Gå til innhold

Hva hindrer innbrudd? Høye eller lave gjerder og hekker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi setter ofte opp høye gjerder og prøver gjemme oss så godt vi kan mange steder, men innbruddstyver elsker denne tendensen. Det er en glede å stå i skjul og løfte ut glass og bryte opp dører.

Her i området er det nesten umulig å gjemme seg, jeg kan se flere hundre meter gjennom opptil 10 eiendommer, og alle kjenner alle. Naboen gjorde meg oppmerksom på at et bud hadde vært her og prøvd å levere noe. Han hadde gått ut, fått pakka og kvittert for den. En annen nabo hadde observert at jeg ikke var å se ute og ringte på etter to dager for å høre om alt var O.K. Jeg var syk, og sendte henne på apoteket :) Der jeg bodde før var det ikke en levende sjel som gadd bry seg.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Tjuraddene gjør som dem vil når de først har bestemt seg.

I mellomtiden får du gratulere deg selv med å ha funnet et veldig hyggelig nabolag!

Skrevet

Tjuraddene gjør som dem vil når de først har bestemt seg.

I mellomtiden får du gratulere deg selv med å ha funnet et veldig hyggelig nabolag!

Hele spillet går ut på å få dem til å gå andre steder. Ingen går løs på noe risikabelt og solid sikret når det finnes noe verdifullt som er lett å stjæle.

Det hjelper å bo utenfor allfarvei hvor det er åpent, oversiktlig og hvor det alltid er folk hjemme.

Skrevet

Bygg hundehus, sett ut matskål og heng opp stort skilt med et bilde av en rottweiler og underteksten "HER VOKTER JEG". Eller skaff en hund.

Skrevet

Så nettopp noe fra Danmark på tv i dag. Et boligstrøk med mye innsyn og lave hekker hadde svært lite innbrudd. Fem stykker siste år. Mens et boligstrøk med lite innsyn mot naoben hadde 60 innbrudd. De mente derfor at det var innbruddsforebyggende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...