Gjest hva er riktig Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Er det virkelig mulig at skattetetaten kan regne studielån som inntekt når de beregner påleggstrekk i lønn til en av partene i samboerforhold? Den som har fått påleggstrekk har vanelig inntekt, mens sammboer kun har studielån. Samboers studielån er tatt med som inntekt i beregningen fra kemneren på hva de skal legge inn som grunnlag for trekket. Hvor finnes det lover, regler og rettningslinjer for slikt? 0 Siter
tiliti Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Min samboer hadde tvangstrekk på sine 4000 kr mnd i dagpenger - 500 kr mnd. Enda jeg studerte og vi har barn sammen som skal forsørges. Så spør du meg så ser det ut som de gjøre hva som helst. 0 Siter
Gyda Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Kemneren kan trekke i påleggstrekk alt du har som overstiger det du trenger til livsopphold. Alle typer inntekter regnes med, men bare helt nødvendige utgifter. Dette her er regulert i lover og forskrifter. Du kan klage på størrelsen på trekket ved å henvende deg til kemneren (og der får du vite alle lover og regler også). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.