Gå til innhold

Kunder som kjefter og bærer seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ærlig talt :-) Man kan da ikke gå ut fra at denne personen var riktig vel bevart, eller? Kalrt vi ikke kan "forvente" sånn oppførsel :-)

Mener nå jeg!

Skrevet

Ærlig talt :-) Man kan da ikke gå ut fra at denne personen var riktig vel bevart, eller? Kalrt vi ikke kan "forvente" sånn oppførsel :-)

Mener nå jeg!

Nei, er jo helt enig i det, men synes ofte jeg leser her, og hører andre steder om folk som her "skjelt ut" og kjefta på "gud og hvermann".

Skrevet

Når du har sett og hørt noe rart, må vi regne med at dette er vanlig atferd blant alle av samme arten.

eh...er du ironisk eller?

Synes bare jeg så ofte hører om og ser slike "utbrudd"... Så jeg begynner faktisk å lure på om mange folk synes det er "greit"...

Skrevet

Eller et vennepar av min mor i sin tid som alle var på restaurant i utlandet. Vennene var hollandske og snakket noe gebrokkent engelsk.

Kjærringa var litt av en hissigpropp og hadde bestillt seg kylling.

Da den ble servert ble hun snurt, tok godt tak i gaffelen og stakk den hissig rundt over alt på kyllingen mens hun surt og skarpt sa "bone, bone, bone".

Den har vi ledd av mye etterpå :)

*fnis*

Skrevet

Eller den episoden forleden på legekontoret jeg jobber.

En pasient ber om resepten sin, jenta i luken leter den frem og ber om 35.-kr.

Mannen kaster inn 500,- kr. og skal til å gå, og hun prøver å stoppe ham og gir ham vekslepengene.

Da slenger han dem inn luken igjen, pengene spretter rundt og sier "det skal du få for dårlig arbeid", så går han.

:)

Jøss...:-O

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke greit å oppføre seg slik. Men en som gjør noe slik driter jo seg selv mye mer ut enn den de forsøker å drite ut.

"......................................."

Sant nok :-)

Skrevet

Huttetu, nei det er ikke akseptabel oppførsel.

Enig! :-)

Skrevet

Dama må ha hatt en SKIKKELIG dårlig dag. Det er ikke hverken normalt eller akseptablet å oppføre seg slik.

Selvsagt skal man kunne klage på mat man ikke er fornøyd med, men det finnes andre måter å gjøre det på.

Jeg tenker at det må jo være mer enn en dårlig dag!

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit. Men kan selv bli sinna av og til. Når noen yter svært dårlig service f.eks. som ikke å låne ut toalett til små barn som holder å tisse på seg(Butikken hadde nok fortjent om poden nettopp hadde tisset på seg). Har bare opplevd det en gang da. Eller en gang vi lånte henger på IKEA, og ilte til å plukke kjøkken for så å oppdage at de ikke hadde EN henger med lys som fungerte.Dette viste de men sa ikke et ord om det når vi lånte hengeren. Da ble jeg eitrende forbanna på han bak disken som bare pratet masse bubbel, at de leier ut ting som ikke er lov å kjøre på med viten og vilje. Det var heller ikke bare å skifte lyspære, da det var noe annet som var feil. Så da sto vi der da med et helt kjøkken, en mann som hadde dritvondt i ryggen og vi var dødslitne alle sammen etter flere timer på kjøkkenavdelingen på Ikea.

Nei av og til er det ikke så rart at man sprekker. Men jeg håper jeg gjør det når det er fortjent da......

En litt annen situasjon kanskje, den du beskriver. Litt mer omfattende enn en vond omelett liksom.

Er selvfølgelig lov å si i fra, men det er denne "nedlatende kjeftinga" jeg reagerer på!

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor noen bare _må_ lage bråk for så små ting. Kan man ikke spare på kruttet til det virkelig er noe viktig som står på spill?

Det verste jeg vet er å få sånne petimetere foran meg i kassakøen. Sånn som en gang da jeg hadde en iltert skrikende baby i vogna og en foran meg i køen begynte å krangle med kassadamen om en pakke libero våtservietter. Han mente at de het våtkluter. (Våtkluter var nemlig littegranne billigere, men det var et annet produkt) Til slutt spurte jeg om jeg kunne betale mine varer først, hvis han skulle stå og surmule over våtserviettene sine... Da ble han omsider ferdig, betalte og gikk. Man må sikkert være utstyrt med en god posjon tålmodighet for å jobbe i serviceyrker.

Jizez...for en fyr. SELVFØLGELIG har ekstrahjelpen i kassa innflytelse på navnet på produktene i butikken! ENHVER dust vet jo det ;-)

Skrevet

Helt enig! Slike kunder er svært uhøflige, og ikke særlig hyggelige for omgivelsene!

Personlig er det svært sjelden jeg klager på mat eller servering, jeg er stort sett fornøyd.

På den annen side må det være lov å si ifra på en saklig måte, når man får dårlig service eller feil regning. Slik jeg for eksempel gjorde i dag, beskrevet i innlegget mitt lenger ned (som enkelte tydeligvis har misforstått!)

Hvis du mener at jeg misforstod, så skriver du jo både at du synes ekspeditøren var direkte dum, og at du hisset deg så opp at du gikk uten å handle. Det er det jeg synes er litt døryt, i alle fall når det er snakk om småpenger.

MEN - ja, rett skal være rett, og en kan si i fra, men jeg mener man bør være vennlig, så lenge det ikke er snakk om de store tingene!

Spare på kruttet, veit du!

;-)

Skrevet

Det må ha vært svigermora mi!

Hehe :-)

Er'a fæl til å denge på omeletter? *fnis*

Skrevet

Nei, sånt er ikke greit.

Jeg jobbet før på et badeland. Der brukte det å komme ei kjerring (!) og bade en og annen gang.

Hver gang kreaturet kom inn døra, hadde jeg mest lyst til å stenge anlegget og dra hjem.

_Alltid_ var noe galt. Enten var vannet for kaldt, varmt, kloret, skittent etc etc.

Ikke en *** gang sa hun noe positivt.

Uff...det er det jeg ikek forstår, at fok ORKER å være sånn!

Skrevet

eh...er du ironisk eller?

Synes bare jeg så ofte hører om og ser slike "utbrudd"... Så jeg begynner faktisk å lure på om mange folk synes det er "greit"...

Jeg var nok litt ironisk. Du har sett en gal dame på byen og spør om de fleste er slik?

Skrevet

Alle er vel ikke slik, ikke folk med normale sosiale antenner og en dose selvrespekt.

Jeg klager på mat om den ikke er som den skal, jeg leverer tilbake en bukse som mangler en knapp når den er ny, jeg sier fra til barnehagen når jeg syns de behandler barnet mitt galt etc. Men jeg klager ikke bare for å klage og jeg skriker ikke om ikke jeg virkelig må ;)

Gjest Smilekopp
Skrevet

da jeg jobbet i en restaurant på et hotell var det en amerikansk guide som var RASENDE, mildt sagt, fordi gruppen ikke hadde fått de samme bordene til lunsj som dagen før. Salen var helt tom, og det fremste bordet var flyttet bakerst, slik at alle bordene på en måte var flyttet ett hakk bort.

Det ble litt av ett leven. Han klagde på alt som var å klage på. Jeg var forberedt på det, for de i resepsjonen sa at en bråkekopp av en guide var kommet til hotellet.

Skrevet

Jeg var nok litt ironisk. Du har sett en gal dame på byen og spør om de fleste er slik?

Hehe...point taken...

Men som sagt, synes så ofte jeg leser/hører om og opplever sånn situasjoner! Spurte jo ikke BARE på grunn av omelettdama!

Men hun mangla sikkert ei tromme på et helt sett...

Skrevet

Vel, jeg beit meg hardt i leppa, - da kjerringa flagga ut, måtte både kassadamen og resten av køen flire litt, ja!

*ser for seg DENGING av omelett*

Den ble da i det minste FLAT som en omelett , skulle en tro :-)

Skrevet

Den ble da i det minste FLAT som en omelett , skulle en tro :-)

Hihi, nei, det værste er at den bare "fjæret" ;-)

Skrevet

Hehe :-)

Er'a fæl til å denge på omeletter? *fnis*

Har vel ikke observert det direkte, men jeg kan godt tenke med at hun kan ha gode ferdigheter på det ja!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...