Gå til innhold

Kunder som kjefter og bærer seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av "Det skal vel ikke være slik?! " innlegget under her må jeg fortelle om en episode jeg opplevde her om dagen, og høre hva dere synes:

Står i kø på en kafé. Typisk lunch-sted. To foran meg i køen, og to bak. Vi aner fred og ingen fare, så kommer det en karikatur av et kvinnemenneske inn med tallerkenen på strak arm.

Hun begynner umiddelbart å snakke/skrike til kassadama, om at

DETTE EEEEER IKKE OMMELETT!!!!!

Dette gjentok hun kanskje fem-seks ganger, mens hun denget løs på omeletten med gaffelen sin.

Køen så opp, bort og vekk, og kassadama forsøkte å si at jo - det ER omelett.

Kunden fortsatte med omelettdenginga, og sa at det var bare luft og hevemiddel! Det kunne umulig være egg i denne. Det var LURERI OG SVINDEL.

Jeg mener, kjerringa var skikkelig ufin. Kassadamen forsikret at omeletten ikke hadde tyknings/hevingsmiddel.

Men det ville ikke kjerringa høre på for

HUN VAR GAMMEL HUSMOR!!!

Kassadama var kjapt ute med å si at hun kunne få pengene tilbake osv. Det holdt ikke.

Kjerringa ga seg ennå ikke! Omelett skulle være RUND!!!

Denne var laget i langpanne og skåret i ruter.

Hun kjefta ENDA mer, klaska brettet i disken, og gikk med høylydte ufine bemerkninger.

Nå lurer jeg på - synes folk flest det er GREIT å oppføre seg sånn? Å bli så høylydt og ufin på grunn av bagateller?

Er dette "beceause I deserve it" genereasjonens minst sympatiske trekk?

Skrevet

Du fikk meg til å tenke på en aldeles uforglemmelig episode på H&M fra for en del år tilbake. Jeg sto i kø med et par stykker foran meg og noen bak, dette var like før jul tror jeg så det var en del mennesker i butikken. Plutselig kommer en liten og spinkel fyr rasende ut fra et prøverom - iført _neglisje_ i gjennomsiktig stoff med fjærkanter og fullpakke!!! Han freser og hyler opp om størrelsen på et annet kvinneplagg han holder i hånden og vifter med det opp i ansiktet på den stakkars ekspeditøren.

Alle sammen stirret lamslått på fyren og vi ble mer og mer lattermilde alle sammen og såvidt jeg husker endte det med at han snudde på hælen og trampet dypr fornærmet inn i prøverommet igjen!

Som jeg har ledd av den episoden siden! :o) Jeg tror ikke han gjorde det på fleip heller...

Skrevet

Du fikk meg til å tenke på en aldeles uforglemmelig episode på H&M fra for en del år tilbake. Jeg sto i kø med et par stykker foran meg og noen bak, dette var like før jul tror jeg så det var en del mennesker i butikken. Plutselig kommer en liten og spinkel fyr rasende ut fra et prøverom - iført _neglisje_ i gjennomsiktig stoff med fjærkanter og fullpakke!!! Han freser og hyler opp om størrelsen på et annet kvinneplagg han holder i hånden og vifter med det opp i ansiktet på den stakkars ekspeditøren.

Alle sammen stirret lamslått på fyren og vi ble mer og mer lattermilde alle sammen og såvidt jeg husker endte det med at han snudde på hælen og trampet dypr fornærmet inn i prøverommet igjen!

Som jeg har ledd av den episoden siden! :o) Jeg tror ikke han gjorde det på fleip heller...

LOL

Den der var...eh...ekstraordinær! :-)

Skrevet

Nei, sånt er ikke greit.

Jeg jobbet før på et badeland. Der brukte det å komme ei kjerring (!) og bade en og annen gang.

Hver gang kreaturet kom inn døra, hadde jeg mest lyst til å stenge anlegget og dra hjem.

_Alltid_ var noe galt. Enten var vannet for kaldt, varmt, kloret, skittent etc etc.

Ikke en *** gang sa hun noe positivt.

Gjest Samson-kunde
Skrevet

Helt enig! Slike kunder er svært uhøflige, og ikke særlig hyggelige for omgivelsene!

Personlig er det svært sjelden jeg klager på mat eller servering, jeg er stort sett fornøyd.

På den annen side må det være lov å si ifra på en saklig måte, når man får dårlig service eller feil regning. Slik jeg for eksempel gjorde i dag, beskrevet i innlegget mitt lenger ned (som enkelte tydeligvis har misforstått!)

Skrevet

LOL

Den der var...eh...ekstraordinær! :-)

*Ler så tårene triller* Det kan du trygt si! Han var litt av et syn der han omtrent hoppet av raseri så pelskanten på beglisjeen hoppet rundt ham! :o) Han var i harnisk på grunn av at de ikke hadde plagget i hans størrelse. *Ler*

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor noen bare _må_ lage bråk for så små ting. Kan man ikke spare på kruttet til det virkelig er noe viktig som står på spill?

Det verste jeg vet er å få sånne petimetere foran meg i kassakøen. Sånn som en gang da jeg hadde en iltert skrikende baby i vogna og en foran meg i køen begynte å krangle med kassadamen om en pakke libero våtservietter. Han mente at de het våtkluter. (Våtkluter var nemlig littegranne billigere, men det var et annet produkt) Til slutt spurte jeg om jeg kunne betale mine varer først, hvis han skulle stå og surmule over våtserviettene sine... Da ble han omsider ferdig, betalte og gikk. Man må sikkert være utstyrt med en god posjon tålmodighet for å jobbe i serviceyrker.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor noen bare _må_ lage bråk for så små ting. Kan man ikke spare på kruttet til det virkelig er noe viktig som står på spill?

Det verste jeg vet er å få sånne petimetere foran meg i kassakøen. Sånn som en gang da jeg hadde en iltert skrikende baby i vogna og en foran meg i køen begynte å krangle med kassadamen om en pakke libero våtservietter. Han mente at de het våtkluter. (Våtkluter var nemlig littegranne billigere, men det var et annet produkt) Til slutt spurte jeg om jeg kunne betale mine varer først, hvis han skulle stå og surmule over våtserviettene sine... Da ble han omsider ferdig, betalte og gikk. Man må sikkert være utstyrt med en god posjon tålmodighet for å jobbe i serviceyrker.

"Man må sikkert være utstyrt med en god posjon tålmodighet for å jobbe i serviceyrker."

Jepp. Evnen til å jatte med er heller ikke å forakte... :o)

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit. Men kan selv bli sinna av og til. Når noen yter svært dårlig service f.eks. som ikke å låne ut toalett til små barn som holder å tisse på seg(Butikken hadde nok fortjent om poden nettopp hadde tisset på seg). Har bare opplevd det en gang da. Eller en gang vi lånte henger på IKEA, og ilte til å plukke kjøkken for så å oppdage at de ikke hadde EN henger med lys som fungerte.Dette viste de men sa ikke et ord om det når vi lånte hengeren. Da ble jeg eitrende forbanna på han bak disken som bare pratet masse bubbel, at de leier ut ting som ikke er lov å kjøre på med viten og vilje. Det var heller ikke bare å skifte lyspære, da det var noe annet som var feil. Så da sto vi der da med et helt kjøkken, en mann som hadde dritvondt i ryggen og vi var dødslitne alle sammen etter flere timer på kjøkkenavdelingen på Ikea.

Nei av og til er det ikke så rart at man sprekker. Men jeg håper jeg gjør det når det er fortjent da......

Skrevet

Dama må ha hatt en SKIKKELIG dårlig dag. Det er ikke hverken normalt eller akseptablet å oppføre seg slik.

Selvsagt skal man kunne klage på mat man ikke er fornøyd med, men det finnes andre måter å gjøre det på.

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke greit å oppføre seg slik. Men en som gjør noe slik driter jo seg selv mye mer ut enn den de forsøker å drite ut.

"......................................."

Skrevet

Jeg tror , etter som du beskriver , at jeg hadde fått ett realt latter-anfall... Noe så komisk . Stakkar kafe-dame...men klarte hun å holde maska da?

Skrevet

Jeg tror , etter som du beskriver , at jeg hadde fått ett realt latter-anfall... Noe så komisk . Stakkar kafe-dame...men klarte hun å holde maska da?

Vel, jeg beit meg hardt i leppa, - da kjerringa flagga ut, måtte både kassadamen og resten av køen flire litt, ja!

*ser for seg DENGING av omelett*

Gjest Ikke alltid like lett i arbeidslivet
Skrevet

Eller den episoden forleden på legekontoret jeg jobber.

En pasient ber om resepten sin, jenta i luken leter den frem og ber om 35.-kr.

Mannen kaster inn 500,- kr. og skal til å gå, og hun prøver å stoppe ham og gir ham vekslepengene.

Da slenger han dem inn luken igjen, pengene spretter rundt og sier "det skal du få for dårlig arbeid", så går han.

:)

Skrevet

Eller den episoden forleden på legekontoret jeg jobber.

En pasient ber om resepten sin, jenta i luken leter den frem og ber om 35.-kr.

Mannen kaster inn 500,- kr. og skal til å gå, og hun prøver å stoppe ham og gir ham vekslepengene.

Da slenger han dem inn luken igjen, pengene spretter rundt og sier "det skal du få for dårlig arbeid", så går han.

:)

Hva? Så utrolig dårlig gjort.

Jeg skal være enig i at 35 kroner er mye for å få en resept, men det betaler en jo overalt. Jeg ble til og med fakturert 82 kroner for en tilsendt resept, det er jammen meg dyr porto det.

Gjest Ikke alltid like lett i arbeidslivet
Skrevet

Eller et vennepar av min mor i sin tid som alle var på restaurant i utlandet. Vennene var hollandske og snakket noe gebrokkent engelsk.

Kjærringa var litt av en hissigpropp og hadde bestillt seg kylling.

Da den ble servert ble hun snurt, tok godt tak i gaffelen og stakk den hissig rundt over alt på kyllingen mens hun surt og skarpt sa "bone, bone, bone".

Den har vi ledd av mye etterpå :)

Skrevet

Hva? Så utrolig dårlig gjort.

Jeg skal være enig i at 35 kroner er mye for å få en resept, men det betaler en jo overalt. Jeg ble til og med fakturert 82 kroner for en tilsendt resept, det er jammen meg dyr porto det.

Dårlig gjort å gi 465 kr i tips? For dårlig arbeid.

Skrevet

Når du har sett og hørt noe rart, må vi regne med at dette er vanlig atferd blant alle av samme arten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...