Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orkideen min har fått slappe, litt skrumpete blad. Fremdeles grønne. Blomsten ser fin ut.

Den får sparsomt med vann 1 gang i uka, og bittelitt gjødsel av og til. Står i en skål med bark, masse hull. Det den kom i når jeg kjøpte den.

Hva er galt?

Skrevet

For lite vann ?

Jeg vanner mine ved å sette dem i kjøkkenvasken og skru på kranen etpar minutter, en gang i uken.

I sommer har de stått ute hele tiden, og da har de ihvertfall fått rikelig. Nå er to av dem iferd med å blomstre på nytt.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Blomster-Finn mente at røttene måtte ha lys, og at krukka måtte være gjennomsiktig.

Ikke vet jeg:-)

Skrevet

Blomster-Finn mente at røttene måtte ha lys, og at krukka måtte være gjennomsiktig.

Ikke vet jeg:-)

Check, check.

Må være for lite vann eller noe.

Skrevet

For lite vann ?

Jeg vanner mine ved å sette dem i kjøkkenvasken og skru på kranen etpar minutter, en gang i uken.

I sommer har de stått ute hele tiden, og da har de ihvertfall fått rikelig. Nå er to av dem iferd med å blomstre på nytt.

Huff ja den har vel kanskje fått for lite vann.

Gjennomsiktig krukke, står i bark.

Skrevet

Den er sikkert tørst! Gi den en ordentlig rotbløyte en gang i uka, og la den renne godt av seg etterpå.

Bitte litt gjødselvann, annen hver uke.

Har to stk nå som blomstrer igjen, og nå kommer det to og tre blomsterranker på disse som bare hadde en da jeg kjøpte dem:)

*imponert over nyoppdagede gartnerferdigheter*

Skrevet

Huff ja den har vel kanskje fått for lite vann.

Gjennomsiktig krukke, står i bark.

Jeg får ikke mine til å blomstre igjen, til tross for at jeg gjør som dere sier. Skal de stå bare i den lyse potta de kjøpes i? Jeg har satt pottene ned i vanlige keramikkurner.

Skrevet

Jeg får ikke mine til å blomstre igjen, til tross for at jeg gjør som dere sier. Skal de stå bare i den lyse potta de kjøpes i? Jeg har satt pottene ned i vanlige keramikkurner.

Mine står i keramikkpotter de også.

Dessuten står to av dem i "solsteiken" og de andre nordvendt. De blomster på nytt nå, akkurat samtidig...

*forundra*

Gjest lille rosinen
Skrevet

Min orkide får litt vann en gang i uka, står i keramikkpotte og blomstrer som bare det. Men, jeg lurer på hva jeg gjør med den når den blir avblomstret, skal jeg da klippe den ned? Hvor da?

Skrevet

Du kan kjøpe glasspotter i frostet glass...

Skrevet

Du kan kjøpe glasspotter i frostet glass...

Aner ikke hva det er, men skal se neste gang jeg er på blomsterbutikken!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...