tatt. Det høres litt merkelig ut å ringe og si "jeg trenger en pause fra deg". Det er noe annet å si "jeg kan ikke treffe deg nå". Hvis verden er kommet dit at vi må ta oss pauser fra hverandre så er det kaldt.

At det er greit å la noen slutte å spise fordi de orker ikke å leve lenger er jeg ikke helt med på heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...