Gå til innhold

Skatteetaten og påleggstrekk........

Anbefalte innlegg

Gjest hva er riktig
Skrevet

Er det virkelig mulig at skattetetaten kan regne studielån som inntekt når de beregner påleggstrekk i lønn til en av partene i samboerforhold? Den som har fått påleggstrekk har vanelig inntekt, mens sammboer kun har studielån. Samboers studielån er tatt med som inntekt i beregningen fra kemneren på hva de skal legge inn som grunnlag for trekket. Hvor finnes det lover, regler og rettningslinjer for slikt?

Skrevet

Min samboer hadde tvangstrekk på sine 4000 kr mnd i dagpenger - 500 kr mnd. Enda jeg studerte og vi har barn sammen som skal forsørges.

Så spør du meg så ser det ut som de gjøre hva som helst.

Skrevet

Kemneren kan trekke i påleggstrekk alt du har som overstiger det du trenger til livsopphold. Alle typer inntekter regnes med, men bare helt nødvendige utgifter.

Dette her er regulert i lover og forskrifter. Du kan klage på størrelsen på trekket ved å henvende deg til kemneren (og der får du vite alle lover og regler også).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...